2017-02-20, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
3,5 inte 35. Länken utelämnar kommatecknet.

My bad. Jag får skylla på att jag inte läser Expressen, vare sig med eller utan unvis.it.

Vad har MS lyckats åstadkomma för att få hon skall få en pension på 3,5 miljoner?
Citera
2017-02-20, 19:17
Medlem
DIdes avatar
Hur kan inte detta vara en supernyhet? En av sossarnas största profiler som löfven och hela regeringen håller om ryggen och sedan mörkar hårt erkänner att hon är korrupt?

"Extra" i GP med en liten skittext som nyhet.

Vi vet alla hur eländiga våra nuvarande politiker är och nu får väl ändå detta bevisa hur de döljer sina egna nepotismutsvävningar.

Om inte detta ger ett ramaskall i media så är det svart på vitt att politiker bara skor sig så länge det går utan straff.
Citera
2017-02-20, 19:37
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Hur kan inte detta vara en supernyhet? En av sossarnas största profiler som löfven och hela regeringen håller om ryggen och sedan mörkar hårt erkänner att hon är korrupt?

Vi vet alla hur eländiga våra nuvarande politiker är och nu får väl ändå detta bevisa hur de döljer sina egna nepotismutsvävningar.

Om inte detta ger ett ramaskall i media så är det svart på vitt att politiker bara skor sig så länge det går utan straff.

De håller varandra om ryggen men vi får hoppas att karma tar hand om henne ASAP
Citera
2017-02-20, 19:46
Medlem
vad blir monas straff i detta tro ?
Citera
2017-02-20, 19:47
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qnaserisqnasig
och ingen tycker att 35 miljoner i pension är något att diskutera?

3.5.

Helt jävla sjukt att hon har mage att be om detta. Hon ska skaka galler och hålla sin mun stängd för all framtid.
Citera
2017-02-20, 19:47
Medlem
pinger99s avatar
Hon får väl ta hand om Sveriges "postering" i Maputo, Moçambique.
Därnere kan hon ligga lågt i några år med eller utan sin livvakt.
Senast redigerad av pinger99 2017-02-20 kl. 19:55.
Citera
2017-02-20, 19:48
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
vad blir monas straff i detta tro ?

Det kommer bli böter. Det enda som kvarstår är hur mycket.
Citera
2017-02-20, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde

Om jag inte minns fel så har hon varit på väg att bli statsminister TVÅ gånger.
Som efterträdare och partiledare valet.
Bara tanken på detta kan göra en illamående.
Över HELA DET SOCIALDEMOKRATISKA GETINGBOET. Tidigare och nuvarande.
Och att vi återigen har sosseregering är helt o hållet Fredrik R:s skull.
Citera
2017-02-20, 20:10
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Om jag inte minns fel så har hon varit på väg att bli statsminister TVÅ gånger.
Som efterträdare och partiledare valet.
Bara tanken på detta kan göra en illamående.
Över HELA DET SOCIALDEMOKRATISKA GETINGBOET. Tidigare och nuvarande.
Och att vi återigen har sosseregering är helt o hållet Fredrik R:s skull.

..och hela djävla LO-skitpolitruck- och fackföreningspampsmutkolvarna...
Alla dessa borde åtalas och bytas ut.
Citera
2017-02-20, 20:17
Medlem
Hon ska ha fängelse jävligt länge för det här.
Citera
2017-02-20, 20:40
Medlem
FruStormuftis avatar
Trodde att lönerna skulle bli verklighet?

Nu har rättssystemet havererat, och hon har satte ribban. Vilken skam att vara svensk.

Alla är förhoppningsvis lika inför huttsituttsilagen i Sverige, så fram med pennorna grabbar. Skriv feta intyg till släkt och vänner. Ös på med inkomster, utbildning, kompetens och arbetstid. Låt kreativiteten flöda och känn ingen press eller begränsning av eventuella lagar i huttsituttsiland. Dem kan man alltid flina sig ur.

Tips: De som inte tillhör familjen, vill sannolikt ge en gåva som tack för intygandet.
Senast redigerad av FruStormufti 2017-02-20 kl. 20:42. Anledning: Stavfel, man blir ju förbannad alltså
Citera
2017-02-20, 20:43
Medlem
Åklagaren sa förvisso på TV4-nyheterna att han inte tagit ställning till strafföreläggandet än eftersom förundersökningen inte är klar. Den beräknas bli det i kommande månadsskifte och då kommer han fatta sitt beslut. Något som kan peka mot att han har ett intresse av att gå vidare och yrka på fängelse, eller prövning i domstol. Å andra sidan brukar de högst uppsatta i samhället komma lindrigt undan när de "gör bort sig" så jag skulle ändå sätta pengar på att det slutar med böter och villkorligt. Trots att det just på grund av hennes position i samhället generellt och hennes senaste position i synnerhet enligt mig är allvarligare än om gemene man gjort samma sak. Jag menar: den högst ansvariga på en myndighet som arbetar mot terrorism bryter mot lagen i vad som förefaller vara vänskapskorruption. Känns som en potentiell säkerhetsrisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in