Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
Fel. Han kommer vara 26 år vid valet 2018.
You say tomatoes, I say tomatos.
Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
Vid valet 2022 är Hahne 30 år och Kasselstrand 34 år.
Fast nu diskuterade vi den närmaste framtiden, dvs valet 2018.
Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
I mitten av mandatperioden 2022-2026 är de 32 resp 36 år.
Och mandatperioden 2030-2034 så är de 36 resp 40 år. Det är ingen hemlighet att folk åldras.
Citat:
Ursprungligen postat av
OneDoesNotSimply
Hur gammal ska man egentligen vara för att vara vuxen enligt dig?
Jag gillar Kasselstrand som fan och anser att han har en enorm potential att bli en riktig klassisk statsman. Jag tror dock att väljarna rent generellt sett ser honom som lite för ung, i vart fall om han är ensam på posten, vore nog bra med komplettering likt Miljöpartiet haft äldre vid sidan av Fridolin första åren när han tillträdde som språkrör.
Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Det fungerade inte särskilt bra för 7K när de behandlade SD så, men jag skulle inte bli förvånad om du får rätt. Som jag ser det bekräftar SD då att de tillhör 8K.
Det var ju så SD behandlade SvP, SD vägrade debattera med SvP och refererade till dem konstant som nazister. Vid ett flertal tillfällen när reportrar anklagade SD för att vara rasistiskt och främlingsfientligt så hänvisade SD-företrädare till att SD inte var det men att SvP var det. Ett slags sätt att ge sig själv alibi och försöka komma in i värmen genom att själva peka finger.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eoppoyz
Då blir inte åldrarna så mycket högre.
Samtliga har väl varit över 30, de flesta är väl åtminstone 45 år fyllda. Jag säger inte att äldre är bättre ur min synvinkel, bara att jag tror att många väljare tänker så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Mextreme
Kasselstrand är väl förvisso runt 30. Född samma år som t.ex. Ebba Busch Thor och äldre än Annie Lööf när hon tillträdde och med betydligt mer relevant erfarenhet från t.ex. bolagsstyrelser.
Varför han envisas med att släpa med Hahne begriper jag däremot absolut inte.
Om han gärna ville ha med en kompis borde han ta den sylvasse Erik Berglund med bakgrund i MUF som han driver poden "Den kokta grodan" med.
Han är förvisso också ung men den som följer grodan vet att han är väldigt klarsynt.
I övrigt måste de naturligtvis även knyta äldre erfarna profiler till sig.
Det är absolut nödvändigt att de knyter till sig äldre som också kan företräda partiet offentligt. I alla fall om man vill få bredare bas av väljare.
Erik Berglund är skön som fan i Den Kokta Grodan, och skulle säkert funka bra i riksdagen. Frågan är om han skulle fungera utåt på ett mer folkligt plan?