Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Både du och slemmet får för er att jag är hyresvärd.
Jag måste göra er besvikna.... det är jag dessvärre inte.
Vad ni två borde göra, ni som gillar hyresreglerat är att ni förser marknaden med just sådana hyresrätter.
Varför gör ni inte det?
Det där är intressant. Jag diskuterade med en kompis om varför Klabbvarpar-mongoloider engagerar sig i att argumenterar för marknadshyra, fast de knappast hör till den lilla minoritet som skulle tjäna på utpressningshyror. Svaret är att de sitter i en dålig sits själva, och vill att alla som inte sitter i samma skitvirvel, ska straffas ner i samma latrintunna.
Inte ens de bostadsrättsinnehavare som varit smarta, och faktiskt gjort affär och använt värdestegring till att fram till nu betala sin bostadsrätt, så att de nu kan bo i en sjumiljonkronors bostadsrätt gratis - de vet innerst inne att deras pris är en guldmålad bajskorv, som i vilken sekund kan tappa hela stycket.
Vad gäller Klabbvarparns påstående att om hen betalar marknadspris, så undrar man i vilket arsle hen stuckit upp sina snigelögon? Ett marknadspris som sedan sena nittiotalet beror av att socialstaten importerar blattar och negrer för en kostnad av halva stadsbudgeten, ja det är så långt från marknadspris man kan komma.
Som sagt, ÅsaNisse och Klabbvarparn drivs egentligen av undansmusslat hat mot själva mänskligheten.
Jag brukar driva ett tankeexperiment, att om man på sin dödsbädd hade tillgång till knappen som samtidigt släckte ut allt liv överallt, så vore det här grapparna som började trycka på knappen, innan de faktiskt dog, för att de enligt deras logik alltid innebär att fler än dem själva som dör. De känner att de "tjänar" på att ässa knappen!