2017-02-24, 20:29
Medlem
brutalares avatar
De senaste åren kan vi väl ändå vara överens om att ägt boende har varit väldigt mycket lönsammare än att hyra. Vänner till mig som köpte bostad för ca sju år sedan där dom började med en 1a i en Stockholms förort för ca 1.3 miljoner har nu en bostad värd ca 2.3 miljoner idag. Skulle dom sälja och ta reavinstskatten så har dom gjort många hundra tusen i vinst jämfört med mitt lilla fondsparande.

Frågan är om detta kommer att fortsätta? Det måste ju ändå vara tveksamt. Kommer den öka med nästan 80% igen på samma tid? Inte troligt eller hur? Jag känner mig dum som inte köpte så fort jag bara kunde men nu är jag där jag är, nu är det för dyrt att köpa om jag inte vill bo i ett ghetto då behåller jag hellre min hyresrätt med 4000 kr i hyra.
Citera
2017-02-24, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Både du och slemmet får för er att jag är hyresvärd.

Jag måste göra er besvikna.... det är jag dessvärre inte.

Vad ni två borde göra, ni som gillar hyresreglerat är att ni förser marknaden med just sådana hyresrätter.

Varför gör ni inte det?

Det där är intressant. Jag diskuterade med en kompis om varför Klabbvarpar-mongoloider engagerar sig i att argumenterar för marknadshyra, fast de knappast hör till den lilla minoritet som skulle tjäna på utpressningshyror. Svaret är att de sitter i en dålig sits själva, och vill att alla som inte sitter i samma skitvirvel, ska straffas ner i samma latrintunna.

Inte ens de bostadsrättsinnehavare som varit smarta, och faktiskt gjort affär och använt värdestegring till att fram till nu betala sin bostadsrätt, så att de nu kan bo i en sjumiljonkronors bostadsrätt gratis - de vet innerst inne att deras pris är en guldmålad bajskorv, som i vilken sekund kan tappa hela stycket.

Vad gäller Klabbvarparns påstående att om hen betalar marknadspris, så undrar man i vilket arsle hen stuckit upp sina snigelögon? Ett marknadspris som sedan sena nittiotalet beror av att socialstaten importerar blattar och negrer för en kostnad av halva stadsbudgeten, ja det är så långt från marknadspris man kan komma.

Som sagt, ÅsaNisse och Klabbvarparn drivs egentligen av undansmusslat hat mot själva mänskligheten.

Jag brukar driva ett tankeexperiment, att om man på sin dödsbädd hade tillgång till knappen som samtidigt släckte ut allt liv överallt, så vore det här grapparna som började trycka på knappen, innan de faktiskt dog, för att de enligt deras logik alltid innebär att fler än dem själva som dör. De känner att de "tjänar" på att ässa knappen!
Senast redigerad av Humata 2017-02-24 kl. 20:39.
Citera
2017-02-24, 20:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Vi på vänsterkanten betalar men vi vill inte betala för att göda en fet gris för att den ska bli ännu lite fetare.

Nej du vill att någon annan ska ta kapitalrisken eftersom du själv inte vill ta den. Vänsternissar är som vanligt gratisätare som vill att andra ska servera maten åt er utan att få betalt.
Citera
2017-02-24, 21:16
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Fast du säger ju indirekt att du inte vill betala vad det kostar och då måste mellanskillnaden betalas av någon annan isåfall?!

Bo i hyres med full service är inte billigt. Särskilt inte nya hyresrätter...

För att det ska bli billigt måste någon annan betala för att det ska vara just "billigt"

Snackar du om, man tillåter bara hyresvärdar få ta ut dräglig avkastning på 3.5-4% istället för 10% som på dagens nyproduktion så betalas betalas inte den mellanskillnaden av någon annan på denna punkt, det är bara fetgrisen som blir lite mer normalviktig.

Sen tycker jag du kan betala 50-100 kr/mån för subventioner till 12000-24000 hyresrätter per år utöver det, eller att skattemedel helt enkelt omfördelas från dom totala invandrarkostnader på minimum 150 miljarder. Vad är problemet ? Går snorrika Sune under när han inte kan köpa den extra räkmackan 1 gång per månad för 49 kr inkl moms. haha. Men minst 3000 kr/mån i produktivitetsbortfall och välfärd pga av kaosbabbarna klarar han av utan att gnälla....Är det inte märkligt.

Har vi sett någon tråd från världens snålaste Sune under åren där han skriker om invandrarna som slukar hans skatteinbetalningar och hur han betalar den enorma mellanskillnaden för deras uppehälle? Jag har inte sett röken av det iaf..

60-80 miljarder kostade mottagningskostnaderna bara för 2015, 10 ggr mer än vad subventioner skulle kosta för 24000 hyresrätter. Och vad kostar inte alla invandrarna på miljontal som redan befunnit sig i landet länge runt om i miljonprogrammen som kvartar till lunch och hälften lever på bidrag för Sunes skattepengar? En stor andel jobbar sen svart på det. Det är även vanligt att utomeuropeiska familjer skriver sig på olika adresser så dom kan kvittera ut dubbla fulla socialbidrag. Man ser mängder med invandrare som är gifta och sen bor med någon av samma kön eller ensamma när man söker på upplysningstjänster på nätet runt om i Stockholms bostadsområden.

Ni sitter och skriker om kaffepengar och småsummor som genererar bostäder som alla kan bo i och med fantastisk standard enligt Sveriges tidigare tradion, en ren investering, Vad i helvete är det frågan om. Här ligger en stor fet hund begraven.
Senast redigerad av slemhog 2017-02-24 kl. 21:34.
Citera
2017-02-24, 21:51
Medlem
slemhogs avatar
Vart är min fullservice? På flera år har jag inte använt fastighetsskötaren, tror jag använt fastighetskötaren ett par ggr under många många år, det går ju aldrig sönder något i en lägenhet som med en bil tex. Vid ett av tillfällena var pga av att jag råkade slå slönder en inredningsdetalj på fyllan.

Fullservice är för mig doorman, hissbejänt, lagad mat i centralkök som kommer upp på rummet, möjligheter att lämna in tvätt till tvättkärringar i botten av huset, möjlighet anlita städerska, barnpassning. Ja ungefär som borgarna vill leva på bekostnad av den fattiga halvan av befolkningen och som dom gjorde för 100-150 år sen genom kriminalitet, ockrande, utsugning och psykisk misshandel.

Nyliberalerna här är vidriga, mångmiljoner som har fullservice hemtjänstpersonal genom RUT för en billig peng och sen projicerar det att hyresgäster med en fastighetsskötare som är i lägenheten 1 gång vart tredje år dom som har fullservice.
Senast redigerad av slemhog 2017-02-24 kl. 22:00.
Citera
2017-02-24, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
Vart är min fullservice? På flera år har jag inte använt fastighetsskötaren, tror jag använt fastighetskötaren ett par ggr under många många år, det går ju aldrig sönder något i en lägenhet som med en bil tex. Vid ett av tillfällena var pga av att jag råkade slå slönder en inredningsdetalj på fyllan.

Fullservice är för mig doorman, hissbejänt, lagad mat i centralkök som kommer upp på rummet, möjligheter att lämna in tvätt till tvättkärringar i botten av huset, möjlighet anlita städerska, barnpassning. Ja ungefär som borgarna vill leva på bekostnad av den fattiga halvan av befolkningen och som dom gjorde för 100-150 år sen genom kriminalitet, ockrande, utsugning och psykisk misshandel.

Nyliberalerna här är vidriga, mångmiljoner som har fullservice hemtjänstpersonal genom RUT för en billig peng och sen projicerar det att hyresgäster med en fastighetsskötare som är i lägenheten 1 gång vart tredje år dom som har fullservice.

Egentligen kan man inte ens klaga på blattarna. Hur länge egentligen håller de i pengarna de får från skattebetalarna? Hyran går till bostäder där kackerlackor och mögel växer friskt, för underhållet har man köpt mer egendom för, och när vattnet sprutar har skadedjuren mage att kräva kostnad för tejp och klister på den lilla hyresgästen.

Tro mig. Jag jobbar med diverse hyresvärdar, så jag har sett hur jävla snikna kackerlakorna är med skattemiljarderna de stoppar i fickorna.
Senast redigerad av femlitersbongen 2017-02-24 kl. 22:14.
Citera
2017-02-25, 10:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bill clayton
Vi på vänsterkanten betalar men vi vill inte betala för att göda en fet gris för att den ska bli ännu lite fetare.

Om ni inte vill "göda en fet gris", varför fixar ni aldrig era egna bostäder, organiserar er och bygger?

Måste vara skönt att bli av med den där grisen en gång för alla??
Citera
2017-02-25, 18:19
Medlem
slemhogs avatar
Nyliberalerna vill höja hyrorna radikalt så man tvingas flytta så bostadsbristen löses för "fattiga" 3e världen muhammedianer i bostadskön dom röstat in med centern. Pure evil.
Citera
2017-02-25, 18:21
Medlem
slemhogs avatar
Citat:
Om ni inte vill "göda en fet gris", varför fixar ni aldrig era egna bostäder, organiserar er och bygger?

Måste vara skönt att bli av med den där grisen en gång för alla??

För att vi inte bor i ditt utopiska 3e världen land utan regleringar där vilken amatör som helst kan slänga på lite lera, bambu och palmblad som tak när man bygger ett 7 våningshus som rasar ihop inom ett par år.

Varför ska hyresgäster bygga sina egna hus och förändra hela sitt liv (människor utan ambitioner många som bara vill gå till fabriken 8 tim per dag) för att du, alpha och snorrika fjanten svennebanan inte vill ha bruksvärdeshyror för gamla avbetalda hus, nyproduktion av sabo kombohus, först till kvarn system, avreglerad och 100% konkurrens inom producentledet och bryta byggoligopolet så byggkostnaderna rasar eller betala 50-100 kr/mån i subventioner till 12-24000 hyresrätter/år så ni kan konsumera 1 mindre räkmacka på fiket varje månad. Haha!
Senast redigerad av slemhog 2017-02-25 kl. 18:29.
Citera
2017-02-25, 18:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemhog
För att vi inte bor i ditt utopiska 3e världen land utan regleringar där vilken amatör som helst kan slänga på lite lera, bambu och palmblad som tak när man bygger ett 7 våningshus som rasar ihop inom ett par år.

Varför ska hyresgäster bygga sina egna hus och förändra hela sitt liv (människor utan ambitioner många som bara vill gå till fabriken 8 tim per dag) för att du, alpha och snorrika fjanten svennebanan inte vill ha bruksvärdeshyror för gamla avbetalda hus, nyproduktion av sabo kombohus, först till kvarn system, avreglerad och 100% konkurrens inom producentledet och bryta byggoligopolet så byggkostnaderna rasar eller betala 50-100 kr/mån i subventioner till 12-24000 hyresrätter/år så ni kan konsumera 1 mindre räkmacka på fiket varje månad. Haha!

För femtioelfte gången: Ni behöver inte bygga själva. Ni behöver bara ta av era egna pengar och ge någon kunnig uppgiften att bygga non profit-hyresrätter.

Varför har ni inte redan gjort detta?
Citera
2017-02-25, 18:58
Medlem
Citat:
För femtioelfte gången: Ni behöver inte bygga själva. Ni behöver bara ta av era egna pengar och ge någon kunnig uppgiften att bygga non profit-hyresrätter.

Varför har ni inte redan gjort detta?

För att det kostar ofantligt med pengar, har höga transaktionskostnader och inte går att få bygglov hur som helst.
Citera
2017-02-25, 19:00
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raynewooney
För att det kostar ofantligt med pengar, har höga transaktionskostnader och inte går att få bygglov hur som helst.

Ni är många som vill ha den här typen av bostäder, så ni lär få ihop en bra slant.

Vad är problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in