Citat:
Ursprungligen postat av
Bakvendt
jag tänker på BBs skor, som hade snö under sulen. Om de var fylda med snö på ett onaturligt sätt, varför?
Tenkt scenario:
Av något syfte har GM som mål att placera skorna i hamnen. Kanske har GM stannat på vägen för att tvätta skorna i snø. Som denna artiske räven:
http://www.gettyimages.com/detail/video/arctic-fox-cleans-blood-from-face-by-rubbing-head-stock-video-footage/1B01172_0022
Snö värkar decinficerande, fryser bort bakterier. Kan snö tvätta bort fingeravtryck och dna?
Verkligen intressant det här med skorna.
Jag tänker ändå så här:
Oavsett om det är ett villospår eller att skorna blev kvarglömda på ett eller annat sätt i bilen eller någon annanstans och man försöker rengöra skorna,
varför inte slå bort snön ordentligt?
Han borde ha kunnat tvätta skorna i samband med biltvätten också, om de var i bilen då?
Men visst. Kan vara så enkelt att de blev kvarglömda i hamnen, en snöhög låg någonstans, han gned runt dem i snön, hade bråttom.... slängde/ställde dom...
Samtidigt tycker jag att det ser ut som om det saknas snö precis i form av sulan, att skon har stått på snön och sedan ramlat/blåst omkull? Då har skon antingen blåst omkring, eller blivit ditställd efter det har snöat.
Undrar om han hade handskar på sig??? Det är väl inget man åker runt i en hyrbil, så det låter inte troligt.
Med tanke på att snörningen på skorna ser omfattande ut,
borde det finnas DNA på skosnörena kan man tycka. Antar att man inte bara drar av kängorna med ett ryck. Och snön under skorna analyseras säkert också.
Vet man var bilen tvättades i förhållande till var skorna hittades?
Mycket söt räv, trots det "otrevliga" han gjort....