2017-02-18, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varjverumxx

Kan dy inte se att hela världen är i gungning, massflykt från krig och tork, stora dela av vår värld står inför sin eget slut. resistenta bakterier, listan kan göras lång.
T o m i vårt land ser vi hur vintern minskat betänkligt.

Ser du inte detta, då vill du troligen inte se.

Öppna dina ögon och titta på verkligheten, jämför propagandan du läser om i vakttornet och för all del Aftonbladet.
Tro inte att hela världen är upp och ner bara för att du läser om tex IS bravader.
Som tex Hans Rosling påvisat mer än en gång. Människan har aldrig haft det bättre än nu, vi lever längre, färre svälter, färre krig osv.

En slående sak är tex mordfrekvensen som, trots vad vi lätt tror när vi läser eller ser nyheter, är mycket låg. Historiskt låg t.o.m.
Det är i runda slängar 1 mord per 100000 invånare och år i Sverige, dvs 99,999% blir inte mördade varje år.

Visst, mord är inget positivt men färre mord är mycket bättre än fler mord.

Krig... om du inte tror mig, googla så lär du snabbt hitta statistik på hur lite krig vi har nu på jorden jämfört med ALLA kända tider.

Bara för att flyktingar mottagits i större mängd nu, än tidigare i Sverige, betyder inte att det varit färre flyktingar på jorden tidigare.

Terrorism.... jämför statistik på hur många som dog på sjuttiotalet jämfört med nu.
Senast redigerad av Jhwh 2017-02-18 kl. 20:15.
2017-02-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jhwh
Öppna dina ögon och titta på verkligheten, jämför propagandan du läser om i vakttornet och för all del Aftonbladet.
Tro inte att hela världen är upp och ner bara för att du läser om tex IS bravader.
Som tex Hans Rosling påvisat mer än en gång. Människan har aldrig haft det bättre än nu, vi lever längre, färre svälter, färre krig osv.

En slående sak är tex mordfrekvensen som, trots vad vi lätt tror när vi läser eller ser nyheter, är mycket låg. Historiskt låg t.o.m.
Det är i runda slängar 1 mord per 100000 invånare och år i Sverige, dvs 99,999% blir inte mördade varje år.

Visst, mord är inget positivt men färre mord är mycket bättre än fler mord.

Krig... om du inte tror mig, googla så lär du snabbt hitta statistik på hur lite krig vi har nu på jorden jämfört med ALLA kända tider.

Bara för att flyktingar mottagits i större mängd nu, än tidigare i Sverige, betyder inte att det varit färre flyktingar på jorden tidigare.

Terrorism.... jämför statistik på hur många som dog på sjuttiotalet jämfört med nu.
Säg det till alla som bor i Mellanöstern och Afrika.

Antalet mord i USA är mycket större.

Det har inte varit fler flyktingar i världen sen andra världskriget.

Det har blivit svårare att spränga och kapa flygplan om det är det du tänker på, inte minst efter 9/11. Myndigheter har blivit bättre på att stoppa terrorattacker med hjälp av omfattande teknisk övervakning, inte för att världen blivit en säkrare plats.
2017-02-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Vad sägs om att de senaste 4-5 åren har varit rekordvarma? Missat medierapporteringen?

Står det i Bibeln? Står det att några rekordvarma år är tecken på att vi lever i sista tiden? Visa i så fall var.
2017-02-18, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cattan
Står det i Bibeln? Står det att några rekordvarma år är tecken på att vi lever i sista tiden? Visa i så fall var.
(FB) Vi befinner oss i sista tiden enligt bibeln...

Läs Upp 16. http://www.bibeln.se/las/2k/upp#q=Upp+16
2017-02-18, 20:42
Medlem
Citat:

Det står i alla fall inget om global uppvärmning, hur mycket du än upprepar dig om skålarna.
Skål!
2017-02-18, 20:48
Medlem
Citat:

Menar du alltså att den globala uppvärmingen är från Gud? Och plasten i haven, hålen i ozonlagret och annat du tjatar om?
Upp 16 handlar ju om hur Guds vrede tömdes ut över bl a havet. Är det Gud som slänger plast i havet och sprejar freoner i atmosfären?
2017-02-18, 20:51
Medlem
Citat:

Nämns inte ett smack om några rekordvarma vintrar! Jag undervisar i bl.a. läsförståelse så jag är inte en dålig läsare.
2017-02-18, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Det står i alla fall inget om global uppvärmning, hur mycket du än upprepar dig om skålarna.
Skål!
Jesus sa det redan för 2000 år sedan:

Hycklare, jordens och himlens utseende kan ni tyda, men vilken tid det är, varför kan ni inte tyda det? Lu 12:56

Jag tycker mig kunna se tecken på global uppvärmning i Upp 16, att människor sveddes av solen t ex...
2017-02-18, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cattan
Nämns inte ett smack om några rekordvarma vintrar! Jag undervisar i bl.a. läsförståelse så jag är inte en dålig läsare.
De sveddes av solen...
2017-02-18, 20:54
Medlem
Citat:
Jesus sa det redan för 2000 år sedan:

Hycklare, jordens och himlens utseende kan ni tyda, men vilken tid det är, varför kan ni inte tyda det? Lu 12:56

Jag tycker mig kunna se tecken på global uppvärmning i Upp 16, att människor sveddes av solen t ex...

Människor har blivit solbrända i alla tider, även på Jesu tid. Om nu hålen i ozonlagret växer igen och solen sveder mindre, betyder då det att tiden gått bakåt och att vi är längre från slutet nu?
2017-02-18, 20:55
Medlem
Citat:
De sveddes av solen...

På vintern?
2017-02-18, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avfallit
Menar du alltså att den globala uppvärmingen är från Gud? Och plasten i haven, hålen i ozonlagret och annat du tjatar om?
Upp 16 handlar ju om hur Guds vrede tömdes ut över bl a havet. Är det Gud som slänger plast i havet och sprejar freoner i atmosfären?
Nej, Gud har vittnat för er geno sina profeter. Gud varnar inte er för följderna - för att NI inte vill veta av Gud. Det är Guds vrede som det talas om i Upp 16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in