2017-02-18, 18:54
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
För att använda din liknelse så säger media att 2+2 blir 4 i 99% av fallen men i 1% får de fel och säger 5.
Frågan är om det är omedvetet och vad den 1% handlade om
Vad tycker du om Fox News. Är de omedvetet pro-Trump?
Citat:
Det är fullt naturligt, och helt rätt att påpeka och kritisera när så sker. Men det är inte det Trump gör Trump kalla all media som kritiserar honom för fejk, han benöter inte enskilda reportage utan anklagar hela mediekoncerner och hela yrkeskåren som fejk och oärliga.
Hans mål är att helt diskreditera och bekämpa alla som kritiserar honom. Och hans supportrar hakar på. Det är ett stort hot mot demokratin.
Trump tycker väl som jag.. Att ljugmedia passerade gränsen.
Ibland det enda alternativet är dödsstraff. Nuvarande media måste dö (=bytas ut).
Citat:
Ni kallar det fejkmedia eller ljugmedia och menar på att de är helt opålitliga samtidigt som ni är nästan totalt okritiska till Trump och vita huset som gång efter annan ljuger alla rakt i ansiktet, i betydligt högre grad än vad någon av de ni kallar ljugmedia gör.
Eftersom det oftast handlar om skitsnack för att trigga media.
Citat:
Ta bara senaste presskonferencen Trump höll.
Lite exemepel.
Trump sa mest EC röster sedan Reagan. Fel. 5st presidenter som haft mer sedan dess. Han ligger inte ens i topp totalt sett utan nedre 1/3delen när det kommer till EC röster för vinnande presidenter.
Who cares? Hur många har dött? Det är helt oviktigt jämfört med vad Obama och Bush ställde till. Media får först "gräva" det.
Citat:
Han sa att 9th circuit får mest overturns. Också felaktigt. Högst ligger 6:th circuit(enbart blå stater) och näst högst ligger 11th Circuit(också enbart blå stater).
Who cares? Hur många har dött? Det är helt oviktigt jämfört med vad Obama och Bush ställde till. Media får först "gräva" det.
Citat:
Påstod att Clinton gett Ryssland 20% av USAs uran. Fel. Clinton gav inte Ryssland något. Ryssland köpte att bolag i Toronto som äger gruvor och liknande i USA. En affär Clinton inte hade något med att göra.
Jaha. Det räckte en googling, men du inte klarade av det. Förstår du skillnaden mellan oss? Jag gillar Bamse medan du inte gör det. http://www.bamse.se/blogg/bamse-lar-barn-att-vara-mer-kallkritiska/
https://www.nytimes.com/2015/04/24/us/cash-flowed-to-clinton-foundation-as-russians-pressed-for-control-of-uranium-company.html
Citat:
Förnekade att hans kapanj haft kontakter med/i Ryssland. Finns flera verifierade fall av att så skett. Klar lögn.
Vad yrar du om? Han förnekade att det var några olagliga kopplingar.
Citat:
Hans kontakter med Putin. Numera hävdar han att han inte har eller haft någon relation till Ryssland eller Putin. Så lät det inte 2013 när han sa "I do have a relationship (with him), and I can tell you that he's very interested in what we're doing here today".
Antingen lögn då eller nu.
Who cares?
Citat:
Och detta är bara några exempel från en presskonferens. Antingen ljuger han eller så yttrar han sig om saker han inte vet.
Och detta bara ignorerar ni Trump fans eller försvarar med att media minsann har fel ibland.
Det är ett enormt problem när statsmakten ljuger för folket och aktivt arbetar för att motverka den fria pressen så som Trump gör.
Ja, jag ignorerar sånt eftersom det har noll betydelse för mig. Jag även kan tolererar hans inställning till miljön vilket är mycket viktigare än det du nämnt.

Men ändå är det enda riktig viktiga för mig vad han tycker om islam, invandringen, ljugmedia, identitetsvänster och relationer med Ryssland. Och där har jag liksom ingenting att klaga

Hans väljare bryr sig nog mest om (deras) ekonomi, lag och ordning. Media svek de i det avseendet.
Jag har ingenting emot globaliseringen (bara dess extrema former), men jag förstår att det finns många i USA globaliseringen slog jävligt hårt emot. Men det "fria" pressen var inte kapabla enligt dig (medvetet enligt mig) att lyfta upp det. De hade ju BLM, transgender och den fantastiska flawless Obama att skriva om...

Nu får media betala priset. Trump kan våldta de live och hans anhängare (inkluderat mig) kommer bara att jubla och undra varför det inte hänt tidigare - med all rätta
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Kan du länka några källor till att Trump kallas förrädare?

Som jag skrivit tidigare ska det bli intressant när opinionsundersökningarna efter torsdagens presskonferens kommer.
Bara på Trumps egen officiella facebook-sida haglar förräderianklagelserna tätt.

Jag har aldrig upplevt en sån misstro mot en president någonsin.
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Jaså ännu en självutnämnd expert här! Vad erhåller du för expertis på området?

Verkar faktiskt vara som så att det är ni själva som lider utav det ni anklagar Trump för att ha...

hispan och den där medicineringen verkar inte vara långt borta från Trumphatarna i tråden då erat hat mot honom blivit allt intensivare och desperatare att ni greppar efter minsta lilla som skrivs om honom
Ja, varför inte ställa diagnoser på dessa idioter? De kanske tror på de också.
2017-02-18, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
..då erat hat mot honom blivit allt intensivare och desperatare att ni greppar efter minsta lilla som skrivs om honom

Minsta lilla? Alldeles nyss så var ju mängder med media hemska mot honom. Hur ska du ha det med nu då?

Och hata honom. Varför ska man hata någon som är psykiskt sjuk för. Jag har valt att skratta åt honom. Han är en så dråplig figur att höra honom är en ren fröjd. Så härligt vrickat!

Men däremot är jag rädd att han fortsätter med dessa rallyn. En dag så kan ju folkmassorna ge sig på honom. När de förstår att han lurat dem. Han har hetsat dem och de kan vända sig emot honom. Har han tur blir han intagen innan.

Rent politiskt så kommer han att ses som den sämste presidenten någonsin. Och det kommer att förklaras med att han inte var frisk och dessutom då har en personlighetsstörning. Han ljuger om så uppenbara saker. Men varför folk inte ser det fattar jag inte. Jo om man är ung och dessutom lite dum och obildad så förstår jag det. Och en del är ju det. Men jag tror de flesta är så pass smarta att de kommer att ljuga om det för all framtid om bara några månader eller ett halvår. Jag tror att något hänt innan året är slut.
2017-02-18, 18:57
Medlem
Citat:
Javisst. Trump har gjort en enastående prestation som lyckades bli vald till president. Det håller jag med dig om.
Dessvärre ljög han i torsdags också om hur många elektorsröster han fick.
Inget förvånande eftersom Trump har för vana att dra rövare och halvsanningar såväl som uppenbara lögner.
Allt det där fungerade under valkampanjen. Då var det okej att Trump slirade på sanningen, eftersom media inte hela tiden var på honom för detta. Nu är han president och läget är annorlunda. Allt han säger faktagranskas och han får mothugg av journalister.
Jag hade hoppats att Trump på något sätt skulle bli tagen av Ämbetet och ta fram en annan, mer statsmannamässig sida men så har det inte blivit. Hittills.

Jeb Bush ska under valkampanjen ha sagt:

Donald, you know, is great at the one-liners, but he’s a chaos candidate — and he’d be a chaos president.”

Mitt i prick. Tyvärr.

https://www.svd.se/kaospresidenten/om/larsson-laser

Har du någonsin träffat på en politiker som inte ljuger eller lovar något som inte kan hållas?

Vad man än kan tycka om Trump som person så är han en frisk fläkt som får folk att tänka. Han gör andra etablerade politiker så generade eftersom han hanterar lögner så uselt då dom gör det proffissonellt dag ut och dag in med stor framgång.

Jeb Bush är den man ska lyssna på eller hur? Givetvis sprider Trump kaos då han utmanar "deep state" där underättelsetjänsterna, massmedia, underhållningsindustrin, multinationella företag och superrika ingår. Dom som vanligtvis får en president dom vill ha vald. Inte konstigt att dom känner panik och kaos då dom inte längre har kontroll för det sitter en president i vita huset som folket röstat dit.
2017-02-18, 18:58
Avslutad
Citat:
Javisst. Trump har gjort en enastående prestation som lyckades bli vald till president. Det håller jag med dig om.
Dessvärre ljög han i torsdags också om hur många elektorsröster han fick.
Inget förvånande eftersom Trump har för vana att dra rövare och halvsanningar såväl som uppenbara lögner.
Allt det där fungerade under valkampanjen. Då var det okej att Trump slirade på sanningen, eftersom media inte hela tiden var på honom för detta. Nu är han president och läget är annorlunda. Allt han säger faktagranskas och han får mothugg av journalister.
Jag hade hoppats att Trump på något sätt skulle bli tagen av Ämbetet och ta fram en annan, mer statsmannamässig sida men så har det inte blivit. Hittills.

Jeb Bush ska under valkampanjen ha sagt:

Donald, you know, is great at the one-liners, but he’s a chaos candidate — and he’d be a chaos president.”

Mitt i prick. Tyvärr.

https://www.svd.se/kaospresidenten/om/larsson-laser

Jag tror dock inte Trump ser läget som "annorlunda" Jag kan faktiskt hålla med honom om det till viss del. Om han ändrar sin "approach" på twitter, uttalanden, pressconferencer osv., så är det troligt endast till hans egna förlust.

Msm är så totalt inställd på att framställa han (och republikanerna) negativt att jag inte tror att det kommer att förändras, oavsett om Trump förändrar sig. Jag tror att han tjänar bäst på att fortsätta i stort sett som han gör, och låter "debatten" handla om det istället för att han låter msms "bomba" val-boskapet med propaganda om att alla hans politiska åtgärder är dåliga.

P.S. Tack för ett bra inlägg! Till skillnad från vissa andra här.
2017-02-18, 19:03
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Tittar man på demokraternas representanter, ser de många gånger ut som debila tanter.

Clinton (69), Sanders (75) och Warren (67) är gamla. Det håller jag med om.

Sorry, men du kastar sten i glashus:

McConnell är 75 år.
Trump är den äldste presidenten i USA:s historia.
Medelåldern i Trumps föreslagna regering ( i januari) 62 år. ( Medelåldern i regeringen Obama var 58 år)

USA styrs av ett gäng pensionärer. Inte helt bra.
2017-02-18, 19:04
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Minsta lilla? Alldeles nyss så var ju mängder med media hemska mot honom. Hur ska du ha det med nu då?

Och hata honom. Varför ska man hata någon som är psykiskt sjuk för. Jag har valt att skratta åt honom. Han är en så dråplig figur att höra honom är en ren fröjd. Så härligt vrickat!

Men däremot är jag rädd att han fortsätter med dessa rallyn. En dag så kan ju folkmassorna ge sig på honom. När de förstår att han lurat dem. Han har hetsat dem och de kan vända sig emot honom. Har han tur blir han intagen innan.

Rent politiskt så kommer han att ses som den sämste presidenten någonsin. Och det kommer att förklaras med att han inte var frisk och dessutom då har en personlighetsstörning. Han ljuger om så uppenbara saker. Men varför folk inte ser det fattar jag inte. Jo om man är ung och dessutom lite dum och obildad så förstår jag det. Och en del är ju det. Men jag tror de flesta är så pass smarta att de kommer att ljuga om det för all framtid om bara några månader eller ett halvår. Jag tror att något hänt innan året är slut.

Vadå vad hur ska jag ha det?

Jaså dina inlägg i tråden angående Trump utstrålar något helt annat än att du skrattar åt honom men okej

Jaha på vilket sätt har han lurat dem menar du genom att göra det han lovat? du verkar ha en underlig syn på att lura folk.

Jaså enligt dig och 7klövern i Sverige då + slaskmedia? Obama tillsammans med Busken blir nog svåra att slå som totalt värdelösa krigsälskande presidenter. Jaha så nu kan du alltså se in i framtiden också? Ursäkta att jag skrattar åt din analys då ni Trump kritker själva verkar lida utav det ni anklagar Trump för att ha, vi har ju sätt hittills hur det gått för dina gelikar när de försökt spått framtiden alltid blivit ett totalt fiasko så jag råder dig i all välmening att inte ge dig in där.

Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Ja, varför inte ställa diagnoser på dessa idioter? De kanske tror på de också.

Ja det blir ju så jävla roligt när dessa självutnämnda psykologer här i tråden inte ens verkar veta att det krävs en grundlig utredning på en person innan man ställer en diagnos.

Samt att dessa själva reagerar på exakt samma sätt som Trump gör ner de blir utsatta för påhopp
2017-02-18, 19:09
Medlem
FlashyBears avatar
Haha, Trump alltså redigerade sin berömda "media - amerikanernas fiende"-twitt.
ABC och CBS var inte med i den ursprungliga versionen

https://www.axios.com/trump-takes-2-tries-to-tweet-enemies-list-2268870460.html
Citat:
The president wrote a tweet about the "enemy of the American people," the media.

Apparently unsatisfied, he deleted it and tried again:

Hint, hint: Trump tends to go most aggressively after the media when a big story is incoming. So... stand by.
Bra hint också
2017-02-18, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Bra hint också

Njaa hade de haft något skulle det komma innan valet.

Anledningen till att Ryss grejen kom upp igen var för att Flynn ljög annars var den storyn nerlagd.
2017-02-18, 19:18
Medlem
Citat:
Clinton (69), Sanders (75) och Warren (67) är gamla. Det håller jag med om.

Sorry, men du kastar sten i glashus:

McConnell är 75 år.
Trump är den äldste presidenten i USA:s historia.
Medelåldern i Trumps föreslagna regering ( i januari) 62 år. ( Medelåldern i regeringen Obama var 58 år)

USA styrs av ett gäng pensionärer. Inte helt bra.

70 år för en president är för gammalt vare sig Trump är det eller de du nämner.

50-60 år ska en presidenten vara sen är man slutkörd i huvudet när man är 70 år.
2017-02-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Bra hint också

Vore fantastiskt om det snabbt kom nåt lika illa som Flynn direkt efter katastrofen till "debatt" (som de värsta kioskmongona verkar tro att det var).

Är det kanske så att FBI o CIA gått ner i källaren o plockat fram den stora mappen med snask?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in