2017-01-22, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Det var ingen snö i Reykjavik lördag, dagen BB försvan lämnade fiskebåten hamnen på eftermiddagen (efter 12.00). Den røda bilen var borta från hamnen mellan 07.00 till 12.00. Bilen tvättades troligen före den blev lämnat tillbaka lørdag eftermiddag (innan båten lämnade hamnen). Det var ingen snö i Reykjavik söndag, däremot snöade det på måndag. Måndag eftermiddag blev skorna hittad med snö under sularna som om någon hadde gått med dem.

Om skorna är planterad i hamnen har någon gjort det på måndagen, annars ville väl snön under sularna på skorna smälta. Om det är så at någon har lagt dom där, finnst det minst en person involverad som inte var ombord på båten. På måndag var båten på havet/ eller på väg in igen till hamnen. I hamnen blev de misstänkta gripna av polisen.

Vi vet inte om det var fullkomligt snöfritt. Skorna är förbryllande tycker jag, men tror nog att det är rimligast att skorna hamnade i hamnen den morgon/förmiddag som Birna försvann.

Lånar ett citat av OY då jag faktiskt inte kommer på någon annan förklaring till hur det kan vara snö under skorna om de hamnade i hamnen på lördagen:

Citat:
När det töar så fastnar snö lättare på sulan, sedan kan det frysa till lite och då stannar snön kvar.

Varför skulle någon plantera skorna där?
Citera
2017-01-22, 17:55
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har länkat tidigare, här kommer den igen, en person som uppdatarar hyfsat frekvent, översätter till engelska och förklarar. http://www.websleuths.com/forums/showthread.php?327333-Iceland-Birna-Brj%E1nsd%F3ttir-20-Reykjav%EDk-14-Jan-2017-*Arrests*/page11
Tack! Bra länk som jag missat tidigare. Fem minuter kvar...
Citera
2017-01-22, 17:56
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Att spår från Birna funnits i bilen togs nyss upp i tråden, men nu är det bekräftat att det var blod från henne man funnit.

http://ruv.is/frett/blod-ur-birnu-fannst-i-rauda-kia-rio-bilnum

Rätt uppenbart att de häktade har med Birnas död att göra, ja hon är bragd om livet, inget tvivel om det.

Om jag har förstått rapporteringen rätt så har sökarna återsamlats i sina utgångslägen och inväntar besked om nya sökområden, stämmer det?
Citera
2017-01-22, 17:58
Medlem
Citat:
Rätt uppenbart att de häktade har med Birnas död att göra, ja hon är bragd om livet, inget tvivel om det.

Om jag har förstått rapporteringen rätt så har sökarna återsamlats i sina utgångslägen och inväntar besked om nya sökområden, stämmer det?
Ja det verkar stämma. Enligt google translate-översättningarna har man hittat en ny ledtråd alt. fått in ett nytt tips
Citera
2017-01-22, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Är ingen ute på däck så visst kan de ha dumpat kroppen till havs utan att någon sett det.

Ja, precis, men nej, risken att ta med henne över bord och sedan försöka dumpa henne från fartyget med 30(?) st ev. vittnen är en jädrans stor risk. Den har de endast tagit om de hade rökt upp halva knarklasten i så fall.
Citera
2017-01-22, 18:02
Medlem
Livestream - http://www.mbl.is/frettir/innlent/2017/01/22/bladamannafundurinn_i_beinni/
Någon här som kan isländska kanske kan översätta?
Citera
2017-01-22, 18:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Tack! Bra länk som jag missat tidigare. Fem minuter kvar...

Ja, precis, så jag förtydligar om någon har missat, här finns en länk till presskonferensen som ska börja nu.

http://www.ruv.is/frett/logreglan-bodar-til-bladamannafundar-0
Citera
2017-01-22, 18:06
Moderator
OYs avatar
Hittad verkar det som.

Likfynd, sa hon inte det?
Citera
2017-01-22, 18:08
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Hittad verkar det som.

Likfynd, sa hon inte det?

Ja det lät så
Citera
2017-01-22, 18:08
Medlem
Bekräftad hittad på stranden.
Citera
2017-01-22, 18:09
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
Bekräftad hittad på stranden.

Uppfattade du vad stranden heter?
Citera
2017-01-22, 18:09
Medlem
Hittad

"Her body has been found on a beach according to police. A helicopter reported the find. I was so taken aback that I didn't hear where.

Police say that they think she was murdered. They think she was put in the sea and that the body washed up on the beach.

The press conference is still going on.

I just don't know what to say. "
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in