Citat:
Ursprungligen postat av
Max-gainz
om du hade fått chansen att göra det igen hade du tagit mitt råd och börjat med adex vid behov och använt nolva som gyno-block, eller är du bara alldeles för envis för att erkänna att det hade varit bättre och utan biverkningar?
Jag tror inte att du har förstått det faktum att jag la mig på en låg dos a-dex i förhoppningen om att det skulle trycka ner eventuella östrogena problem redan från början, innan de ens uppstod.
Jag hade, och har fortfarande en utarbetad plan där tanken var att om ingenting annat händer, om inga bieffekter dyker upp, så går jag ändå och tar ett östrogenprov v 4-6 för att se hur värdena ser ut och gör sedan korrigeringar utefter det om det skulle behövas. Adexen från början var alltså en extra säkerhetsåtgärd från min sida för att slippa större problem, likt de som nu har drabbat min vän.
Men, jag var också väl införstådd i att det kunde gå åt det andra hållet, att jag trycker ner det för mycket, i och med att möjligheten också fanns att jag inte alls skulle aromatisera så mycket som jag var orolig för. I ett sådant läge så blir ju a-dexen överflödig och då kliver jag av den, vilket jag nu har gjort.
Vilket i det långa loppet hade varit det allra bästa alternativet för då slipper jag ju i bästa fall äta någonting överhuvudtaget sedan.
Sen är det klart att tanken har slagit mig i och med att min vän nu har fått problem, att 0,25 mg KANSKE inte är en tillräckligt hög dos ändå om man är gynokänslig. För vissa verkar det ju uppenbarligen inte vara det.
Men, från ett resultat på endast två individer så är det omöjligt och direkt fel att sätta en sådan slutsats.
Jag tror, att i och med att jag hamnade för högt med min dosering och min vän för lågt, så finns det även dem som hamnar rätt.
Och för att svara på din fråga angående nolvan: I och med att jag inte vet hur jag reagerar på det preparatet och heller inte visste hur jag skulle reagera på den dosen a-dex som jag valde, samt med den negativa inverkan som nolvan har på testot i åtanke, så skulle jag gå för a-dexen igen. Absolut.