2017-01-29, 21:16
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haider85
Ja precis, tänkte ta bcaa under passet för att orka lite mer 😊
Ta en kopp kaffe och en banan.
Citera
2017-01-29, 21:39
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Hej, en fråga..
Jag brukar ta protien ca 30 min innan och direkt efter träning, men nu läste jag en del om BCAA Xtend som många tycker verkar bra, om jag kör på den, kan jag ta protien som jag nämnde och Xtend under träning istället för vatten som jag brukar dricka?
Det är verkligen fascinerande hur pass dåliga vissa är på att läsa här på Flashback. Läs inläggen ovan så lär du dig förhoppningsvis något...
Citera
2017-02-01, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Ta en kopp kaffe och en banan.

Banan kan funka ja, men tyvärr, inte vanlig kaffe!

Studier har visat att koffein stärker hjärtat och musklerna genom att göra sockret mer tillgängligt i blodet och musklerna så att du kan prestera bättre. Men tyvärr motverkar en del av kaffets övriga 200 olika ämnen koffeinets effekt. En kopp kaffe före träning gör dig inte till en snabbare löpare eller cyklist. Om du ska dra fördel av koffeinet måste det nämligen intas rent.
Kaffe skadar i gengäld inte den fysiska prestationen, så om du gärna vill njuta av en kopp kaffe innan du tränar går det bra. Du måste dock vara uppmärksam på att koffeinet hämmar kroppens insulinkänslighet, så att det blir svårare för musklerna att återuppbygga sockerdepåerna efter träning.
Därför är det en bra idé att dricka mindre kaffe dagen innan du tänker träna intensivt, så att musklerna får möjlighet att fyllas med socker.

http://iform.se/traning/skadar-kaffedrickandet-traningen

Men jag tror att jag fortsätter men min Whey 80 istället, då tar jag den innan och efter träning, läste att den innehåller ca 20% bcaa ändå.
Citera
2017-02-01, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Det är verkligen fascinerande hur pass dåliga vissa är på att läsa här på Flashback. Läs inläggen ovan så lär du dig förhoppningsvis något...

Om du menar kaffe och banan inlägget? Läs ovan då, så kan du förhoppningsvis lära dig något 😉
Citera
2017-02-01, 21:16
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Banan kan funka ja, men tyvärr, inte vanlig kaffe!

Studier har visat att koffein stärker hjärtat och musklerna genom att göra sockret mer tillgängligt i blodet och musklerna så att du kan prestera bättre. Men tyvärr motverkar en del av kaffets övriga 200 olika ämnen koffeinets effekt. En kopp kaffe före träning gör dig inte till en snabbare löpare eller cyklist. Om du ska dra fördel av koffeinet måste det nämligen intas rent.
Kaffe skadar i gengäld inte den fysiska prestationen, så om du gärna vill njuta av en kopp kaffe innan du tränar går det bra. Du måste dock vara uppmärksam på att koffeinet hämmar kroppens insulinkänslighet, så att det blir svårare för musklerna att återuppbygga sockerdepåerna efter träning.
Därför är det en bra idé att dricka mindre kaffe dagen innan du tänker träna intensivt, så att musklerna får möjlighet att fyllas med socker.

http://iform.se/traning/skadar-kaffedrickandet-traningen

Men jag tror att jag fortsätter men min Whey 80 istället, då tar jag den innan och efter träning, läste att den innehåller ca 20% bcaa ändå.
Ta en koffeintablett eller två och en banan då? Problem solved.
Citera
2017-02-03, 13:26
Medlem
Nu behöver jag lite hjälp då jag är så jävla kräsen när de kommer till smak.

Tips på bra och god BCAA?

Mvh
Citera
2017-02-03, 13:32
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsMannen

Mvh

Pengar i sjön.
Citera
2017-02-07, 06:05
Medlem
Yeahvlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyNameIsMannen

Mvh
vad är ditt syfte med att handla ett BCAA-tillskott?
Citera
2017-02-12, 20:08
Medlem
Topppis avatar
Försökt kika igenom tråden efter mitt svar men..

EAA före och efter träning. Detta innebär att man helt bör skippa proteinshaken efter? det pajar allt?

Även fast man går miste om en större mängd protein i shaken vs EAA så är EAA bättre att ta efter?

tack!
Citera
2017-02-12, 20:48
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
Försökt kika igenom tråden efter mitt svar men..

EAA före och efter träning. Detta innebär att man helt bör skippa proteinshaken efter? det pajar allt?

Även fast man går miste om en större mängd protein i shaken vs EAA så är EAA bättre att ta efter?

tack!

Proteinshaken (t.ex vassle) innehåller alla EAA. Så det är upp till dig vad du föredrar, du kan alltså lika gärna ta proteinshaken eller EAA.
Citera
2017-02-13, 00:04
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Proteinshaken (t.ex vassle) innehåller alla EAA. Så det är upp till dig vad du föredrar, du kan alltså lika gärna ta proteinshaken eller EAA.

Då hänger jag med, tack!
Citera
2017-02-16, 13:13
Medlem
Topppis avatar
En fråga till!

Om man äter ca 30 min innan träning, och då struntar i EAA för det inte ger någon effekt.

Kan man då ändå ta det bara efter träningen ca 2h efter man ätit med träning i mellan. Då tar man bara hälften av dosen.

Är det ens värt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in