Citat:
MS är rätt distansierad från SAP numer så det är nog få som tror att det påverkar valrörelsen.
Däremot är det illa för MS att livvakten erkänt, bevisläget blir ju starkare mot MS.
Jag är tämligen övertygad om att MS snart kommer att erkänna och acceptera strafföreläggande. Inte en chans hon går till rätten med livvaktens erkännande. Han kan visserligen försöka friskriva henne i domstolen men jag har svårt att se hur det skulle gå till, hur ska han förklara att han medvetet använt ett osant intyg medan hon som utfärdat det var i god tro?
Däremot är det illa för MS att livvakten erkänt, bevisläget blir ju starkare mot MS.
Jag är tämligen övertygad om att MS snart kommer att erkänna och acceptera strafföreläggande. Inte en chans hon går till rätten med livvaktens erkännande. Han kan visserligen försöka friskriva henne i domstolen men jag har svårt att se hur det skulle gå till, hur ska han förklara att han medvetet använt ett osant intyg medan hon som utfärdat det var i god tro?
Den här affären med livvakter, lyxbilar och lyxlägenheter kommer att bli slagträn i valrörelsen. Likaså Robinsson sossen med ferrarin och flyktingboendena. Godsherren Göran Persson lika så.
Listan kan bli lång och kladdig i Sociala medier. Även bordellhärvor och pedofeli från historiens mörka hörn kommer med stor sannorlikhet även grumla vattnena för det Socialdemokratiska röstfisket. V kommer att växa, likaså SD. Centern blr det som blir kvar av mitten.
Mona må inte ha varit S-politiker när den här skiten flöt upp. Men följden blir politikerförakt som kommer att ge SD mer medvind.
Det som skulle kunna mildra hatet och föraktet är ju att dömma henne i domstol och sätta henne i fängelse. Men det lär aldrig ske.
Det sägs att hon sitter inne med så mycket att ingen vill att hon pratar.
Kanske omkommer hon snart i en bilolycka eller hjärtinfarkt. Eller att hon råkar ut för en galning efter att livvaktsskyddet tagits bort. Vi lär få läsa mer om henne i kvällspressen...