2017-02-18, 11:42
Medlem
hoppas du får kontroll på östrot nu och att du kan köra stenhårt på gymmet!

du kan börja räkna med ökningar from nu / nästa vecka och framåt så det kan hålla dig motiverad!
Citera
2017-02-18, 18:42
Medlem
SensationBlacks avatar
Angående det här med östrogenet..

Innan jag börjar så vill jag bara klargöra några saker för er. Bieffekter utav för låga östrogenvärden kan visa sig på olika sätt. Jag råder er därför, precis som med allt annat i det här, att läsa på ordentligt för att bilda er en så bred kunskap som möjligt. Detta för att ni, du, som befinner dig i en liknande situation någon gång, ska kunna fatta rätt beslut själv.

Det här är alltså min historia.

I stort sett inga bieffekter alls av mitt låga östrogenvärde hade visat sig fram tills natten några timmar efter mitt sista a-dex intag. Jag vaknade av att jag skrek, hade en helt fruktansvärd mardröm. Ni vet en sån där som man hade när man var mindre ungefär där hela världen kändes upp och ner.

Det var lite där jag började inse att ok, östrot är nog ganska rejält nedtryckt för tillfället, och mycket riktigt.. senare under dagen så började det knaka i leder och jag mådde allmänt piss. på 0,25 mg a-dex eod!

Medans däremot, en bekant till mig som har kört på precis samma upplägg som mig tills ganska nyligen, med a-dex och hela skiten och som ligger på i stort sett samma vikt som mig, fick en liten knöl under bröstvårtan och nu har fått ligga på letro i en vecka.

Så kontentan utav det här då = Alla aromatiserar olika och man kan aldrig veta hur just DU SJÄLV kommer att reagera innan du har varit där. Därför är det så viktigt att vara förberedd på olika scenarier.

Så trots att jag har fått uppleva de bieffekter jag har fått utav a-dexen så är jag glad att jag valde den vägen.

Varför?

Jo för att annars hade jag kanske stått där med ett större problem, där kanske hela kuren stod på spel, gyno kanske hade utvecklat sig och jag hade fått blanda in ännu tyngre preparat. Jag visste ju inte hur jag skulle reagera på den förhöjda mängden testo.
Men istället så kunde jag dra slutsatsen att okej, jag aromatiserar troligtvis inte så mycket, jag kliver av a-dexen.
3 dagar senare så är jag redo att träna igen, precis lika hårt som innan.
Senast redigerad av SensationBlack 2017-02-18 kl. 18:45.
Citera
2017-02-19, 00:38
Medlem
annars kan man ju lyssna på de mer erfarna och ha allting hemma så är det svin enkelt att kontra gyno men ahh, det är väll dumt att låta dom som redan gjort misstagen berätta det för dig...

om du tror att detta inte är genomskinligt försvar till din ''kompis'' så har du helt fel gubben.. lyssna nästa gång så hade du sluppit alla problemen
Citera
2017-02-19, 12:33
Medlem
SensationBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
annars kan man ju lyssna på de mer erfarna och ha allting hemma så är det svin enkelt att kontra gyno men ahh, det är väll dumt att låta dom som redan gjort misstagen berätta det för dig...

om du tror att detta inte är genomskinligt försvar till din ''kompis'' så har du helt fel gubben.. lyssna nästa gång så hade du sluppit alla problemen

Jag har förstått att vi har lite olika syn kring hur man kan använda AI Max och det har jag inga som helst problem med. Jag ser gärna att vi fortsätter att diskutera och delar med oss utav erfarenheter och tankar till varandra.

Jag står dock fast vid den åsikten att a-dex är ett effektivt verktyg kring att skapa en barriär mot gyno och andra östrogena effekter. I kombination med avstämningar av östrovärden så tror jag absolut att det kan användas som ett effektivt verktyg i kontrollen av sitt östro.
Det svåra är ju dock att hitta den rätta dosen som är väldigt väldigt individuell och man ska vara mycket försiktig i användningen. Något lördagsgodis är det verkligen inte och det gäller att börja lågt.

Jag tror att vi båda dock delar inställningen kring att man bör läsa på om det man beslutar sig för och vara beredd på de konsekvenser som kan komma utav det.
Senast redigerad av SensationBlack 2017-02-19 kl. 12:39.
Citera
2017-02-19, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SensationBlack
Jag har förstått att vi har lite olika syn kring hur man kan använda AI Max och det har jag inga som helst problem med. Jag ser gärna att vi fortsätter att diskutera och delar med oss utav erfarenheter och tankar till varandra.

Jag står dock fast vid den åsikten att a-dex är ett effektivt verktyg kring att skapa en barriär mot gyno och andra östrogena effekter. I kombination med avstämningar av östrovärden så tror jag absolut att det kan användas som ett effektivt verktyg i kontrollen av sitt östro.
Det svåra är ju dock att hitta den rätta dosen som är väldigt väldigt individuell och man ska vara mycket försiktig i användningen. Något lördagsgodis är det verkligen inte och det gäller att börja lågt.

Jag tror att vi båda dock delar inställningen kring att man bör läsa på om det man beslutar sig för och vara beredd på de konsekvenser som kan komma utav det.

om du hade fått chansen att göra det igen hade du tagit mitt råd och börjat med adex vid behov och använt nolva som gyno-block, eller är du bara alldeles för envis för att erkänna att det hade varit bättre och utan biverkningar?
Citera
2017-02-19, 13:23
Medlem
Grasstomouths avatar
Nu är jag på fötter igen. Kom precis från gymmet. Vet inte om det börjat verka eller om jag inbillar mig, men jag hade väldigt bra tryck idag.

I vilket fall satte jag nyss tredje sticket. 250mg i höger lår. Denna gången på utsidan.

https://lut.im/1KlHXMyyzV/09EsCPbsCDYgEl9P.PNG

På det röda krysset för att vara exakt.

Kom inget blod när jag drog ut kanylen denna gången. Har planerat in ett benpass imorgon så hoppas jag kommer kunna genomföra det.
Citera
2017-02-19, 13:44
Medlem
SensationBlacks avatar
Citat:
om du hade fått chansen att göra det igen hade du tagit mitt råd och börjat med adex vid behov och använt nolva som gyno-block, eller är du bara alldeles för envis för att erkänna att det hade varit bättre och utan biverkningar?

Jag tror inte att du har förstått det faktum att jag la mig på en låg dos a-dex i förhoppningen om att det skulle trycka ner eventuella östrogena problem redan från början, innan de ens uppstod.

Jag hade, och har fortfarande en utarbetad plan där tanken var att om ingenting annat händer, om inga bieffekter dyker upp, så går jag ändå och tar ett östrogenprov v 4-6 för att se hur värdena ser ut och gör sedan korrigeringar utefter det om det skulle behövas. Adexen från början var alltså en extra säkerhetsåtgärd från min sida för att slippa större problem, likt de som nu har drabbat min vän.

Men, jag var också väl införstådd i att det kunde gå åt det andra hållet, att jag trycker ner det för mycket, i och med att möjligheten också fanns att jag inte alls skulle aromatisera så mycket som jag var orolig för. I ett sådant läge så blir ju a-dexen överflödig och då kliver jag av den, vilket jag nu har gjort.

Vilket i det långa loppet hade varit det allra bästa alternativet för då slipper jag ju i bästa fall äta någonting överhuvudtaget sedan.

Sen är det klart att tanken har slagit mig i och med att min vän nu har fått problem, att 0,25 mg KANSKE inte är en tillräckligt hög dos ändå om man är gynokänslig. För vissa verkar det ju uppenbarligen inte vara det.

Men, från ett resultat på endast två individer så är det omöjligt och direkt fel att sätta en sådan slutsats.

Jag tror, att i och med att jag hamnade för högt med min dosering och min vän för lågt, så finns det även dem som hamnar rätt.

Och för att svara på din fråga angående nolvan: I och med att jag inte vet hur jag reagerar på det preparatet och heller inte visste hur jag skulle reagera på den dosen a-dex som jag valde, samt med den negativa inverkan som nolvan har på testot i åtanke, så skulle jag gå för a-dexen igen. Absolut.
Citera
2017-02-19, 13:52
Medlem
SensationBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Nu är jag på fötter igen. Kom precis från gymmet. Vet inte om det börjat verka eller om jag inbillar mig, men jag hade väldigt bra tryck idag.

I vilket fall satte jag nyss tredje sticket. 250mg i höger lår. Denna gången på utsidan.

Kom inget blod när jag drog ut kanylen denna gången. Har planerat in ett benpass imorgon så hoppas jag kommer kunna genomföra det.

Bra plats. jag tror att du kommer märka stora skillnader
Citera
2017-02-19, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SensationBlack
Jag tror inte att du har förstått det faktum att jag la mig på en låg dos a-dex i förhoppningen om att det skulle trycka ner eventuella östrogena problem redan från början, innan de ens uppstod.

Jag hade, och har fortfarande en utarbetad plan där tanken var att om ingenting annat händer, om inga bieffekter dyker upp, så går jag ändå och tar ett östrogenprov v 4-6 för att se hur värdena ser ut och gör sedan korrigeringar utefter det om det skulle behövas. Adexen från början var alltså en extra säkerhetsåtgärd från min sida för att slippa större problem, likt de som nu har drabbat min vän.

Men, jag var också väl införstådd i att det kunde gå åt det andra hållet, att jag trycker ner det för mycket, i och med att möjligheten också fanns att jag inte alls skulle aromatisera så mycket som jag var orolig för. I ett sådant läge så blir ju a-dexen överflödig och då kliver jag av den, vilket jag nu har gjort.

Vilket i det långa loppet hade varit det allra bästa alternativet för då slipper jag ju i bästa fall äta någonting överhuvudtaget sedan.

Sen är det klart att tanken har slagit mig i och med att min vän nu har fått problem, att 0,25 mg KANSKE inte är en tillräckligt hög dos ändå om man är gynokänslig. För vissa verkar det ju uppenbarligen inte vara det.

Men, från ett resultat på endast två individer så är det omöjligt och direkt fel att sätta en sådan slutsats.

Jag tror, att i och med att jag hamnade för högt med min dosering och min vän för lågt, så finns det även dem som hamnar rätt.

Och för att svara på din fråga angående nolvan: I och med att jag inte vet hur jag reagerar på det preparatet och heller inte visste hur jag skulle reagera på den dosen a-dex som jag valde, samt med den negativa inverkan som nolvan har på testot i åtanke, så skulle jag gå för a-dexen igen. Absolut.

du är alltså för dum för att erkänna att du hade kunnat gjort det här bättre, bra då vet vi det

bara för att göra en sak tydlig och klar för dig, din ''vän'' kan liggs både för högt och för lågt i östrogenet

du tappar din sexlust oavsett vad så vi har fortfarande inte kommit fram till om det är för högt eller inte

något som vi HADE HAFT SVAR PÅ NU om ni hade lyssnat men nej.. vi ska ta omvägen för alla dessa jävla ovannämnda anledningar... det är en av fördelarna med nolva, du kan avgöra om du ligger för högt upp i östrogen UTAN BIVERKNINGAR förutom sänkt sex lust, vid det här laget slänger man in adex och testar sig fram, om man har normal sexlust på nolvan är det ett tydligt tecken på att ens östro är okej

suck jag orkar inte tjafsa mer med er om det här...
Citera
2017-02-19, 14:14
Medlem
Citat:

bra plats var definitivt att ta i, BÄTTRE betydligt mycket bättre men benen brukar vara ett helvete speciellt när man inte är van att sticka i dom så 9 av 10 möjliga du kommer inte kunna träna ben imorgon...
du får jätte gärna rapportera om hur benet mår imorgon så har jag ytterligare någon som bevisar att man ska lyssna när erfarna ger en tips
-jag sa åt dig att sticka i axeln
Citera
2017-02-19, 14:25
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
bra plats var definitivt att ta i, BÄTTRE betydligt mycket bättre men benen brukar vara ett helvete speciellt när man inte är van att sticka i dom så 9 av 10 möjliga du kommer inte kunna träna ben imorgon...
du får jätte gärna rapportera om hur benet mår imorgon så har jag ytterligare någon som bevisar att man ska lyssna när erfarna ger en tips
-jag sa åt dig att sticka i axeln

Japp. Ska underrätta dig imorgon hur mitt ben mår. Tills dess kan du ju berätta för oss vilken diagnos du lider av så vi vet hur vi ska förhålla oss till dig. Ännu ett vandrande bevis på att psykvården inte fungerar i det här landet.
Citera
2017-02-19, 14:30
Medlem
Citat:
Japp. Ska underrätta dig imorgon hur mitt ben mår. Tills dess kan du ju berätta för oss vilken diagnos du lider av så vi vet hur vi ska förhålla oss till dig. Ännu ett vandrande bevis på att psykvården inte fungerar i det här landet.

vänta tills imorgon så får du se vilken diagnos jag lider av

en hint är att den förkortas ''blir förbannad när folk inte lyssnar första gången''
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in