Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-06, 03:40
  #1
Medlem
SensationBlacks avatar
Hej på er kära flashbackare!

Jag har nu då slutligen landat i beslutet att dela med mig utav min resa.

Jag måste erkänna att det inte riktigt var planen från första början eftersom kurupplägget inte är någonting utöver det vanliga direkt, men för min egen skull och även för er andra som funderar på att prova så kan det ju trots allt vara intressant att läsa om vad som sker under en kur och hur den kan se ut.

Jag har alltså för avsikt att dela med mig utav det mesta under kuren, både positiva och negativa effekter/upplevelser och jag kommer att försöka uppdatera rapporten så ofta jag kan och har tid

Så!

Vem är då jag och hur ser situationen ut i dagsläget?

Ålder:

Över 25 men under 30

Vikt:

83 kg

Längd:

182.5 cm

Uppskattad BF:

15 - 20%

Medicinska problem:

Skadefri. Frisk i övrigt

Vad maxar jag i mark/bänk/böj:

Det är inget som jag har mätt av i dagsläget.

Nuvarande kostupplägg:

Varierad kost där jag försöker få i mig lite utav allt, föraktar dock socker och gör mitt bästa för att hålla mig borta från halvfabrikat. Mycket kyckling blir det. Minst två proteinshakes per dag.
Ligger på strax över 3000 kcal per dag.

Träningserfarenhet:

Jag har tränat och varit aktiv genom hela livet men det är de senaste 4 åren som jag har tränat aktivt på gym. Det har givetvis varit ups and downs under denna tid, men överlag så har jag legat på ca 4-5 pass i veckan.

Tidigare kurer:

Inga alls.

Eget förslag till kur samt märke på prepp:

Jag kommer att köra på PRL's Testo E ampuller, 250mg / ml.
250 mg e5d med frontning á 500 mg på de 2 första sticken.
Jag har tänkt mig vara on i 18 veckor men är även öppen för att kliva av tidigare om jag anser mig ha nått mitt mål.
Övergripande blodprov hos Werlabs är gjort, Tog deras XL paket samt ett test på östro nivåer vilket känns bra så att jag har mina "rena" värden på papper. Allt såg förövrigt bra ut där.

OBS! Jag har i skrivande stund varit ON i 5 dagar och gör således mitt andra stick under dagen.

Kontroll av östrogen:

Jag kommer att använda mig utav Anastrozole 0.25mg genom i stort sett hela kuren (med start från idag) och planerar att göra så fram tills vecka 4-6 där jag kommer att göra ett nytt prov på mina östrogen-nivåer.
Därefter tas beslut om jag behöver fortsätta poppa Anastrozolen eller inte.
Obs! jag tar gärna emot tips kring vid vilken tidpunkt det är lämpligast att ta östrogen-provet.

Vid uppkommen Gynekomasti:

Dag 1: Letrozole 2,5 mg. Dag 2: 1,25 mg, och fortsätter på den dosen tills gynokänningarna eller eventuella knölar lägger sig.
Skulle det visa sig att Letron jag sitter på är skit så kör jag på Nolva 80mg dag 1, och sedan 40 mg tills känningarna/knölarna har lagt sig. Hoppar därefter tillbaka till Anastrozolen fast på högre dos, 0.5 mg eod. Tar efter två veckor på den dosen ett nytt östrogen-prov för att se vart jag ligger.


PCT:

4 veckor innan sista stick så påbörjar jag en HCG-terapi där jag kör 500ie subkutant mån/tor fram tills 2 veckor EFTER sista stick.
I samband med att jag påbörjar HCG-terapin så kommer jag även att öka min dos av anastrozole till 0,5 eod.
Två veckor efter sista stick så påbörjar jag en Nolva-terapi á 40/20/20/20. Har även extra nolva hemma så att möjligheten att förlänga terapin finns om jag känner att så skulle behövas.

Mål med kuren:

Lägga på mig kvalitativ muskelmassa. Jag har även förhoppningar om att få bort en del efterhängset fett på buk, bröst, lår och rumpa som har varit svårt att bli av med "ren".


Tja, jag hoppas att jag inte har glömt något, ni får väl helt enkelt fråga om ni har några funderingar.
Kritik eller tips tar jag givetvis tacksamt emot, såvida det är vettiga grejer du kommer med då

Och det här med bilder, jag är lite kluven kring detta. Jag kommer givetvis att ta bilder för egen dokumentation men pga. tatueringar osv. så är risken för att jag ska bli igenkänd "förhöjd". Hittar jag något bra program att "blurra" bilderna i utan att sabba dem allt för mycket så kan det bli aktuellt att jag lägger upp det här. Tips på något sådant program?

Annars är PM en sista eventuell utväg om jag känner för det

Vi får se hur det blir med den biten helt enkelt.

Jag håller er uppdaterade!

/SensationBlack
__________________
Senast redigerad av SensationBlack 2017-02-06 kl. 03:53.
Citera
2017-02-06, 05:34
  #2
Medlem
EVF111s avatar
Måste säga att inlägget ser riktigt snyggt upplagt ut, lättläst och lockande. Kommer kika in lite då och då och ser hur det går för dig bara du fortsätter skriva på det sättet du gör

Förövrigt är kurupplägget väldigt basic och en väl genomtänkt första-kur. Kör hårt och lycka till!
Citera
2017-02-06, 06:12
  #3
Medlem
ftwGBGftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SensationBlack
Hej på er kära flashbackare!

Jag har nu då slutligen landat i beslutet att dela med mig utav min resa.

Jag måste erkänna att det inte riktigt var planen från första början eftersom kurupplägget inte är någonting utöver det vanliga direkt, men för min egen skull och även för er andra som funderar på att prova så kan det ju trots allt vara intressant att läsa om vad som sker under en kur och hur den kan se ut.

Jag har alltså för avsikt att dela med mig utav det mesta under kuren, både positiva och negativa effekter/upplevelser och jag kommer att försöka uppdatera rapporten så ofta jag kan och har tid

Så!

Vem är då jag och hur ser situationen ut i dagsläget?

Ålder:

Över 25 men under 30

Vikt:

83 kg

Längd:

182.5 cm

Uppskattad BF:

15 - 20%

Medicinska problem:

Skadefri. Frisk i övrigt

Vad maxar jag i mark/bänk/böj:

Det är inget som jag har mätt av i dagsläget.

Nuvarande kostupplägg:

Varierad kost där jag försöker få i mig lite utav allt, föraktar dock socker och gör mitt bästa för att hålla mig borta från halvfabrikat. Mycket kyckling blir det. Minst två proteinshakes per dag.
Ligger på strax över 3000 kcal per dag.

Träningserfarenhet:

Jag har tränat och varit aktiv genom hela livet men det är de senaste 4 åren som jag har tränat aktivt på gym. Det har givetvis varit ups and downs under denna tid, men överlag så har jag legat på ca 4-5 pass i veckan.

Tidigare kurer:

Inga alls.

Eget förslag till kur samt märke på prepp:

Jag kommer att köra på PRL's Testo E ampuller, 250mg / ml.
250 mg e5d med frontning á 500 mg på de 2 första sticken.
Jag har tänkt mig vara on i 18 veckor men är även öppen för att kliva av tidigare om jag anser mig ha nått mitt mål.
Övergripande blodprov hos Werlabs är gjort, Tog deras XL paket samt ett test på östro nivåer vilket känns bra så att jag har mina "rena" värden på papper. Allt såg förövrigt bra ut där.

OBS! Jag har i skrivande stund varit ON i 5 dagar och gör således mitt andra stick under dagen.

Kontroll av östrogen:

Jag kommer att använda mig utav Anastrozole 0.25mg genom i stort sett hela kuren (med start från idag) och planerar att göra så fram tills vecka 4-6 där jag kommer att göra ett nytt prov på mina östrogen-nivåer.
Därefter tas beslut om jag behöver fortsätta poppa Anastrozolen eller inte.
Obs! jag tar gärna emot tips kring vid vilken tidpunkt det är lämpligast att ta östrogen-provet.

Vid uppkommen Gynekomasti:

Dag 1: Letrozole 2,5 mg. Dag 2: 1,25 mg, och fortsätter på den dosen tills gynokänningarna eller eventuella knölar lägger sig.
Skulle det visa sig att Letron jag sitter på är skit så kör jag på Nolva 80mg dag 1, och sedan 40 mg tills känningarna/knölarna har lagt sig. Hoppar därefter tillbaka till Anastrozolen fast på högre dos, 0.5 mg eod. Tar efter två veckor på den dosen ett nytt östrogen-prov för att se vart jag ligger.


PCT:

4 veckor innan sista stick så påbörjar jag en HCG-terapi där jag kör 500ie subkutant mån/tor fram tills 2 veckor EFTER sista stick.
I samband med att jag påbörjar HCG-terapin så kommer jag även att öka min dos av anastrozole till 0,5 eod.
Två veckor efter sista stick så påbörjar jag en Nolva-terapi á 40/20/20/20. Har även extra nolva hemma så att möjligheten att förlänga terapin finns om jag känner att så skulle behövas.

Mål med kuren:

Lägga på mig kvalitativ muskelmassa. Jag har även förhoppningar om att få bort en del efterhängset fett på buk, bröst, lår och rumpa som har varit svårt att bli av med "ren".


Tja, jag hoppas att jag inte har glömt något, ni får väl helt enkelt fråga om ni har några funderingar.
Kritik eller tips tar jag givetvis tacksamt emot, såvida det är vettiga grejer du kommer med då

Och det här med bilder, jag är lite kluven kring detta. Jag kommer givetvis att ta bilder för egen dokumentation men pga. tatueringar osv. så är risken för att jag ska bli igenkänd "förhöjd". Hittar jag något bra program att "blurra" bilderna i utan att sabba dem allt för mycket så kan det bli aktuellt att jag lägger upp det här. Tips på något sådant program?

Annars är PM en sista eventuell utväg om jag känner för det

Vi får se hur det blir med den biten helt enkelt.

Jag håller er uppdaterade!

/SensationBlack

Denna kommer bli trevlig att läsa ligger själv på liknande upplägg fast 250mg sön/onsdag så 500mg i veckan. Kommer köra likande med hcg och även köra anastrozole genom hela kuren. Mitt bf% ligger på runt 20 och hoppas precis som du tappa lite där.. kommer följas noggrant
Citera
2017-02-06, 11:11
  #4
Medlem
sjysst rapport!

väl skrivet och väl planerat! lycka till
Citera
2017-02-06, 16:51
  #5
Medlem
SensationBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EVF111
Måste säga att inlägget ser riktigt snyggt upplagt ut, lättläst och lockande. Kommer kika in lite då och då och ser hur det går för dig bara du fortsätter skriva på det sättet du gör

Förövrigt är kurupplägget väldigt basic och en väl genomtänkt första-kur. Kör hårt och lycka till!

Hejsan, kul att du tittade in och tack för de fina orden

Haha absolut, jag ska se till att formulera mig väl.

Citat:
Ursprungligen postat av ftwGBGftw
Denna kommer bli trevlig att läsa ligger själv på liknande upplägg fast 250mg sön/onsdag så 500mg i veckan. Kommer köra likande med hcg och även köra anastrozole genom hela kuren. Mitt bf% ligger på runt 20 och hoppas precis som du tappa lite där.. kommer följas noggrant

Tjenare mannen!

Kul att du känner så, då har jag ju lyckats med någonting iallafall hehe

Okej nice, är du ON nu? Jag har läst din rapport tidigare nämligen och vill minnas att du hade tänkt dra igång v.10?

Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
sjysst rapport!

väl skrivet och väl planerat! lycka till

Tjenare Max, kul att du tittade in tack för de fina orden!
Citera
2017-02-06, 17:22
  #6
Medlem
SensationBlacks avatar
Ok!

Nu när jag har presenterat mig så är det dags att börja rapportera på riktigt

Som jag nämde i mitt första inlägg då så har jag redan varit ON i 5 dagar och idag var det alltså dags för stick nummer två.

Jag satte 2 ml á 500mg i vänster lår för någon timma sen och det gick OK.

Det vart lite bök i samband med att jag skulle aspirera, nålen ville gärna följa med ut igen och dansade runt lite i benet på mig men oljan hamnade tillslut där den skulle. Inget blod vid aspireringen, ingen smärta efteråt och inget blod vilket jag dock hade förväntat mig efter det lilla missödet hehe

Lite tankar kring oljan från Primus ray!

Jag har ju som sagt inga tidigare erfarenheter utav oljor och att injicera men jag har ju läst en del här på forumet och jag har ju insett att det finns lika många olika typer och varianter av oljor som det finns efternamn. Typ hehe.

Jag upplever att oljan är väldigt lättflytande och känslan överlag är att det är en väldigt fin olja jag har kommit över som håller förhållandevis hög om inte väldigt hög kvalitet. Den är klar och lätt gul i färgen.

Har upplevt en svag PIP som höll i sig ett par dagar efter första stick men om det beror på oljan eller ett halvtaskigt första stick är svårt att svara på nu. Det lär väl visa sig med tidens gång helt enkelt.

Känner jag av någonting utav preppet ännu?

Ja, det gör jag. Jag upplever att min sömn har rubbats en aning, det händer helt klart grejer i kroppen och de senaste två nätterna så har jag inte kunnat somna överhuvudtaget. Beviset för det är ju liksom klockslaget jag drog igång den här rapporten på haha. Det hoppas jag iallafall att jag får kontroll över igen så småningom.
Libidon och sexlusten har skjutit i taket och detta var bland det första jag märkte. Det är nästan så att man har skämts lite inför sig själv ibland faktiskt när det är så svårt att släppa tasken haha.

Ja, i övrigt då, jag hoppade som sagt på adexen idag, svalde 0,25 mg i morse och det känns bra. Gillar inte tanken på att östrogenet får härja fritt annars, östrogena effekter såsom vattenansamling och gyno håller jag gärna distans till.


Det får vara det för idag, trevlig kväll på er så hörs vi.

/SensationBlack
__________________
Senast redigerad av SensationBlack 2017-02-06 kl. 17:28.
Citera
2017-02-06, 17:39
  #7
Medlem
GladiatornsKamps avatar
Lycka till, det där med sömnen känner jag igen. Sover vanligtvis som ett barn men när jag är on så känner jag mig konstant trött och får ändå inte ut någon vettig sömn tycker jag.
Citera
2017-02-06, 17:40
  #8
Medlem
ftwGBGftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SensationBlack
Tjenare mannen!

Kul att du känner så, då har jag ju lyckats med någonting iallafall hehe

Okej nice, är du ON nu? Jag har läst din rapport tidigare nämligen och vill minnas att du hade tänkt dra igång v.10?

Tjenare ja det fick bli så blev så sugen av att gå och titta på oljan i skåpet varje dag. Frontade 2ml igår morse, första sticket gick inte bra det kom blir cissi aspirerandet och när jag satte om gick det bättre men fick en känsla av att jag skulle svimma. Typ den känslan man får när man ställer sig upp fort fast mycket värre och skiten höll i rätt länge, satte dock 06.30 på morgonen innan jag ätit eller ens druckit vatten... den gör jag inte om. Kommer bli riktigt Nice att följa din rapport och att vi båda får feta resultat.
Citera
2017-02-06, 19:06
  #9
Medlem
Grasstomouths avatar
Va kul. Då är vi 3. Börjar exakt samma imorgon (förutsatt att jag får mina nålar).

250mg testo E e5d
0.25mg arimidex eod
hcg i slutet.
nolva som PCT.

Min första kur. Tippar på runt 20% bf jag också. Vi kan mötas upp om 3 månader och jämföra penisar sen.
Citera
2017-02-06, 20:35
  #10
Medlem
ftwGBGftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Va kul. Då är vi 3. Börjar exakt samma imorgon (förutsatt att jag får mina nålar).

250mg testo E e5d
0.25mg arimidex eod
hcg i slutet.
nolva som PCT.

Min första kur. Tippar på runt 20% bf jag också. Vi kan mötas upp om 3 månader och jämföra penisar sen.

Haha det tycker jag absolut kör du en kurrapport också? Eller börjar du den senare?
Citera
2017-02-06, 21:34
  #11
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftwGBGftw
Haha det tycker jag absolut kör du en kurrapport också? Eller börjar du den senare?

Nä, jag skippar det. Kommer dock bokmärka denna.
Citera
2017-02-06, 22:15
  #12
Medlem
ftwGBGftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
Nä, jag skippar det. Kommer dock bokmärka denna.

Okej okej. Men uppdatera gärna skulle nästan ha en samlingstråd för alla som är nya kurare
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback