2015-10-25, 15:42
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
AMK har totalrasat nu. Senaste avsnittet där nästan allt tid avsattes att snacka kalsonger fick mig att bestämma att sluta lyssna på dom, eftersom de idiotförklarar mig som lyssnare. De har fått hybris verkar det som.
Verkligen hybris. Fan vad det dalat. Man har alltid sett fram emot ett avsnitt. Men nu vete fan. TSKNAS har gått om till och med.
Citera
2015-10-27, 21:49
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickeheaad
AMK har totalrasat nu. Senaste avsnittet där nästan allt tid avsattes att snacka kalsonger fick mig att bestämma att sluta lyssna på dom, eftersom de idiotförklarar mig som lyssnare. De har fått hybris verkar det som.

Tyvärr verkar det som om du har rätt. Charmen som fanns har lite försvunnit känns det som. Och det hela började med den här morgonshowen.

En lyckad kickstarter-kampanj och Soneby fick hybris och trodde han skulle kunna göra morgonshow för gott. Som jag sagt tidigare tror jag det var ett stort misstag. Man skulle kört på kickstarter igen för att verkligen se om det fanns ett intresse. Jag menar anledningen att folk pröjsade första gången var för att man va spänd på hur det skulle bli. Nu vet alla hur det blev och hur vet dom ens att folk var intresserade av att få mer? Antal gratislyssningar betyder ju uppenbarligen inte att folk är beredda att betala för det.

Känns som det bara gått neråt sedan patrionkampanjen drog igång. Mycket tjat om pengar och sponsorer. Sedan blir ju upplägget lite skevt när de bara kör en vecka per månad. Jag skänker 5 dollar i månaden, men det var på överenskommelsen att man skulle få en hel månad för de pengarna. Som det blir nu så blir det färre lyssnare som får betala mer pengar för mindre avsnitt. Funderar på att dra mig ur.
Citera
2015-10-27, 22:57
Medlem
Ballongdjurs avatar
Sedan finns sådana som jag som inte lyssnar på AMK-morgon.
Är ganska tröttsamt att höra då jag blir anklagad i onsdagspodden att jag inte är villig att betala för en produkt jag inte vill ha.
De får väl skaffa sponsorer som alla andra? Och läs upp det i början av avsnittet.
Snackar nu om veckopodden alltså.
Citera
2015-10-29, 00:39
Medlem
thefisks avatar
Lyssnade på det senaste avsnittet innan. Var kul när de(Fritte) trodde sig ha hittat en "rasistspaning" i första avsnittet av tv-programmet Så mycket bättre. Då Sven-Bertil Taube, när de anländer till huset, frågar Ison ur Ison & Fille om han är amerikan. Så vad är då det roliga med detta? Jo, att Ison är född och delvis uppvuxen i just USA, så antagligen handlade hans fråga till Ison bara om att han var mer påläst om de andra deltagarna, än vad Fritte och resten av AMK-gänget är gällande huruvida Ison är "amerikan" eller ej... Och alltså inte för att Sven-Bertil Taube är en "137-årig gubbe" med unkna gamla fördomar baserat på hudfärg.

Om man vill, så kan man verkligen hitta "rasism" i allt... Synd, då det tar udden av faktisk rasism. Rasism som är helt åt helvete, såklart.
Citera
2015-11-05, 19:19
Medlem
diedarlings avatar
Tycker att veckans livepoddavsnitt stundtals var riktigt bra, småfnissade för mig själv ett par gånger.
Har inte lyssnat på AMKmorgon, dels av tidsbrist, dels för att dom haft tämligen tråkiga gäster och att jag tycker... det blir för mycket. Utveckla hellre veckopodden på nåt vis.

Skönt med livepodden var också att man slapp höra det eviga tjatet om kalsonger, patreon och pluggar
Citera
2015-11-05, 19:53
Medlem
DolphinMelters avatar
Tycker det varit bra när Julia Frej varit med, hon adderar något extra som AMK gänget annars saknar. Har gärna hennes som stående gäst fler dagar än tisdagar.

Annars tycker jag det varit ganska platt och Martin säger det själv. Förra säsongen när dom crowdfoundade hoppade han upp ur sängen men nu tycker han det är jävligt segt att gå upp. Tror dom kör någon månad efter nyår och sen lägger ner Patreon AMK morgon för att allt blir urvattnat och kanske kommer tillbaka med en pigg crowdfounder säsong till Hösten.
Citera
2015-11-05, 23:25
Medlem
snikvards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diedarling
Tycker att veckans livepoddavsnitt stundtals var riktigt bra, småfnissade för mig själv ett par gånger.
Har inte lyssnat på AMKmorgon, dels av tidsbrist, dels för att dom haft tämligen tråkiga gäster och att jag tycker... det blir för mycket. Utveckla hellre veckopodden på nåt vis.

Skönt med livepodden var också att man slapp höra det eviga tjatet om kalsonger, patreon och pluggar
Måste erkänna att jag skrattade så tårarna sprutade när dom pratade "spanska"
Citera
2015-11-06, 00:24
Medlem
Trekvartsbyxas avatar
Undrar om Otrivin sponsrade deras senaste livepod.
Citera
2015-11-06, 15:20
Medlem
Bagdadkingens avatar
Verkar jävligt soft vara komiker.
Martin tycker det är jobbigt att gå upp på morgonen för han har inget flow.
Frågar Fritte om han sover på eftermiddagen, Martin svarar nej men att han gjort det.
Han gör alltså ingenting efter AMK morgon.

Jag skiter i min utbildning, helt ärligt. Låter som livet.
Citera
2015-11-06, 19:54
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdadkingen
Martin tycker det är jobbigt att gå upp på morgonen för han har inget flow.
Frågar Fritte om han sover på eftermiddagen, Martin svarar nej men att han gjort det.
Han gör alltså ingenting efter AMK morgon.

Jag skiter i min utbildning, helt ärligt. Låter som livet.
Du förenklar lite väl mycket nu. Visst låter det soft att ha ett sånt jobb.
Men hur enkelt är det att då ihop den privata ekonomin? Det lär ju vara en relativt ångestfylld puck att ta hand om.
Citera
2015-11-06, 19:56
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdadkingen
Är nog en rätt stor press på en att komma på roliga grejer.
Citera
2015-11-08, 10:45
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Är nog en rätt stor press på en att komma på roliga grejer.

Roliga och roliga, det är ju inte direkt kärnfysik dom jobbar med. Har man någorlunda funny bones, lite fantasi och ett jävla självförtroende är det väl bara att köra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in