Citat:
Ursprungligen postat av
HandsomeDan
http://amklatenight.se/ och så klicka sig vidare till Göteborg-showen och "välj plats manuellt" så ser man vilka platser som redan är uppbokade. Det är inte många.
Samma i Stockholm. Jag tror inte det bara har att göra med mindre namnkunniga komiker.
Jag tror att podden börjar dö ut lite grann. Det är inte samma dynamik eller känsla. Det är inte samma humor eller samma callbacks som förut. Det finns liksom inget återkommande skämt eller diskussion.
Det senaste avsnittet jag verkligen skrattade till var Breitbart-segmentet.
På senare tiden har det varit väldigt mycket av samma sak. Samma oförberedda avsnitt liksom. Visst, det har sin charm och det är egentligen det jag gillar med podcasts. Men det blir tröttsamt att höra samma typ av gnäll och samma typ av slöhet från Soneby. Han slappar på soffan efter inspelning.
Visst det är några inspelningar här och där. Det är roddande med sponsorer, uppladdningar och annat tjafs som är tråkigt och måste göras. Men innehållet då?
När fick vi senast en t-shirt med något internt skämt? Dom som beställde, fick dom ens sina t-shirtar?
Det är också rätt irriterande att podden ska vara oberoende och egen, men blir sponsrat av ett jättestort företag i Elgiganten. Jag har inga problem med lite mer inkomster åt Soneby. Men det tar över innehållet. Ha en slot i början, i mitten och sen i slutet. Det är jättetråkigt att höra fyra komiker diskutera huruvida dom ska ta en Gameboy-hatt eller en Zelda USB-sticka. Det är inte sorgligt-tråkigt, utan det är innehålls-tråkigt. "EEEEEEELGIGANTE!!!!!" - kom igen. Snubben som inte ville vara radioradioradioreklamradioradio har gjort en jingel med "glimten i ögat" men som inte är kul.
Jag har inte lyssnat denna vecka, misstänker att det är samma slöa prat och jag lyssnar då och då. Mest för att jag ska ta mig runt arbetsdagen/vardagssysslorna. Men jag kastar mig inte över ett avsnitt som innan sommaren typ.
Men ovan tror jag är en stor anledning till varför det inte säljer så bra.