2016-12-27, 16:21
  #1777
Medlem
Ellen funkar verkligen inte som programledare, i början på torsdagens program satt hon och åt någonting. Det är väl grundregel 1A när man poddar, ät inte medans du pratar. Hon drog upp nåt ämne som ingen nappade på. Hon sitter helt tyst i flera minuter och låter gästerna underhålla sig själva. Till sist så bokar hon alltid några totalt okända musiker eller framtida komiker.
Är lite rädd för att Martin kommer att släppa fram henne mer o mer nu när det sänds hela månaden. Så han kan ta sena gig kvällen före.
Citera
2016-12-27, 18:05
  #1778
Medlem
BlodigDelfins avatar
Blev förvånad när Albin Olsson inte fick vara vikarie någon dag under Martins semester, Samma som senaste avsnittet. Det programmet när Martin försov sig och Albin hoppade in som programledare flög riktigt bra. Okej att det var på skämt och de visste hela tiden att det bara var att skoja om Martin så blev vi nöjd. så tror att Albin helt klart kan vara vikarie istället för Ellen.

Det som inte riktigt fungerade i senaste avsnittet var att det var helt nya gäster+ Kim tillsammans med en sjuk och knappt närvarande Programledare. Kim försökte stötta upp det hela och Gästerna fick komma på bra samtalsämnen men Känns som om det måste finnas bättre personkemi om en sjuk programledare ska styra sändningen.
Citera
2016-12-28, 08:47
  #1779
Medlem
EvilConCarnes avatar
Håller med att Ellens program inte varit bra och tycker man kunde tagit in någon annan som kunde fått samtalen att flyta på bättre än att prata om ett ämne Ellen kommit på i 5 minuter sen avbryta det och börja på ett nytt. In med någon som Albin Olsson eller Kim W som kan föra ett samtal och underhålla.
Citera
2016-12-28, 19:43
  #1780
Medlem
barnets avatar
När kommer Soneby tillbaka?
Citera
2016-12-29, 10:56
  #1781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
När kommer Soneby tillbaka?

9 januari
Citera
2016-12-29, 19:03
  #1782
Medlem
barnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Råkarln
9 januari

Ganska lång ledighet. Det går bra nu?
Citera
2016-12-29, 22:57
  #1783
Medlem
EvilConCarnes avatar
Han får ju in 9,262 dollar per månad nu de utgifter han har vad jag har hört är ju studiohyra på 32 timmar i månaden, lön till Ellen på 2 timmar och nån avgift att AMK Morgon ligger på libsynpro. Såååå tror inte de kostar 84000 kr så Martin har det nog bra.
Citera
2016-12-30, 00:06
  #1784
Medlem
Antagonist88s avatar
Måste Soneby skatta på pengarna han får in genom patreon eller stoppas dom rakt i fickan?
Citera
2016-12-30, 06:28
  #1785
Medlem
camejos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Måste Soneby skatta på pengarna han får in genom patreon eller stoppas dom rakt i fickan?

Moms på intäkter från Patreon och sponsorer, skatt på eventuell vinst.
__________________
Senast redigerad av camejo 2016-12-30 kl. 06:49.
Citera
2016-12-30, 15:38
  #1786
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilConCarne
Han får ju in 9,262 dollar per månad nu de utgifter han har vad jag har hört är ju studiohyra på 32 timmar i månaden, lön till Ellen på 2 timmar och nån avgift att AMK Morgon ligger på libsynpro. Såååå tror inte de kostar 84000 kr så Martin har det nog bra.

Är väl mer än 32 timmar i månaden dom spelar in? Fredagsavsnittet har du inte räknat in?
Blir väl minst 40 timmar/mån?
Sen jobbar väl Ellen mer än 2 timmar? Förmodligen samma antal timmar som Martin hyr studion.
Citera
2016-12-30, 16:23
  #1787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Moms på intäkter från Patreon och sponsorer, skatt på eventuell vinst.

I den summan du ser att en podd får på patreon.com är moms redan bortdraget.
Citera
2016-12-30, 16:23
  #1788
Medlem
EvilConCarnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av instagam
Är väl mer än 32 timmar i månaden dom spelar in? Fredagsavsnittet har du inte räknat in?
Blir väl minst 40 timmar/mån?
Sen jobbar väl Ellen mer än 2 timmar? Förmodligen samma antal timmar som Martin hyr studion.
Jusste missade fredagsavsnittet vad kan de vara en timme kanske två varje vecka så det kanske blir 40 timmar. Om man kollar var det kostar att hyra en studio i Stockholm 1 timme så ligger de på ca 500 kr/timmen. 500 x 40 = 20000 kr per månad och vid nått tillfälle har Martin sagt att han får bra pris för att hyra studion så lär nog ligga på mindre än 20k iaf?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in