2017-02-16, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grasstomouth
tjiiii fick jag.

Satte andra sticket (500mg) igår i övre låret. Rakt ner på framsida lår.

Kände ingenting precis som förra gången, tills idag. Fyfan! Det har blivit värre o värre hela dagen. Haltar runt som en idiot. Folk skrattar åt mig.

Jag hoppas att det kommer vara bättre när jag vaknar imorgon, men jag tvivlar. Nu vet jag iaf vad PiP är för något. Blir det värre så vet jag en på jobbet som har oxynorm gömt i en hylla. Får hora till mig några stycken.

F.ö verkar det som att folk sätter på yttersidan av låret istället för rakt på. Kanske ska testa det nästa gång istället.

du sätter i utsidan av låret, den mediala muskeln av quadriceps ligger betydligt djupare och därför lättare att missa alternativt inte gå tillräckligt långt in i muskeln
Citera
2017-02-16, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max-gainz
du sätter i utsidan av låret, den mediala muskeln av quadriceps ligger betydligt djupare och därför lättare att missa alternativt inte gå tillräckligt långt in i muskeln

Har gjort misstaget själv nu, jag har alltid skrattat åt folk som gnäller på "PIP".... skulle ha kört ben i dag, det kan jag glömma.....
Hade bråttom vid sista sticket, jodå, spritade och skötte hela den biten men.... Tröck in 3ml olja lite väl fort samt att jag tog oljan direkt i från kylen....
Vad lärde man sig utav det nu då... Jo, tryck långsamt och värm oljan, just kall olja kan ställa till det har jag nu hört även utav andra
Citera
2017-02-16, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIGHAL
Har gjort misstaget själv nu, jag har alltid skrattat åt folk som gnäller på "PIP".... skulle ha kört ben i dag, det kan jag glömma.....
Hade bråttom vid sista sticket, jodå, spritade och skötte hela den biten men.... Tröck in 3ml olja lite väl fort samt att jag tog oljan direkt i från kylen....
Vad lärde man sig utav det nu då... Jo, tryck långsamt och värm oljan, just kall olja kan ställa till det har jag nu hört även utav andra

Varför har du den i kylen för?
Citera
2017-02-16, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BIGHAL

för att påpeka skit saker som du gjorde i den andra kur rapporten så är det inte kall olja som är problemet, det är kristalliserad olja som är den riktiga boven, sen kan kall olja vara trög flytande vilket gör att du får trycka hårdare och riskerar på det sättet onödig slitage på muskel fibrer som kan göra ont
Citera
2017-02-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitrous66
Varför har du den i kylen för?

det undrar jag också
Citera
2017-02-17, 16:24
Medlem
SensationBlacks avatar
Citat:
tjiiii fick jag.

Satte andra sticket (500mg) igår i övre låret. Rakt ner på framsida lår.

Kände ingenting precis som förra gången, tills idag. Fyfan! Det har blivit värre o värre hela dagen. Haltar runt som en idiot. Folk skrattar åt mig.

Jag hoppas att det kommer vara bättre när jag vaknar imorgon, men jag tvivlar. Nu vet jag iaf vad PiP är för något. Blir det värre så vet jag en på jobbet som har oxynorm gömt i en hylla. Får hora till mig några stycken.

F.ö verkar det som att folk sätter på yttersidan av låret istället för rakt på. Kanske ska testa det nästa gång istället.

Ja jag sätter alltid på yttersidan. Har inte upplevt några nämnvärda smärtor när jag gjort på detta vis Hur går det för dig annars?
Citera
2017-02-17, 17:25
Medlem
SensationBlacks avatar
Dag 16 in i kuren; Hur går det för mig?

Halloj på er,

Nu var det ett tag sedan jag rapporterade här

Så hur går det för mig?

Jodå, jag lever, trots att det hittills har varit en ganska krokig väg för min del. Upplevde som jag nämnde tidigare stora problem med sömnen under frontningen. Detta har dock stabiliserat sig under de senaste dagarna vilket jag misstänkte att det skulle göra och detta är givetvis SKÖNT.

Annat som har hänt då är att jag för 3 dagar sedan tog beslutet att hoppa av adexen. Detta beslut tog jag efter att fått uppleva hur det känns när östrot är draget i botten. Det var ingen trevlig upplevelse, fick bl.a ont i leder och mådde rätt kasst. Måendet är dock påväg tillbaka igen.

Misstänker därför att jag inte aromatiserar speciellt mycket så planen nu är att skippa AI helt fram tills vecka 5-6 där jag gör ett östrogenprov för att se hur mina nivåer ser ut.

Skulle det visa sig att jag ligger på förhöjda värden då så kan det bli aktuellt med t.ex 0,25 mg e3d eller någonting sådant. Men det är, isåfall, någonting som jag får jobba med då.

Träningen har tyvärr blivit lidande de senaste dagarna i och med bottenkörningen av östrot, tog beslutet att inte anstränga lederna i onödan med tunga vikter osv. Kroppen har helt enkelt fått ett par dagar att återhämta sig på och jag känner mig nu redo att köra igång med träningen igen.

Satte förövrigt stick nummer 4 igår i vänster lår, inga konstigheter där. Upplever idag endast en svag svag pip precis som vid de andra tillfällena.

I övrigt har jag inte så mycket annat att dela med mig av för nu,

trevlig helg på er

Mvh Sensation
Citera
2017-02-17, 20:45
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SensationBlack
Hur går det för dig annars?

Jodå jag lever. Har inte så mycket att berätta och har inte kunnat träna vettigt sen jag stack andra sticket. Har fortfarande en jävla smärta i vänster lår, kanske börjar bli lite bättre, är osäker.

Varken svullet eller rött, bara ren o skär smärta när jag rör på knät så lårmuskeln spänns. Så länge jag inte rör mig känner jag ingenting.

Tredje sticket på söndag, då bara 1 ml och ska sätta det på höger utsida. Hoppas det inte blir likadant i höger ben också, för då kommer jag inte kunna gå öht.
Citera
2017-02-17, 20:50
Medlem
ftwGBGftws avatar
Citat:
Jodå jag lever. Har inte så mycket att berätta och har inte kunnat träna vettigt sen jag stack andra sticket. Har fortfarande en jävla smärta i vänster lår, kanske börjar bli lite bättre, är osäker.

Varken svullet eller rött, bara ren o skär smärta när jag rör på knät så lårmuskeln spänns. Så länge jag inte rör mig känner jag ingenting.

Tredje sticket på söndag, då bara 1 ml och ska sätta det på höger utsida. Hoppas det inte blir likadant i höger ben också, för då kommer jag inte kunna gå öht.

Diklofenac+alvedon+Ipren funkar bra för mig i det läget
Citera
2017-02-17, 21:20
Medlem
SensationBlacks avatar
Citat:

Trist att smärtan bitit så hårt i dig.

Har du kontrollerat så att oljan är klar och inte har kristalliserat sig?
Förvarar du oljan i rumstemperatur?
Hur upplever du att oljan är, lätt eller trögflytande?

Tror dock att det har med att du har stuckit "ovanifrån" att göra, det verkar ju så iallafall för jag har som sagt inga nämnvärda problem och jag sticker ifrån sidan, ganska högt upp på lårbenet, med en väldigt "lätt" lutning ner mot knät. Alltså mer eller mindre rakt in med nålen men med en ytterst lätt lutning.

Aspirerar du så att det kommer vaccumbubbla?
Citera
2017-02-17, 22:03
Medlem
SensationBlacks avatar
Citat:

Nu när jag har funderat lite på det, jag undrar faktiskt om det inte har med att fibrerna i muskeln sträcks mer ovanpå än på sidan i samband med att man "aktiverar" muskeln.
Och att det är därför smärtan blir värre när man sticker där. det känns iallafall så när jag rör benet fram och tillbaka. Min teori är alltså att genom att sticka ovanifrån så skadar man fibrer i muskeln som belastas mer, eller som används mer frekent, än fibrer som skadas när man sticker från sidan.

Jag hoppas iallafall att det blir bättre för dig snart.
Senast redigerad av SensationBlack 2017-02-17 kl. 22:21.
Citera
2017-02-18, 00:51
Medlem
Grasstomouths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SensationBlack
Jag hoppas iallafall att det blir bättre för dig snart.

Haltade ner till ica/apoteket och köpte Naproxen. Önskar jag hade gjort det tidigare, satan va effektivt. Lindrade bra mycket mer än 10mg Oxynorm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in