2017-02-11, 13:44
Medlem
apankanneringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lallaren44

Jag kommer göra som någon skrev tidigare i tråden. Avprenumerera och sen kolla framåt helgen om något avsnitt hade någorlunda intressanta gäster.

Ska du bara lyssna på ett avsnitt från veckan så var onsdagens det klart bästa. Bra lineup och djävligt roligt. Bästa på länge.
Citera
2017-02-12, 15:02
Medlem
tallskog4s avatar
Asså han måste ju fixa en lokal snart. Helt sjukt att han ska plöja ner pengar i Beppo månad efter månad.
Citera
2017-02-12, 16:27
Medlem
Kusmors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Vad är grejen med att de inte vill avslöja vilka komiker som kommer delta på diverse gig? Tror det senast var igår som en deltagare berättade om ett gig, och bara ville berätta namnen på de som själva redan gått ut publikt med att de kommer vara med. Förstår inte varför det ska vara så hemlighetsfullt.

Jag vet bara hur folket på Underjord i Malmö har resonerat. Dels kan det ses som en kul grej att hålla det hemligt. Så vitt jag vet var de först med att hålla hela line-upen hemlig för sina kvällar. Det kanske man kan tycka vad man vill om. Men utöver det så ställer det också i längden högre krav på publiken att lita på att det bokas bra komiker, att de håller en hög nivå utan att tvunget locka med ett stort namn som drar folk utan att det ska vara genomgående bra. Det som skapats på Underjord (i alla fall de senaste säsongerna, senaste onsdagen var sådär) är att det alltid är en bra publik som vet vad de vill ha och som levererar en förbannat bra stämning. Detta höjer klart komikerna också då de vet att de som gjort sig besväret att skaffa biljetter till de alltid utsålda kvällarna inte går dit för att se någon speciell, utan går dit för att just den klubben har de komikerna med den humorn som de gillar.

Ang. Martins studio.

Jag vet enl. ganska säkra källor att det finns få personer som är större fuckups än Martin när det kommer till att planera och utföra sina projekt. Att det skulle bli en studio där han själv drar i spakarna från lokal till studio kommer inte att ske. Oavsett om han lyckas dra in hundra lax i månaden. Hade det varit så viktigt att få en lokal så skulle det varit fixat redan. Nu tror jag att det kommer att bli av, men det kommer inte att vara med honom som projektledare.
Citera
2017-02-13, 01:04
Medlem
Lumpfrogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tallskog4
Asså han måste ju fixa en lokal snart. Helt sjukt att han ska plöja ner pengar i Beppo månad efter månad.

Fan han har varit för lat för att ändra till domän namnet på sin hemsida, trots att han ska ha tillgång till det och han har haft ett år på sig. Det är inte som om han kommer fixa en lokal snart. Det skulle vara som sagt om någon annan drog i det åt honom. Han håller nog tummarna på att Chords ska fixa det åt honom.
Citera
2017-02-13, 09:43
Medlem
SaraFrees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastacojj
Soneby är ju klockren, han som räddar podcasten.

Håller med men jag tycker inte att det räcker. För mig blir det ofta lite för flamsigt men jag vill på något sätt tycka om den. ibland bra. En svag trea
Citera
2017-02-14, 18:00
Medlem
Är det bara jag eller är Josefin Johansson fullständigt ointressant? Tycker inte att hon bidrar med någonting alls, hon har aldrig sagt någonting som fångat mitt intresse eller fått mig att skratta - eller ens le. Tycker nästan att hon är störig.

I övrigt är Elinor Svensson och Johanna Wagrell mina kvinnliga favoriter!
Citera
2017-02-15, 05:31
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nouveaudouche
Är det bara jag eller är Josefin Johansson fullständigt ointressant? Tycker inte att hon bidrar med någonting alls, hon har aldrig sagt någonting som fångat mitt intresse eller fått mig att skratta - eller ens le. Tycker nästan att hon är störig.

I övrigt är Elinor Svensson och Johanna Wagrell mina kvinnliga favoriter!
Håller med på båda punkter.
Och någon nämnde tidigare att Ilar är den mest korkade av alla. Jag förstår nu hur den personen menar. Jag vill inte hävda att hon är korkad. Men hon är väldigt bra på att säga ointressanta självklarheter så som "I porrbranschen är det ju kvinnor som tjänar mer än männen" tex. Det förvånar mig en aning. Eller så driver hon bara.
Kan rekommendera avsnittet från denna vecka med Wagrell, Svensson och Strandberg. Helt okej måste jag säga. Även fast dom måste bättra på sina usla Metallica-kunskaper.

Bör jag ens sätta på avsnittet som kom i går? Med sex pers i studion varav en är Bergren? Eller blev det som jag misstänker, alla pratar i mun på varann, det visas klipp och Bergren kommer med en överdriven, lite "galen" liknelse?

Vet inte varför jag benämner alla vid efternamn.
Citera
2017-02-16, 00:30
Medlem
Började lyssna på amk för några veckor sen, och de nämner ofta någonting som hände med en rant som Kringlan gjorde. Men själv har jag inte hört ranten eller vet vad den handlar om, någon som vet vart man kan lyssna på den eller kan förklara vad som hände?

(Ni kanske har diskuterat det här flera gånger om men sitter på luren och vet inte ungefär när det hände så har ingen lust att kolla igenom varje sida tills jag hittar något om det)
Citera
2017-02-16, 04:33
Medlem
Ambivalens_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivaz
Började lyssna på amk för några veckor sen, och de nämner ofta någonting som hände med en rant som Kringlan gjorde. Men själv har jag inte hört ranten eller vet vad den handlar om, någon som vet vart man kan lyssna på den eller kan förklara vad som hände?

(Ni kanske har diskuterat det här flera gånger om men sitter på luren och vet inte ungefär när det hände så har ingen lust att kolla igenom varje sida tills jag hittar något om det)
https://www.youtube.com/watch?v=50fbxVyC0Qw

* Kringlan super dagen innan han ska vara med i AMK, skippar sömnen, går in i studion fortfarande påverkad.
* AMK tar upp en bokrecension på aftonbladet (där Kringlan jobbar) som kallar kringlans humor för white board satir.
* Kringlan tar illa upp. Tycker inte Aftonbladet bör publicera.
* Kringlan får "psykbryt" där han kallar Åsa Linderborg för en massa olika saker och säger att han ska hugga hennes f***a med en yxa. Soneby tycker det är kul.
* Drevet startar. Sexism, grabbhumor, hot diskuteras.
* AMK tappar sponsorer. Kringlan får ej jobba på aftonbladet längre.
* AMK-gänget minus Soneby slutar.
* Gardell drar en tweet om att det är mycket drev om kakor och kringlor nu .
Citera
2017-02-16, 22:09
Medlem
Run3s avatar
Brudarna som varit med denna veckan har verkligen dragit ner avsnitten. Kan inga namn, men det har varit flera jag retat ihjäl mig på. Vissa är ju OK, så vill inte skylla på alla. Men några har varit verkliga bottennapp.
Citera
2017-02-17, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Brudarna som varit med denna veckan har verkligen dragit ner avsnitten. Kan inga namn, men det har varit flera jag retat ihjäl mig på. Vissa är ju OK, så vill inte skylla på alla. Men några har varit verkliga bottennapp.

Så kände jag alltid i början när jag heller inte kunde deras namn. Störde mig alltid på alla kvinnliga komiker. (är själv tjej, så inget kvinnohat här inte) - men några få har faktiskt växt på en, man lär på något vis känna de efter ett tag och förstår deras humor och jarong. Nu kan jag bli glad när de är med i programmet, trots att de bara gäller ett fåtal av dem.
Citera
2017-02-17, 20:54
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nouveaudouche
Så kände jag alltid i början när jag heller inte kunde deras namn. Störde mig alltid på alla kvinnliga komiker. (är själv tjej, så inget kvinnohat här inte) - men några få har faktiskt växt på en, man lär på något vis känna de efter ett tag och förstår deras humor och jarong. Nu kan jag bli glad när de är med i programmet, trots att de bara gäller ett fåtal av dem. :)
Camila Fågelborg, Elinor Svensson och Sandra Ilar tror jag det var jag störde mig på. Den enda som går an är Johanna Wagrell, men jag misstänker att hon är något äldre än de tre andra. Sedan verkar hon också fungera bäst när inga andra brudar är med, för annars verkar hon dras ner till deras låga nivå. Vore intressant att höra andras analyser och favoriter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in