2017-02-22, 09:41
Medlem
Vurte3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murvelludret
https://www.futbin.com/17/player/469/kant%C3%A9# Håller du på muspekaren över något av dom andra korten så får du fram stats på dom.

https://www.futbin.com/17/squad/1951848 Något sådant och ändra ingame?

Tackar! rimlig prisnivå också, kommer nog prövas.
Citera
2017-02-22, 09:41
Medlem
Vurte3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Jag pillade lite med ett lag igår men glömde länka det här sen. Det var svårt (om inte omöjligt?) att köra på den formationen och få full kemi på alla spelare. Det var antingen Pogba eller Nainggolan som åkte ner ett snäpp i kemi. Detta var det bästa jag kunde få ihop med de alternativ du ville ha: https://www.futbin.com/17/squad/1951941

Skulle överväga o köra Pogba på 8 i kemi (med loyalty och tränare). Märker absolut ingen skillnad i att köra en spelare på den kemin.

Tack Grahnen, vilket engemang du lägger ner i tråden, jag älskar det. Och tack för laget kommer prövas helt klart. Hur är Alderwield?
Citera
2017-02-22, 09:42
Medlem
Vurte3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Ptja.. här har du ett gäng jag inte hade velat möta iaf!

https://www.futbin.com/17/squad/1955700

Som de övriga påpekat så går det inte med både Gomez Och Dybala. (Om du inte kör med Viera eller Petit som CAM, och det känns meh)

Däremot finns det massor av sätt att få in den ena av dom: likt nedan

https://www.futbin.com/17/squad/1956169

Dra åt helvete! de första laget är ju rent ögon godis. Saknas en del coins för det, men något att sträva efter
Citera
2017-02-22, 10:01
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jag hittar inga vettiga investeringar just nu. Någon annan som gör det?

OTW Sane är iofs alltid ett vettigt kort. Köpte några för 40k efter matchen i helgen, uppe på 55k nu efter mål och assist igår i CL (som alla vet inte påverkar OTW, men ökar ändå)... ska sälja nu då jag inte är säker på om han får starta på söndag mot United. Han har nosat på IF ett tag med många starter och gör poäng. Om han får det blir IF på 83 och priset borde inte bli särskilt mycket högre än 100k, säkert lägre då det är hög konkurrens på RM-positionen i PL och finns många liknande spelare. Dessutom, skulle han åka på en skada resten av säsongen, är det bara discarda kortet - det är ju lika bra som hans NIF som kostar vadå, 1k. Så lite risky.

Tips på andra heta OTW?

St Patricks day 3 veckor bort så där har jag fyllt på med lite irländare. Svårt att se vad belöningen blir för att byta in SBC dock. SBC Coleman kanske? Enda vettiga irländaren i spelet att faktiskt använda. Jag har köpt in 20 st IF McGeady för 10.5-11k då jag misstänker att han kommer öka rejält när vi närmar oss St Patricks Day. För att sedan antingen explodera eller implodera när SPD SBC släpps. Redan gått upp till 14k.

Annars är det tunnsått. Sitter på lite discard MOTM-kort som jag tippar kan behövas för framtida SBC, men jag misstänker att det kan vara så långt bort som TOTS före de behövs. Köpa billiga IF är ju alltid lönsamt på sikt, men jag tippar att det blir samma där - länge innan de behövs igen. Dessutom är jag väl snål, men jag vill köpa IF för max 11k - om det börjar närma sig 13-14k kan det bli en förlust på några k per kort, och det är icke önskvärt.

83-84-spelare har jag fyllt på en del med, de kommer behövas i framtiden men samma där - oklart när. Dessutom sabbar pågående SBC en del vid inköp, vissa kort ligger bra mycket högre än de ska.

League SBC tror jag som jag skrev i tidigare inlägg på Bundesliga och BPL. Har köpt ihop elvor i båda ligorna just in case. Tror inte på några astronomiska ökningar med tanke på att SBC Kane och SBC Lewandowski inte blir creme de la creme så här långt in på säsongen, men kul att kunna lösa SBC billigt och öppna mängder med packs.

Dyra investeringar är bara att glömma, med tanke på att marknaden har pyspunka.

----------------

Så, jag funderar helt sonika på att bränna hela kapitalet på ett lag och se om jag blir bättre av det. Detta funderar jag på:

https://www.futbin.com/17/squad/1956568

Kanske får ta billigare varianten av något kort om inte budgeten räcker. Kurzawa, Perrin och Alli har jag redan. Kanske flyttar efter Koscielny och byter ut Perrin om det funkar dåligt. Tankar?
Senast redigerad av EnLitenFrys 2017-02-22 kl. 10:04.
Citera
2017-02-22, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vurte3N
Tackar! rimlig prisnivå också, kommer nog prövas.

Skulle faktiskt rekommendera att du testar IF szczesny istället för buffon. Buffon har för mig varit koblajja medan IF szczesny varit magisk!
Citera
2017-02-22, 10:19
Medlem
Citat:
Tack Grahnen, vilket engemang du lägger ner i tråden, jag älskar det. Och tack för laget kommer prövas helt klart. Hur är Alderwield?

Hehe lugnt, kul att det uppskattas! Går jag in för något så vill jag vara uppdaterad med allt och så är det med FUT. Blir många kollar på forumet om dagarna

Spelar just nu med Alderweirelds vanliga kort och är väldigt nöjd med det. Tanken är väl att jag skall byta till hans IF på sikt. Har fokus på andra byten i laget nu dock. Kört honom, Koscielny och IF Florenzi i min backlinje ett bra tag nu och är nöjd som fan. Köpte även in IF Marco Alonso i helgen men inte hunnit testa honom ännu. Aguero har jag kört med också och han e riktigt go. Dybala och Gomez ser trevliga ut på pappret! Såg någon recension med SIF Gomez och han kallades "Cheap Messi", ser nice ut!
Citera
2017-02-22, 10:23
Medlem
Vurte3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distinho
Skulle faktiskt rekommendera att du testar IF szczesny istället för buffon. Buffon har för mig varit koblajja medan IF szczesny varit magisk!

Har prövat båda, och tyckte IF Szczesny inte alls prestera som jag ville, kanske får ge han en till chans. Buffon var jag dock supernöjd med haha. Får se hur det artar sig.
Citera
2017-02-22, 10:27
Medlem
Vurte3Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Hehe lugnt, kul att det uppskattas! Går jag in för något så vill jag vara uppdaterad med allt och så är det med FUT. Blir många kollar på forumet om dagarna

Spelar just nu med Alderweirelds vanliga kort och är väldigt nöjd med det. Tanken är väl att jag skall byta till hans IF på sikt. Har fokus på andra byten i laget nu dock. Kört honom, Koscielny och IF Florenzi i min backlinje ett bra tag nu och är nöjd som fan. Köpte även in IF Marco Alonso i helgen men inte hunnit testa honom ännu. Aguero har jag kört med också och han e riktigt go. Dybala och Gomez ser trevliga ut på pappret! Såg någon recension med SIF Gomez och han kallades "Cheap Messi", ser nice ut!

ja samma här, är inne konstant i app och här på fb på jobbtid 8 timmar kontor så det blir perfekt, även om jag inte delar så mkt tankar som ni andra här inne så läser jag varenda rad!

Florenzi tipsa du mig om då jag gick över till Serie A inget att orda om han är ju magisk, dock inte prövat IF kortet kanske finns coins för de i framtiden, tills dess håller NIF helt klart. Jag har prövat IF Alonso och fick det inte alls att funka, han var och fladdra lite överallt. Känns som en ren mittfältare faktiskt och det är väl lite så han kommer till IRL i Chelsea, hoppas du lyckas bättre med han. IF gomez är magisk, stänker in mål för mig så lite sugen på SIF kortet är man ju men det kostar ju därefter också. Dybala finns inte mkt att säga om, gör det han skall i vanlig ordning.
Citera
2017-02-22, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tsatzoiki
någon som har testat IF Martial?

Tjena!

Angående Martial If.
Som många vet är hans vanliga kort OP.
Dt nya hade jag höga förväntningar på, med tanke på hans höra pris 340k.

Jag är inte besviken!
Han är beast, han långskott och placeringarfrån långa avstånd, eller strax utanför boxen är fan sjuka.
Dessutom är han stark 80 vilket gör att du ä en kan spela ut på hono, vända och ta skott..
Så jag rekommenderar han lätt..
Speed känns bra och dribblarav allt i sin väg...
Tillsammans med martial gray is mane otw 87 dödar jag allt just nu.
Kör en formation 4321 håller i defensiven med yaya kante och tysken/turken ifrån man C..
Citera
2017-02-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag hittar inga vettiga investeringar just nu. Någon annan som gör det?

OTW Sane är iofs alltid ett vettigt kort. Köpte några för 40k efter matchen i helgen, uppe på 55k nu efter mål och assist igår i CL (som alla vet inte påverkar OTW, men ökar ändå)... ska sälja nu då jag inte är säker på om han får starta på söndag mot United. Han har nosat på IF ett tag med många starter och gör poäng. Om han får det blir IF på 83 och priset borde inte bli särskilt mycket högre än 100k, säkert lägre då det är hög konkurrens på RM-positionen i PL och finns många liknande spelare. Dessutom, skulle han åka på en skada resten av säsongen, är det bara discarda kortet - det är ju lika bra som hans NIF som kostar vadå, 1k. Så lite risky.

Tips på andra heta OTW?

St Patricks day 3 veckor bort så där har jag fyllt på med lite irländare. Svårt att se vad belöningen blir för att byta in SBC dock. SBC Coleman kanske? Enda vettiga irländaren i spelet att faktiskt använda. Jag har köpt in 20 st IF McGeady för 10.5-11k då jag misstänker att han kommer öka rejält när vi närmar oss St Patricks Day. För att sedan antingen explodera eller implodera när SPD SBC släpps. Redan gått upp till 14k.

Annars är det tunnsått. Sitter på lite discard MOTM-kort som jag tippar kan behövas för framtida SBC, men jag misstänker att det kan vara så långt bort som TOTS före de behövs. Köpa billiga IF är ju alltid lönsamt på sikt, men jag tippar att det blir samma där - länge innan de behövs igen. Dessutom är jag väl snål, men jag vill köpa IF för max 11k - om det börjar närma sig 13-14k kan det bli en förlust på några k per kort, och det är icke önskvärt.

83-84-spelare har jag fyllt på en del med, de kommer behövas i framtiden men samma där - oklart när. Dessutom sabbar pågående SBC en del vid inköp, vissa kort ligger bra mycket högre än de ska.

League SBC tror jag som jag skrev i tidigare inlägg på Bundesliga och BPL. Har köpt ihop elvor i båda ligorna just in case. Tror inte på några astronomiska ökningar med tanke på att SBC Kane och SBC Lewandowski inte blir creme de la creme så här långt in på säsongen, men kul att kunna lösa SBC billigt och öppna mängder med packs.

Dyra investeringar är bara att glömma, med tanke på att marknaden har pyspunka.

----------------

Så, jag funderar helt sonika på att bränna hela kapitalet på ett lag och se om jag blir bättre av det. Detta funderar jag på:

https://www.futbin.com/17/squad/1956568

Kanske får ta billigare varianten av något kort om inte budgeten räcker. Kurzawa, Perrin och Alli har jag redan. Kanske flyttar efter Koscielny och byter ut Perrin om det funkar dåligt. Tankar?

Känner mig också fundersam som jag skrev häromdagen. Egentligen lite sugen på att spendera mina sista coins på mitt lag och skita i tradingen ett tag, men de känns tråkigt med...

St Patricks-day känns väl bra, vet inte hur det ser ut med priserna allmänt men där får det ju bli lite investeringar om det inte är försent. Har 1st Westwood som jag köpte för 11k för längesen just för den saken. Enda IF-irländaren då. Ligger runt 20k nu.

Hade funderingar på OTW Sané. Gå all-in på allt jag kan sälja av och sedan hoppas på ett mål eller så av honom. Men såg nu att jag hoppat från 45k när jag funderade på det, till 50k under förmiddagen igår, till 60k nu efter CL-matchen igår. Så får nog avvakta där.

Funderar även på hur jag skall göra med OTW Dembele. Köpte 2st förra veckan för 200k enbart för att jag trodde Dortmund skulle vinna lätt mot Wolfsburg och hoppas på något där. 1 mål och 1 assist, trodde jag.. visade sig att Gunter hade en touch på hans assist så den fick han inte. Lär inte komma med i TOTW. Och en upgrade på honom är för mycket att hoppas på va? från 76 till 81-83 måste ske för att hans IF och OTW skall påverkas antar jag. Hans TOTGS ligger på 82, IF på 84. Hans OTW ligger och pendlar mellan 280-300k nu. Kanske är värt att ta vinsten på 80-90k stycket och vara nöjd med det. Risk för stort ras ikväll/imorrn om hans TOTW och upgrade uteblir. Varit dåligt med profit för min del senaste månaden så det skulle vara guld värt med lite cash in!

Grymt lag BTW som du länkade. Front-sexan ser magisk ut, skulle vara sjukt nice att lira med. Bakåt riktigt bra med. Jag känner ju avsevärd skillnad när jag gick från mitt 400k-lag till 2m-lag. Är inte riktigt med på noterna med dem som tycker det är bättre med budget-lag och att IF-spelare är sämre än NIF. Har riktigt kul med mitt nuvarande lag, men funderar på att göra lite byten där med nu, till de bättre.
Citera
2017-02-22, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
För att folk har investerat i dem så till den gräns att utbudet > efterfrågan. Precis som med PL förra veckan. Bästa säljdagen på korten var på måndagen, inte alls på fredagen - korten sjönk gradvis hela veckan för att tanka rejält när WL avslutades.

Tror vi att priserna kommer rasa fram till helgen? Frågan är hur länge man bör vänta för att köpa tills WL.
Citera
2017-02-22, 10:50
Medlem
Citat:
ja samma här, är inne konstant i app och här på fb på jobbtid 8 timmar kontor så det blir perfekt, även om jag inte delar så mkt tankar som ni andra här inne så läser jag varenda rad!

Florenzi tipsa du mig om då jag gick över till Serie A inget att orda om han är ju magisk, dock inte prövat IF kortet kanske finns coins för de i framtiden, tills dess håller NIF helt klart. Jag har prövat IF Alonso och fick det inte alls att funka, han var och fladdra lite överallt. Känns som en ren mittfältare faktiskt och det är väl lite så han kommer till IRL i Chelsea, hoppas du lyckas bättre med han. IF gomez är magisk, stänker in mål för mig så lite sugen på SIF kortet är man ju men det kostar ju därefter också. Dybala finns inte mkt att säga om, gör det han skall i vanlig ordning.

Du verkar ha koll på dybala och gomez, måste passa på att fråga då, lirar själv 5212, med SIF Balo, SIF immobile som strikers och IF giovinco som cam, bör jag byta ut dem mot IF muriel och SIF gomez strikers och Dybala(85) som cam eller vad säger du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in