2013-07-17, 12:13
Medlem
21stCenturyVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjugofem
Någon som har erfarenhet av http://www.gymgrossisten.com/1/sv/artiklar/mutant-amino-300-caps ?

Läser bara bra omdömmen om den, så det lutar åt dessa.

Edit; Ser att det innehåller sojabönsolja, någon som kan mycket om näringsämnen osv, är det dåligt att inta sojabönsolja? Läst om att det ska ha "östrogena egenskaper" vilket ska försämra testosteronbildningen m.m.

Av produkten ifråga har jag ingen erfarenhet. Sojabönans östrogena effekter är dock kraftigt överdrivna och är i alla praktiska avseenden icke-existerande.
Citera
2013-07-17, 13:28
Medlem
Tjugofems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 21stCenturyViking
Av produkten ifråga har jag ingen erfarenhet. Sojabönans östrogena effekter är dock kraftigt överdrivna och är i alla praktiska avseenden icke-existerande.

Okej, tack!
Citera
2013-07-18, 23:04
Medlem
Undrar bara om man kan blanda ut sin EAA med för mycket vatten + fun light, kör på EAA FX och blandar 1 dos med 3 dl vatten + ca 0.75 dl fun light. På EAA burken står de 1.5- 3 dl vatten
Citera
2013-07-18, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av indigun
Undrar bara om man kan blanda ut sin EAA med för mycket vatten + fun light, kör på EAA FX och blandar 1 dos med 3 dl vatten + ca 0.75 dl fun light. På EAA burken står de 1.5- 3 dl vatten

Nej. Koncentrationen gör ingen som helt skillnad, förutsatt att det enbart är EAA.
Citera
2013-07-19, 17:38
Medlem
Tänkte börja dricka proteinshakes vid frukost och kvällsmat istället och tänkte börja med aminosyror innan under och efter träningspasset. Vilka ska jag köpa??
Citera
2013-07-19, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yakupov
Tänkte börja dricka proteinshakes vid frukost och kvällsmat istället och tänkte börja med aminosyror innan under och efter träningspasset. Vilka ska jag köpa??

Om du inte är villig att betala extra för bättre smak är EAA fx alt. Body science EAA de bästa valen.
Citera
2013-07-21, 19:50
Medlem
Har aldrig tagit tillskott i form av aminosyror förut, men nyss beställe jag ett exemplar av Xtend Scivation som ska intas under träning. Hur gör ni som tar detta, sippar ni på lite i taget eller dricker ni allt på en gång under träningens mittperiod?
Citera
2013-07-21, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Har aldrig tagit tillskott i form av aminosyror förut, men nyss beställe jag ett exemplar av Xtend Scivation som ska intas under träning. Hur gör ni som tar detta, sippar ni på lite i taget eller dricker ni allt på en gång under träningens mittperiod?

Du får ut väldigt lite av produkten om du intar den kontinuerligt under träning. Inta istället hela portionen direkt efter träning.
Citera
2013-07-22, 23:25
Medlem
Citat:
Du får ut väldigt lite av produkten om du intar den kontinuerligt under träning. Inta istället hela portionen direkt efter träning.
Är du säker? Vad är anledningen till det exakt? Enligt instruktionerna ska man ta det under träning, vissa andra har påstått att man bör ta det innan träning.

Vet inte riktigt vem jag bör lyssna på.
Citera
2013-07-22, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indico
Är du säker? Vad är anledningen till det exakt? Enligt instruktionerna ska man ta det under träning, vissa andra har påstått att man bör ta det innan träning.

Vet inte riktigt vem jag bör lyssna på.

Den enda aktiva ingrediensen i Xtend Scivation är BCAA. Den innehåller även lite "pump-substanser", vilket är skälet till att den säljs som en PWO/DWO, men det är osäkert om dessa ö.h.t. har effekt, än mindre effekt på den faktiska muskeltillväxten. Hur som helst, BCAA stimulerar muskelproteinsyntesen, vilket är dess huvudsakliga funktion i kosttillskottsform, effektivast vid intag efter träningen.
Citera
2013-07-22, 23:35
Medlem
WinstonO'Boogies avatar
Citat:
Den enda aktiva ingrediensen i Xtend Scivation är BCAA. Den innehåller även lite "pump-substanser", vilket är skälet till att den säljs som en PWO/DWO, men det är osäkert om dessa ö.h.t. har effekt, än mindre effekt på den faktiska muskeltillväxten. Hur som helst, BCAA stimulerar muskelproteinsyntesen, vilket är dess huvudsakliga funktion i kosttillskottsform, effektivast vid intag efter träningen.
Vilka BCAA (märken) ska man köra innan träning då?
Citera
2013-07-22, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonO'Boogie
Vilka BCAA (märken) ska man köra innan träning då?

Inga. Funktionen med intag innan träningen är endast att säkerställa att man har aminosyror i omlopp under träning. I det syftet fungerar protein, helst mat, bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in