2017-02-02, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guanta
Nån här tipsade om att Alli är från Nigeria och kunde valt att spela för deras landslag så köpte på mig en sån elva med.

Låter långsökt att ett POTM kort skulle kräva nigerianska spelare.. men man vet aldrig..tänker mest att han aldrig representerat Nigeria, på någon nivå... skadar iofs inte att investera i dom, går väl för discard
Citera
2017-02-02, 12:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Det var jag som tipsade om nigerianska spelare då Alli har en pappa från Nigeria och kunde representerat dem. Jag håller sannolikheten låg att de inkluderar Nigeria i en Alli SBC. Men, med Costa tog de med Brasilien trots den infekterade historien kring bytet, och Alli är dessutom ung och har inte så många klubbar/nationer kopplade till sig som t.ex. Zlatan hade - alltså får de gå på vad som finns, och Nigeriakopplingen finns där även om den inte är klockren. Oavsett kostar investeringen inget då det finns gott om guldnigerianer för discardpris.
Citera
2017-02-02, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det var jag som tipsade om nigerianska spelare då Alli har en pappa från Nigeria och kunde representerat dem. Jag håller sannolikheten låg att de inkluderar Nigeria i en Alli SBC. Men, med Costa tog de med Brasilien trots den infekterade historien kring bytet, och Alli är dessutom ung och har inte så många klubbar/nationer kopplade till sig som t.ex. Zlatan hade - alltså får de gå på vad som finns, och Nigeriakopplingen finns där även om den inte är klockren. Oavsett kostar investeringen inget då det finns gott om guldnigerianer för discardpris.

Sen jag såg att Alli inte ens kom med i månadens lag är jag mer tveksam tror kanske det blir Kane endå. Där kan det ju bli vad som helst. Hans pappa är från Irland och hans första ungdomsklubb var Arsenal.
Citera
2017-02-02, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaUltras
Investera och vänta på rätt läge att sälja. Nu ryktas det ju om en ny Sbc där man kommer få OTW-kort. I en sådan Sbc lär det krävas både 84+ ratade spelare samt IF-kort så ett tips är att lägga en slant på att köpa spelare som Hart, Toprak, Sommer osv som går för ca 2000 coins. Om det nu kommer en Sbc så kommer dessa gå över 4000 coins vilket gör att du kommer tjäna cash money om du sitter på ett gäng sådana.

Tack för tipset! Köpte på mig ett gäng hart och sommer nu. Hoppas på SBC som kräver 84+ rating.

Fler trading-tips för en nybörjare med under 10k coins som skulle vilja öka kassan? Tyvärr för dålig för att kvala in till WL och spelar just nu i div.6
Citera
2017-02-02, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nordahl69
Tack för tipset! Köpte på mig ett gäng hart och sommer nu. Hoppas på SBC som kräver 84+ rating.

Fler trading-tips för en nybörjare med under 10k coins som skulle vilja öka kassan? Tyvärr för dålig för att kvala in till WL och spelar just nu i div.6

Squadfitness kort säljer ganska bra om du har såna. sålt en 10 st idag för 1,3 k
Citera
2017-02-02, 14:38
Medlem
Borde man inte fått monthly rewards nu?
Citera
2017-02-02, 15:11
Medlem
Någon som lirat med SIF Nainggolan? Så sjukt sugen på det kortet nu... Äntligen fått igång hans vanliga kort i mitt lag nu, tagit lite tid.

Hoppas på en SBC League för Liga Dimayor nu kommande dagarna, gått all-in på den. Sitter på 255 kort från den ligan nu, hade varit mumma att kunna sälja av dem! Det mesta köpta för 150. Guldspelare för 350 och rare silver 250-300. Sedan köpt på mig 150 spelare från RSL. Började även med Primera League med 200 spelare men då hade jag bara kommit till hälften av alla lag, orkade inte fortsätta och börja tvivla på en League SBC med såå många lag.
Senast redigerad av grahnen 2017-02-02 kl. 15:16.
Citera
2017-02-02, 15:16
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Första gången jag kliver in i weekend League med 2 stabila lag..men sitter på ca 80-90k till jag kan spendera på laget/lagen tar gärna tips från någon med erfarenhet av weekend League, vilka ändringar skulle ni göra?

Lag 1

https://www.futbin.com/17/squad/1542603

Lag 2

https://www.futbin.com/17/squad/1542764
Citera
2017-02-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Första gången jag kliver in i weekend League med 2 stabila lag..men sitter på ca 80-90k till jag kan spendera på laget/lagen tar gärna tips från någon med erfarenhet av weekend League, vilka ändringar skulle ni göra?

Lag 1

https://www.futbin.com/17/squad/1542603

Lag 2

https://www.futbin.com/17/squad/1542764

Tycker dem ser stabila ut! Men du har Reus och Martial som LF va? Då får dem 5 i kemi istället för 2 som det är på lagen du länkade. Med loyalty och tränare kommer han upp i 7 kemi.

Sedan hade jag inte kört Butland även om han är OP. Anser Courtois fan så mycket bättre. Räddat mig många ggr Sen kanske Dembele/Youre/Gundogan istället för Ramsey. Men har för mig att du skrivit att Ramsey varit jävligt bra för dig? Isåfall skall du klart inte byta!
Citera
2017-02-02, 15:36
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Tycker dem ser stabila ut! Men du har Reus och Martial som LF va? Då får dem 5 i kemi istället för 2 som det är på lagen du länkade. Med loyalty och tränare kommer han upp i 7 kemi.

Sedan hade jag inte kört Butland även om han är OP. Anser Courtois fan så mycket bättre. Räddat mig många ggr Sen kanske Dembele/Youre/Gundogan istället för Ramsey. Men har för mig att du skrivit att Ramsey varit jävligt bra för dig? Isåfall skall du klart inte byta!

Självfallet har dem båda 7 i kemi

Tänkte faktiskt byta ut Butland mot Lloris när jag var på väg in i ny division men så gjorde butland en riktig sjukt match där han va vägg och plockade allt så kände att han får va kvar ett tag..Har lirat med Dembele han funkade inte för mig tyvärr 2 star weekfoot osv känns som jag spelar med en vänsterback på mitten, inte provat Yaya men hans work rates är dåliga och han har ej imponerat när jag mött honom heller..Vill ju ha in pogba men han e lite för dyr..skulle kunna tänka mig Gundogan men samtidigt han har ingen stamina , ramsey har enorm stamina duracell kanin i 120 min.

Funderar dock på att lyfta in Gray IF istället för martial?? Tankar om det?
Citera
2017-02-02, 15:44
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grahnen
Hoppas på en SBC League för Liga Dimayor nu kommande dagarna, gått all-in på den. Sitter på 255 kort från den ligan nu, hade varit mumma att kunna sälja av dem! Det mesta köpta för 150. Guldspelare för 350 och rare silver 250-300. Sedan köpt på mig 150 spelare från RSL. Började även med Primera League med 200 spelare men då hade jag bara kommit till hälften av alla lag, orkade inte fortsätta och börja tvivla på en League SBC med såå många lag.

När du skrev 255 spelare blev jag lite "orolig". Tänkte att jag kanske borde köpa fler, så man har ett överskott att sälja om den kommer. Sen räknade jag mina egna i Dimayor - 289... så, jag sitter lugnt i båten.

Jag hoppas verkligen du har rätt att det kommer League SBC nu. Och jag hoppas verkligen på Colombia, Schweiz, Österrike, Bundesliga eller Serie A. Blir det Argentina eller BPL kommer det svida lite. Har köpt hela skotska ligan också utom Hearts, vars spelare spekuleras i med alla hjärtans dag runt hörnet. Jag blev helt oproportionerligt besviken igår när den inte kom, fastän jag vet att den lika gärna kan komma under nästa vecka... så nu håller vi tummarna för ikväll!

Har sålt av mina OTW nu. Hade inte så många men sålde med vinst iaf. Stones för 31.5k och Sane för 67k. Tippar de kommer droppa rejält imorgon kväll när OTW SBC släpps, om jag har rätt i att det inte kommer krävas OTW-kort för att lösa dem. Så köpa imorgon när marknaden flödar av korten, sälja på söndag om eller när spelarna kommer med i startelvan...
Citera
2017-02-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
När du skrev 255 spelare blev jag lite "orolig". Tänkte att jag kanske borde köpa fler, så man har ett överskott att sälja om den kommer. Sen räknade jag mina egna i Dimayor - 289... så, jag sitter lugnt i båten.

Jag hoppas verkligen du har rätt att det kommer League SBC nu. Och jag hoppas verkligen på Colombia, Schweiz, Österrike, Bundesliga eller Serie A. Blir det Argentina eller BPL kommer det svida lite. Har köpt hela skotska ligan också utom Hearts, vars spelare spekuleras i med alla hjärtans dag runt hörnet. Jag blev helt oproportionerligt besviken igår när den inte kom, fastän jag vet att den lika gärna kan komma under nästa vecka... så nu håller vi tummarna för ikväll!

Har sålt av mina OTW nu. Hade inte så många men sålde med vinst iaf. Stones för 31.5k och Sane för 67k. Tippar de kommer droppa rejält imorgon kväll när OTW SBC släpps, om jag har rätt i att det inte kommer krävas OTW-kort för att lösa dem. Så köpa imorgon när marknaden flödar av korten, sälja på söndag om eller när spelarna kommer med i startelvan...

ska sälja en av mina Stones, har 3.. går för 32k+ nu ...behåller de andra för ev SBC..tror inte han faller ner under 25k iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in