2016-12-22, 08:19
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Mutbrottet? Men som vanligt är väl beviskraven skyhöga för mutbrott skyhöga i det här landet.

Så tyvärr blir det nog ingen rättegång att avnjuta. Åtalsföreläggande och lite böter villkorligt tippar jag på. Trots allt är det ju inte ett särskilt allvarligt brott.

En offentliggjord FUP skulle jag se som en enormt stor framgång.
Citera
2016-12-22, 08:38
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
En offentliggjord FUP skulle jag se som en enormt stor framgång.

Kommer. Men du får vänta ett tag.
Citera
2016-12-23, 16:13
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Bah-Kuhnke får svar på tal angående det dåliga ledarskap som Mona utövade.

http://www.svd.se/vems-ansvar-nar-ingen-svarar/om/ledare

Jo, även chefen Mona hade en chef, nämligen Bah-Kuhnke själv. Gott ledarskap hade naturligtvis varit, att så fort hon blev tillsatt som minister, ta en titt på hur Mona skötte sig. Inte särskilt förvånande hade hon då funnit att det gjorde hon inte, och sparkat henne med en gång. (Applåder från de djupa leden i Rörelsen.) Det hade i och för sig räddat Mona från de ytterligare klaveren, men det hade varit rätt gjort av Bah-Kuhnke.

Sen får vi veta att Röda Korset är en skitorganisation. Men det visste vi redan innan. Det som Bah-Kuhnke kan tänka på är att hon är oerfaren, och därför inte hanterade hanterade Monas avgång i våras så bra. Det hon borde ha gjort var att rådfråga sin chef, (Löfvén), som naturligtvis har god erfarenhet av problem av den här typen.

Frågan är också vad den nya chefen för detta inte styrde upp det hela. Var inte det hennes arbetsuppgift? Eller var hon också ute och flängde runt i världen? Det man kan lära sig lite till mans, är att har man på något sätt att göra med idioter som Mona, så kommer de att smutsa ner en själv också.

Kanske var det hon gjorde, frågade Löfven
För jag tror inte hon själv är i stånd att våga ifrågasätta eller ens kontrollera vad (S)vin Sahlin höll på med.
Fick hon då inget svar så tog hon den enkla vägen.
Citera
2016-12-27, 07:12
Medlem
SigmenFloyds avatar
Riktigt uselt författad artikel i DN om Nationella samordnarens uppgång och fall.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/prestigeprojektet-som-slutade-i-fiasko/

Det verkar vara locket på gällande intygen och "journalisterna" bakom artikeln gräver inte i frågan.
DN är verkligen ett skämt numera.
Citera
2016-12-27, 09:24
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Riktigt uselt författad artikel i DN om Nationella samordnarens uppgång och fall.

Det verkar vara locket på gällande intygen och "journalisterna" bakom artikeln gräver inte i frågan.

Det tycker jag inte. Artikeln handlar om hennes misslyckande som chef för myndigheten, vilket kommit i skymundan på grund av intyget. Det går inte att avhandla alla hennes misslyckanden i en artikel, utan skribenten måste begränsa sig.
Citera
2016-12-27, 11:49
Medlem
Citat:
Det tycker jag inte. Artikeln handlar om hennes misslyckande som chef för myndigheten, vilket kommit i skymundan på grund av intyget. Det går inte att avhandla alla hennes misslyckanden i en artikel, utan skribenten måste begränsa sig.
Intressant. Ni som tycker det är värt att pröjsa för att få läsa DN får gärna ge oss andra en resumé av innehållet i artikeln
Citera
2016-12-27, 11:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av zaqxswc
Intressant. Ni som tycker det är värt att pröjsa för att få läsa DN får gärna ge oss andra en resumé av innehållet i artikeln

Eller så använder du unvis.it:

https://unvis.it/dn.se/nyheter/sverige/prestigeprojektet-som-slutade-i-fiasko
Citera
2016-12-27, 17:12
Medlem
Citat:

Nä men en extra bilaga på 40, 50 sidor kanske..
Citera
2016-12-27, 18:22
Medlem
Citat:

Tyckte det var delvis intressant läsning. Att hon anställde en person från Expo visar tydligt hur hon tänkte: att nazisterna var det stora hotet. Inte konstigt att hon totalt misslyckades.
Citera
2016-12-27, 19:59
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:

Tror en duktig skribent skulle kunna få mycket sagt med samma mängd tecken.
I mina ögon är artikeln halvtaskigt konstruerad och ytterst svävande på målet.

Det är dock interessant hur Sahlin tar noll ansvar för sina handlingar: "Dom är ute efter mig igen!"
Citera
2016-12-28, 13:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Tror en duktig skribent skulle kunna få mycket sagt med samma mängd tecken.
I mina ögon är artikeln halvtaskigt konstruerad och ytterst svävande på målet.

Det är dock interessant hur Sahlin tar noll ansvar för sina handlingar: "Dom är ute efter mig igen!"
Klassiskt Sahlin. Alltid offret, aldrig fifflare.

Hoppas FUP:en kommer snart.
Citera
2016-12-28, 22:08
Medlem
Citat:
Kommer. Men du får vänta ett tag.
"Livvakten" som har använt Monas intyg, kommer han gå fri? Det är så tyst om honom att man undrar om det är ok att en polis far med falska intyg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in