Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-11, 11:35
  #4681
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mangedude
Kollat bland PWOs, och ser kosttillskott som "Ripped 10x Nuclear Blast". Spontant känns kosttillskottet ohälsosamt. Jag söker inget kokainrus.

De flesta PWOs är en kombination av aminosyror. Finns det aminosyror man borde undvika? Hur påverkar aminosyror sinnet? Ska jag avstå om jag tränar 100% rent?

Häftiga namn som bara är till för att locka kunder. Ingen fara med aminosyror och doping om du tänkte på det, du får i dig samma aminosyror från mat. Finns väl vissa studier på pekar på att vissa signalsubstanser reagerar på vissa aminosyror, men inte annorlunda än från mat så ingen fara.
Citera
2017-01-12, 18:44
  #4682
Medlem
Askenars avatar
Hjälper BCAA/EAA vid långa träningspass?
Citera
2017-01-12, 20:21
  #4683
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Hjälper BCAA/EAA vid långa träningspass?

Proteinsyntesen kan inte uppregleras under träningen ändå, utan det är först efter passet detta sker. Ät ordentligt före och efter passet istället.
Citera
2017-01-13, 13:13
  #4684
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Hjälper BCAA/EAA vid långa träningspass?
Att inta EAA under ett träningspass gör förmodligen ingen skillnad gentemot att inta protein eller EAA efter passet.
Citera
2017-01-21, 15:18
  #4685
Medlem
tj.s avatar
Med avseende på en ny studie kring BCAA skrev Schoenfeld följande på Facebook här om dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Brad Schoenfeld
New study shows that BCAA consumption enhances power-producing capacity. Here's the rub: The study was a within-subject design where the BCAA condition provided additional amino acids outside of normal protein intake. Unfortunately, the authors did not report dietary info, but unless the subjects were consuming adequate protein to begin with (at least 1.6-1.8 g/kg), then results could just as well be attributed to insufficient protein consumption as opposed to any benefit of BCAAs. Based on the evidence I've seen, I'm not convinced that BCAAs provide any additional positive effects in those who consume sufficient protein
Inget nytt på kartan med andra ord, men tåls att upprepas med jämna mellanrum.
Citera
2017-01-26, 19:17
  #4686
Medlem
Det finns något som here HMB som ska vara bättre än bcaa. Vet ni något om detta? Ska finnas mer forskning om att HMB faktiskt funkar.

Mvh.
Citera
2017-01-26, 19:32
  #4687
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaBeast
Det finns något som here HMB som ska vara bättre än bcaa. Vet ni något om detta? Ska finnas mer forskning om att HMB faktiskt funkar.

Mvh.
Inte direkt. Det är forskaren Jacob Wilson som ligger bakom den studien som visade på sensationella resultat - som många kosttillskottstillverkare gärna hänvisar till - och han är en fifflare och manipulerar sina studier. Wilson tvingades avgå från labbet han forskade vid.

https://breakingmuscle.com/learn/hmb...ood-to-be-true
Citera
2017-01-29, 18:53
  #4688
Medlem
Hej, en fråga..
Jag brukar ta protien ca 30 min innan och direkt efter träning, men nu läste jag en del om BCAA Xtend som många tycker verkar bra, om jag kör på den, kan jag ta protien som jag nämnde och Xtend under träning istället för vatten som jag brukar dricka?
Citera
2017-01-29, 19:30
  #4689
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haider85
Hej, en fråga..
Jag brukar ta protien ca 30 min innan och direkt efter träning, men nu läste jag en del om BCAA Xtend som många tycker verkar bra, om jag kör på den, kan jag ta protien som jag nämnde och Xtend under träning istället för vatten som jag brukar dricka?

Ja men du kommer inte få ut någonting av aminosyrorna. Kanske lite mer energi under passet.
Citera
2017-01-29, 20:25
  #4690
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av General.Maximus.
Ja men du kommer inte få ut någonting av aminosyrorna. Kanske lite mer energi under passet.

Ja precis, tänkte ta bcaa under passet för att orka lite mer 😊
Citera
2017-01-29, 20:32
  #4691
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haider85
Ja precis, tänkte ta bcaa under passet för att orka lite mer 😊

Känns som slöseri med pengar, ät ordentligt resten av dygnet istället. Möjligtvis kolhydrater under passet. Men det är ju endast en personlig åsikt.
Citera
2017-01-29, 21:12
  #4692
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haider85
Ja precis, tänkte ta bcaa under passet för att orka lite mer 😊

Billigare med någon snabb kolhydrat isåfall. Jag har aldrig provat det själv men vissa tycker att det gör en liten skillnad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback