2017-02-16, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Ja, en har frågat om det.

Citat:
Ursprungligen postat av cromo
Han och hans admin var arga över att klippet spreds och korvgubben trodde det var ihopklippt bara för att smutskatsa honom.
Vet ni ungefär vilken minut han säger det på, så man kan spola fram till den sekunden han säger det i klippet, liksom där han få frågan.

Bokstavligen, sa han verkligen att det är ihopklippt bara för att smutskasta honom?
Om han säger så till Miljöförvaltningen, tror ni att de kommer bli illa tvunga att köpa det, för att de inte har någon annan bevis?!
2017-02-16, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dukater
Vet ni ungefär vilken minut han säger det på, så man kan spola fram till den sekunden han säger det i klippet, liksom där han få frågan.

Bokstavligen, sa han verkligen att det är ihopklippt bara för att smutskasta honom?
Om han säger så till Miljöförvaltningen, tror ni att de kommer bli illa tvunga att köpa det, för att de inte har någon annan bevis?!

Det ser ju vem som helst att det inte är ihopklippt! Så han slingrar sig och skyllerifrån sig.. Men själv är han noga med att påpeka andras fel och att de ska rätta sig. Han låter som en riktig hycklare! Det han gjorde var fruktansvärt äckligt och sadistiskt gjort. Varför smetar man annars någon annans dräggel över någon annans burgare? Vidrigt!!
2017-02-16, 13:01
Medlem
ercys avatar
Citat:

Det var i sista kvarten av någon sändning (förslagsvis måndags). Till en början förnekar han det, sen accepterar han det och ber lite om ursäkt samt förklarar att han minsann spelar in hela sin arbetsdag och alla gör något fel ibland. Nu skyller han ifrån sig.

Han har en live just nu där han hävdar att folk klipper ihop filmer där han "pillar sig i näsan, kliar sig i röven och ollar någon korv".

Dock så måste jag säga att de sändningar han håller i på veckodagarna är mer intressanta än att se fyllisar köpa korv. Personen Jesper blir mer mångfacetterad när man får reda på hans bakgrund. Men sändningarna blir roligare när folk ringer in, blir mer som Radio1 när dom höll igång.
Senast redigerad av ercy 2017-02-16 kl. 13:05.
2017-02-16, 17:55
Medlem
EnsamkommandeBarns avatar
https://youtu.be/eySpIt3QSYg?t=2660

"Skrapa upp äckelpäckel från utsidan av vagnen"
2017-02-16, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArturoBandini
Vadå "om"? Det finns ju på film.

Jag är kanske halvblind, men såg inte exakt vad han gjorde med stekspaden, men antar att NÅT fångade han ju upp eftersom han så tydligt smetade ut det på hamburgaren sedan. Kan ju knappast vara luft han smetar dit. Riktigt vidrigt hur som helst, vem vet var han mer är och far med stekspaden, kanske kliar sig i rumpan med den osv, allt verkar möjligt.
2017-02-17, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det behövs Inga tillstånd. Lagen gäller bara fast monterade automatiska kameror, men riggar du upp en kamera manuellt på stativ och befinner dig på platsen så är det vanlig filmning.
Det är räknas som en vanlig filmning, ja. Men att sedan lägga upp det på nätet är väl en annan femma?
2017-02-17, 22:52
Bannlyst
Den där jäveln handlar jag aldrig av igen, hört både det ena och det andra att han styr horor och skit.

Sen att jag blev behandlad som skit när jag bad om en vatten när jag var där och käka vurre en gång får mig att aldrig mer gå dit igen!
2017-02-18, 00:14
Medlem
Jag har nu kollat på livesädningen, i kanske mer än en halvtimme. Bara jag som noterar att han verkar vara extra hygeniskt.

Har Miljöförvaltningen varit på honom och gett honom varning eller kann det vara tack vare att alla såg hur han gjorde mot kundens hamburgare.
2017-02-19, 12:49
Medlem
Mvks avatar
Folk är så vana i det här landet att all servicepersonal bara ska hålla käft, ta massa skit från kunder och se glada ut.
Sen kommer en kille som Jesper som inte är beroende av att nån chef ska sätta över tusenlappar på kontot varje månad utan han kör eget och kan kosta på sig att säga ifrån om nån idiot går över gränsen.

Ni som aldrig jobbat med fulla drägg ska öht inte uttala er för ni vet inte vad ni snackar om.
Av nån konstig anledning verkar all eget ansvar vara puts väck här i Sverige för snubben är "full".
Jag har varit full otaliga ggr i mitt liv men aldrig betett mig som ett svin mot någon.

Visst, korvgubben är inte guds bästa barn men jävlas du inte med honom så jävlas han inte med dig.

Sen att han smetar skit på burgaren är mindre bra men kan säg att det där är ingenting mot vad ni alla fylleskallar får i er på diverse fyllehak som INTE filmar live.

Gå dit med pengar i handen, var trevlig, provocera inte och ställ inga dumma frågor så är han som vilken korvgubbe som helst.

Har sett några livestreams och alla bråk med Jesper på YT och han käftar aldrig med någon som inte förtjänar det.

Känner inte Jesper och har aldrig träffat honom, bor inte ens i sthlm men tycker folk lägger allt ansvar på honom när det krävs 2 för dansa tango.
2017-02-19, 13:02
Medlem
ArturoBandinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Jag har varit full otaliga ggr i mitt liv men aldrig betett mig som ett svin mot någon.

Visst, korvgubben är inte guds bästa barn men jävlas du inte med honom så jävlas han inte med dig.

Jesper beter sig ju i och för sig som ett svin även som nykter.. Men i din värld kanske det är helt lugnt att anspela på sex så fort en tjej ska köpa en korv? Och kom inte med argumentet "alla som kommer dit vet vad de får". Han står utanför flera krogar i ett turistområde, självklart vet inte alla kunder vem han är. De vill bara köpa fyllemat.

På vilket sätt jävlades killen som frågade vad korvarna innehöll och ifrågasatte varför Jesper hellre höll på med mobilen än uppmärksammade honom?
2017-02-19, 20:43
Medlem
xmzs avatar
Varken fredagens eller lördagens inspelningar finns sparade på livestream.
Varför tog han bort dem? Var det mer livat än vanligt? Misshandlade han fler folk och raderade bevisen?
2017-02-19, 21:57
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Det är räknas som en vanlig filmning, ja. Men att sedan lägga upp det på nätet är väl en annan femma?

Nej, har man upphovsrätten så får man göra i princip vad man vill med inspelningen. Det man inte får är att smygfilma i folks sovrum eller liknande, men filmar man helt öppet i en korvvagn och samtidigt marknadsför sändningarna så är det helt okej. Man behöver inga tillstånd för att filma vem som helst ute stan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in