Citat:
Ursprungligen postat av
frapper
Han syftade på störst väljarstöd/elektorsröster av alla republikanska presidentkandidater. Ja han drog en liten "rövare" när han bara inte sa republikanska. För det andra så hade han ju lite fel, pga att i valet -88 fick Bush. d.ä. fler röster än Trump. Detta pga att han var den kandidat som "promotades" av- och sågs som efterträdare av, den omåttligt populäre Reagan. Trump har fått fler elektorsröster än tidigare republikaner har fått i valen -92, -96-, -00, -04, -08, -12. Är inte det ganska stort?
Javisst. Trump har gjort en enastående prestation som lyckades bli vald till president. Det håller jag med dig om.
Dessvärre ljög han i torsdags också om hur många elektorsröster han fick.
Inget förvånande eftersom Trump har för vana att dra rövare och halvsanningar såväl som uppenbara lögner.
Allt det där fungerade under valkampanjen. Då var det okej att Trump slirade på sanningen, eftersom media inte hela tiden var på honom för detta. Nu är han president och läget är annorlunda. Allt han säger faktagranskas och han får mothugg av journalister.
Jag hade hoppats att Trump på något sätt skulle bli tagen av Ämbetet och ta fram en annan, mer statsmannamässig sida men så har det inte blivit. Hittills.
Jeb Bush ska under valkampanjen ha sagt:
“
Donald, you know, is great at the one-liners, but he’s a chaos candidate — and he’d be a chaos president.”
Mitt i prick. Tyvärr.
https://www.svd.se/kaospresidenten/om/larsson-laser