2016-08-27, 15:51
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wal1berg
Du tycker tydligen det är macho att bete sig som ett svin mot kvinnor, är du möjligtvis kulturberikare själv?

Jag är åtminstone ingen kulturberikare. Spelar vare sig dragspel eller gitarr. Men nu har jag kollat 20 av korvmannens videoklipp och jag kan bara hitta ett enda ställe där jag tyckte han betedde sig helt fel*. De andra gångerna reagerade han efter att kunderna 'provocerat'.

*Stackaren som tackade ja på frågan om han ville han en dricka, tog en klunk varpå korvgubben skrev "diskad". Det tycker jag var plumpt.
2016-08-27, 15:54
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Du tycker tydligen det är macho att bete sig som ett svin mot kvinnor, är du möjligtvis kulturberikare själv?
Vad spelar det för roll om det är en kvinna eller man? Som han säger i klippet så spelar det ingen roll, beteer man sig som ett svin så är man ett svin, oavsett om man är man eller kvinna.

Sedan handlar tråden om "smygfilmningen" som inte ens är smygfilmning då han har en skylt uppsatt och klippen på tjejerna är det inte ens han som har lagt upp utan nån random från internet som har använt sig av hans live-inspelningsmateriel. Så förstår inte varför tråden lever vidare?

Vill ni diskutera Jespers beteende så använd sökfunktionen och ni kommer hitta flera trådar som handlar om honom som person.

Och sluta skriv att ni ska ha ihjäl honom och liknande, vill ni inte köpa hans dyra korvar så gå till någon annan, hur svårt ska det vara? Låt han stå och skrika om han vill, till slut kommer ingen vilja gå dit.
Senast redigerad av MathiasVonCreme 2016-08-27 kl. 15:58.
2016-08-27, 15:57
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jag tycker att det låter lite. Minst 200 korvar borde han väl få sålt per natt. I såna fall uppger han bara hälften av försäljningen.
Vilka timmar har han öppet? När stänger klubbarna i Sthlm? Låt säga att folket fyllekäkar mellan 01-04 på natten. Det är 3h försäljning.

200/3= ca 67 korvar i timmen. Alltså mer än en korv per minut. Låter mycket enligt mig.
2016-08-27, 16:03
Medlem
En vacker dag kommer en Chrissy Moltisanti och ska käka korv och det slutar med ett magasin i Jespers tjocka mage. Vilken vidrig ursäkt till människa.

2016-08-27, 16:05
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Jopp det får man. " De är helt tillåtet att spela in i smyg, både ljud och bild, så länge som minst en av personerna är medveten om att det sker. " - Och det gör minst en av dem, och det står klart och tydligt att det är live, sen på offentliga platser så får man göra som han gör, står så iaf på juridiken.
allt handlar om för vilket syfte han/hon filmar.

Sen kan han inte ta så mycket svart heller, han förklarade det i en video om granskningen han har från om det är skatteverket eller vad det nu är.

Du får inte ha en fast monterad kamera som filmar "allmän plats" utan tillstånd.
2016-08-27, 16:11
Medlem
skippers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Du får inte ha en fast monterad kamera som filmar "allmän plats" utan tillstånd.

Så är det. Sedan vet vi inte hur mycket kring en korvvagn som anses som allmän plats. Vi vet ju heller inte om han har tillstånd, men det tvivlar jag på.

Det är ju debatt kring dashboard cameras i Sverige just nu. Den är ju tillåten sålänge du är kvar i bilen som jag förstår det, känns ju lite som en liknande situation som vår gode korvgubbe har.
2016-08-27, 16:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Haha, jag har aldrig stött på honom. Men han verkar vara en rätt skön lirare, måste vara jävligt utsatt att kränga folk till massa fulla uttröttade människor mitt i natten. Här är en av mina favoriter då han kastar en korv på fyllkajan som ville sno med sig alla burkarna (senap ketchup etc).

https://www.youtube.com/watch?v=ZOpY2q9C1Sc

Borde han inte skaffa sig en annan plats/tid att sälja sin korv då, eller ett annat jobb helt enkelt?
2016-08-27, 16:20
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skipper
Så är det. Sedan vet vi inte hur mycket kring en korvvagn som anses som allmän plats. Vi vet ju heller inte om han har tillstånd, men det tvivlar jag på.

Det är ju debatt kring dashboard cameras i Sverige just nu. Den är ju tillåten sålänge du är kvar i bilen som jag förstår det, känns ju lite som en liknande situation som vår gode korvgubbe har.

Allmän plats blir det iom att allmänheten har tillträde till området som filmas.

Det det hänger på är just att han är närvarande när det filmas.
2016-08-27, 16:22
Medlem
butangass avatar
Citat:
Allmän plats blir det iom att allmänheten har tillträde till området som filmas.

Jag tolkar också det som så, är han närvarande = ok att filma hur mkt som helst, även med ljud.
När han inte är närvarande, så är det inte OK, då är det att räkna som övervakning, vilket kräver tillstånd. I denna situation med korvtjuven var han inte närvarande utan måste ha blivit meddelad av någon som såg hans stream. https://www.youtube.com/watch?v=G9ugUDoUf4E
2016-08-27, 16:24
Medlem
skippers avatar
Citat:
Borde han inte skaffa sig en annan plats/tid att sälja sin korv då, eller ett annat jobb helt enkelt?

Jag vet inte riktigt, skall man behöva ta skit från någon bara för att vederbörade är onykter?

Citat:

Ja, det är ju det jag säger.
2016-08-27, 16:26
Medlem
Citat:
Antagligen tjänar han jävligt bra på berusade som är hungriga.
Korv med bröd och tillbehör kostar spottstyver i inköpspris jämfört mot vinsten han gör när hAn säljer. Lägg därtill alla berusade som ska äta.

Det är nog hatkärlek som gäller för han.
2016-08-27, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
Jag tolkar också det som så, är han närvarande = ok att filma hur mkt som helst, även med ljud.
När han inte är närvarande, så är det inte OK, då är det att räkna som övervakning, vilket kräver tillstånd. I denna situation med korvtjuven var han inte närvarande utan måste ha blivit meddelad av någon som såg hans stream. https://www.youtube.com/watch?v=G9ugUDoUf4E
Ja men svårt att bevisa.
Han kan säga att han var strax bredvid kameran eller liknande. Frågan om Varför han inte sa något till korvtjuven så kan han dra en vals.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in