2017-02-18, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Så alla Trumps framträdande i framtiden ska alltså vara en massa hatord mot media? Varför tycker du att det är bra?

När har jag sagt detta?
2017-02-18, 17:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Uppenbarligen så är logik inte din grej?

Jag: "Han vann också fler elektorer än vad många andra presidenter någonsin vunnit."
Du: "NEJ och NEJ det gjorde han inte."

Uppenbart så är förståelse inte din starka grej. Obama vann också över bra många fler, eller hur? Då måste ju han vara den bästa presidenten någonsin, eller hur? Är det din logik? Idiot.
2017-02-18, 17:28
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
Enligt FOX...som är biased media.
Vad spelar det för roll? De har flest tittare.
2017-02-18, 17:28
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:
Haha vilka idioter ni är, seriöst. Googla FAKTAN han nämner, det är det det handlar om.

Den enda idioten här är du

Är det andra regler som gäller för Trump? det var ett jävla liv när man hoppade på Clintons hälsa när kärringen föll ihop vid Ground zero Då hette det att man inte kunde göra en sådan analys utan att gjort en undersökning vilket jag knappast tror att Dr.Mohamed Abdullah gjort på Trump utan han ger sig på Trump endast pga att Trump attackerat denna mannens religion.
2017-02-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Soros
De låter Trump falla på eget grepp helt klart.

Frågan är lite vad de ska säga när Trump sitter på mentalsjukhus och saknar kontakt med omvärlden. Utmattningssyndrom?

Donald har med all sannolikhet dumpat sin familjs förmåga till försörjning. De kommer aldrig mer att kunna vara ett företags ansikte utåt. På sin höjd kan de ha företag med namn som inte alls förknippas med namnet Trump och att någon annan är ansikte utåt.

De har nog alla tänkt att de skulle kunna tjäna på att förknippas med Donald och Vita Huset. Som när Ivanka sitter bakom skrivbordet i ovala rummet med Donald och Traudeu bakom sig. Denna bild kommer att krossa hennes ekonomi. Hennes man är ju också involverad i smeten och så småningom kommer hans roll i mycket att kablas ut till världen och då sjunker även hans möjligheter till försörjning.

Donald kommer att sitta inlåst och hans familj har hamnet i ett enormt mycket sämre läge än de hade innan Donalds påbörjade väg mot det totala stupet. Det är med ett mycket välskött maskineri det susar i rekordfart mot stupet. Så snart är det Vit Rock för Don. Hej då Vita Huset!!
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vad spelar det för roll? De har flest tittare.
Wallace och Shep Smith på Fox börjar också ifrågasätta Trumps mentala hälsa och kompetens.

Med rätta.
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Att få byxorna nerdragna med lögner är ingen medveten strategi. Men du får gärna se det så om du mår bättre av det. Måste vara jobbigt att leva in en värld där allt är lögner förutom dina egna.
Det är inga som längre bryr sig om corporate media. De som så gör tillhör en krympande skara. Sitt du med dina petitesser medan världen förändras. Klart det gör ont när taggen dras ut, men sedan blir det bättre.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Han pratar ofta om Jobb när han talar till sina väljare, talet vid Boeing handlade till stor del om jobb och jobb är just det som varit hans grundpelare, alla hans väljare vet det, att han istället trashade media med very fake news när de är alla samlade i ett rum, älskar hans väljare,för de hatar MSM lika mycket som Trump. Det var så här han vann och blev President, så det är bara köra på.

Javisst, han tyckte att det var ett fint flygplan.
2017-02-18, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Soros
Jag är övertygad om att många av Trumps egna medarbetare skämdes av hans uppträdande
på presskonferensen.

Som jag trodde, ni kollar inte själva utan lyssnar bara på MSM, hade du kollat själv hade du sett hur hans medarbetare skrattar åt CNN-reportern.
2017-02-18, 17:37
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Uppenbart så är förståelse inte din starka grej. Obama vann också över bra många fler, eller hur? Då måste ju han vara den bästa presidenten någonsin, eller hur? Är det din logik? Idiot.
Du förstår ju ingenting.

1. Jag lägger fram ett påstående
2. Du påstår att påståendet är falskt
3. Jag bevisar påståendet
4. Du verkar inte ha förstått det ursprungliga påståendet
5. Jag visar vilket påstende jag kommit med.
6. Du börjar babbla om Obama.

Det är som när lill-Marco (Marco Rubio) börjar babbla om Obama när han blir söndersmulad av Chris Christie:
https://www.youtube.com/watch?v=HRB9ehEo46A
2017-02-18, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av toduah
Som jag trodde, ni kollar inte själva utan lyssnar bara på MSM, hade du kollat själv hade du sett hur hans medarbetare skrattar åt CNN-reportern.
Jag utgår från mig själv.

Trump gjorde bort sig totalt framför världen.Även Spicer blir ju förlöjligad när han
står och ljuger för Trumps räkning.
2017-02-18, 17:42
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frapper
Han syftade på störst väljarstöd/elektorsröster av alla republikanska presidentkandidater. Ja han drog en liten "rövare" när han bara inte sa republikanska. För det andra så hade han ju lite fel, pga att i valet -88 fick Bush. d.ä. fler röster än Trump. Detta pga att han var den kandidat som "promotades" av- och sågs som efterträdare av, den omåttligt populäre Reagan. Trump har fått fler elektorsröster än tidigare republikaner har fått i valen -92, -96-, -00, -04, -08, -12. Är inte det ganska stort?

Javisst. Trump har gjort en enastående prestation som lyckades bli vald till president. Det håller jag med dig om.
Dessvärre ljög han i torsdags också om hur många elektorsröster han fick.
Inget förvånande eftersom Trump har för vana att dra rövare och halvsanningar såväl som uppenbara lögner.
Allt det där fungerade under valkampanjen. Då var det okej att Trump slirade på sanningen, eftersom media inte hela tiden var på honom för detta. Nu är han president och läget är annorlunda. Allt han säger faktagranskas och han får mothugg av journalister.
Jag hade hoppats att Trump på något sätt skulle bli tagen av Ämbetet och ta fram en annan, mer statsmannamässig sida men så har det inte blivit. Hittills.

Jeb Bush ska under valkampanjen ha sagt:

Donald, you know, is great at the one-liners, but he’s a chaos candidate — and he’d be a chaos president.”

Mitt i prick. Tyvärr.

https://www.svd.se/kaospresidenten/om/larsson-laser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in