Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-13, 00:11
Medlem
Kingahzs avatar
Vad har Kasselstrand och Hahne för åsikter som SD inte vill förknippas med?
Citera
2017-02-13, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Fältet för förnuftig pragmatisk politik ligger sannerligen vidöppet.
Notera att jag inte ser vare sig behov, möjlighet eller värde i att rikta indragna bidrag så svenskar fortsätter få och invandrare inte får. Vi svenskar har nytta av att lämna välfärdsstaten bakom oss, det är den som har degenererat oss så till den milda grad. Och oavsett så skulle det skapa en enorm återvandring. Det enda "bidrag" jag vill ha kvar är pension som betalas i relation till atp-poäng.

Ja, det skulle orsaka stort lidande. Men dels är detta oundvikligt från där vi står idag. Alla vägar leder till elände för många människor. Och dels skulle det vara nyttigt för oss venskar och alla batikhäxor att få visa verklig omsorg om andra människor här och nu och med egna pengar.

Jag tror att helt avskaffad välfärdsstat skulle orsaka stor återvandring. Och lämna ekonomiskt utrymme för att de som vill ska kunna hjälpa till med återvandringsbidrag. Nu fantiserar jag naturligtvis inte om att AFS skulle genomföra en sån här politik fullt ut. Men det här är en enorm blotta i det politiska fältet i sverige, 8 partier och inget som täcker upp högerflanken. Till och med C börjar yra om bidrag, subventioner, byråkrati, tvång, centralisering så fort något knivigt problem skall lösas, såsom "integration", deras radikalliberalism är florstunn.

Dessutom så undviker AFS då att föreslå etnisk lagstiftning vilket jag inte tror att något parti med riksdagsambitioner kan föreslå i sverige.
Citera
2017-02-13, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vi har bara ett val på oss att rädda Svea. Valet 2018 är vårt sista val som nation...därefter är det omöjligt att vända detta genom parlamentarisk demokrati.
Tänk, jag som trodde det var 2006. Där ser man.

Citat:
Ursprungligen postat av Kingahz
De är konservativa, kompetenta och har inte en bakgrund i extremhögern. Så då var det nödvändigt för SDs ledning att vråla fascist-rasist-nazist och kasta ut dem ur partiet innan de tog över det.
Citera
2017-02-13, 00:17
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Vi har bara ett val på oss att rädda Svea. Valet 2018 är vårt sista val som nation...därefter är det omöjligt att vända detta genom parlamentarisk demokrati.

Valet 2016 i USA var deras sista chans att vända deras situation. Om det är någon som kan lyckas är det Trump.

Samma gäller här hemma. Valet 2018 är vårt ödesval.

Ja, det är mycket så jag också känner. Därför är jag både glad och lite nervös för denna sjöläggning. Blir man en för stor maktfaktor direkt, vilket AfS faktiskt kan bli, om SD blandar bort korten, så kan man ta mången kärnröster från oss då. Samtidigt, som jag tidigare nämnt, kan detta bli en väckarklocka för SD om att ej sälja sig för billigt för små politiska poäng. Det är viktigare att man ej säljer sin själ än att vinna lite för lite mark. Tror inte ett samarbete med M ger mycket om man lägger sig platt. Ställ tydligare krav, tidigt, så kan detta ändå bli positivt. Man kan inte gambla med kärnväljare - detta är om något, politiskt självmord. Men, som sagt, tror inte heller att AfS satsar så mycket nu i inledningsskeendet, utan siktar på en plats i riksdagen tidigast 2022.

Trump och Brexit gav oss vind i seglen, slarva INTE bort denna gyllene möjlighet. Som vi ser i media, varje dag, så sköter sig våra bästa valarbetare, ypperligt...
Citera
2017-02-13, 00:44
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingahz
Egentligen inga alls. Men de är smarta, företagsamma, och går inte att mutas med pengar. Och de egenskaperna gör firma Karlsson/Jomshof paranoida.

Med det sagt så kommer de helt klart att placera sig "höger" om SD. Inte be om ursäkt för sig i media. Inte förespråka ökad invandring av kvotflyktingar m.m. Våga kalla sig nationalister.

Men vi får hålla ut tills de gör det officiellt, vilket antagligen kan dröja ett tag. Men bara genom att se det stora engagemanget i den här tråden tycker jag att man ser att ni som snackar om att de blott kommer att få någon promille i riksdagsvalet är helt ute och cyklar. Sedan skulle jag bli förvånad om det blir ett riksdagsinträde redan 2018, men vad som händer under mandatperioden därefter kan rita om den politiska kartan för all framtid, dvs. när de ekonomiska konsekvenserna av år 2015 börjar visa sig på riktigt. Och då kommer ett parti likt detta vinna mark oerhört kvickt.
Citera
2017-02-13, 01:29
Medlem
Hvitarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Finns det en länk till den intervjun? Hur gjorde han bort sig enligt dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
De gav ingen intervju. Och bad media ta sig i brasan, på ett putslustigt sätt. De vet att media hatar oss. Att media inte har några hämningar alls för att antingen krossa partiet. Eller tämja partiet. Såsom de gjorde med SD.

Citat:
Ursprungligen postat av Landsflykting
Vad tycker du skulle vara ett passande namn då? Och hur menar du att han gjorde bort sig? Hans sms svar till folkförrädare på SR var ju lysande...

Jag avskyr folkförrädarna i etablissemangsmedia av hela mitt hjärta och önskar inget hellre än deras totala undergång, men man måste förhålla sig smart till media och göra sitt bästa för att smörja dem. Ändamålet måste alltid helga medlen, och ändamålet är att rädda Sverige och svenskarnas, och i andra hand Europa och européerna. Man måste ha en åtminstone OK relation till media och inte bara tjafsa för tjafset skull.

Killarna visade för ungefär ett år sedan hur katastrofalt dumt de kan uttrycka sig och på så sätt alienera stora delar av den potentiella väljarkåren. Jag har inte pappersartikeln kvar och den verkar heller inte finnas online, men ni minns säkert vad jag menar. Eller jo ... jag hittade den, och, ja ...

Citat:
Att det dött miljoner människor i Kongo senaste åren rapporterar inte media ett piss om, det är för invecklat med olika stammar som slår ihjäl varandra hit och dit.

... och ...

Citat:
Det gamla gardet kommer från landsbygden i Skåne eller södra Sverige. Har låg eller ingen utbildning, är arbetarklass.

Idiotiskt ordval och otroligt dumt sätt att uttrycka sig på, även om det i sak är rätt och i privata samtal använder jag betydligt hårdare ordalag, men det offentliga rummet är inte en privat lekstuga där man kan säga precis vad man vill, när man vill.
Senast redigerad av Hvitarr 2017-02-13 kl. 01:32.
Citera
2017-02-13, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hvitarr
Jag avskyr folkförrädarna i etablissemangsmedia av hela mitt hjärta och önskar inget hellre än deras totala undergång, men man måste förhålla sig smart till media och göra sitt bästa för att smörja dem. Ändamålet måste alltid helga medlen, och ändamålet är att rädda Sverige och svenskarnas, och i andra hand Europa och européerna. Man måste ha en åtminstone OK relation till media och inte bara tjafsa för tjafset skull.
Helt fel. Högst upp på medias agenda är att eliminera eller tämja AFS. Har du "en ok relation till media" så beror det på att media anser att du är på väg att bli tämjd eller eliminerad. Att "göra sitt bästa för att smörja dem" slutar där SD är nu, fullständigt underkuvade.

Citat:
Ursprungligen postat av Hvitarr
Killarna visade för ungefär ett år sedan hur katastrofalt dumt de kan uttrycka sig och på så sätt alienera stora delar av den potentiella väljarkåren. Jag har inte pappersartikeln kvar och den verkar heller inte finnas online, men ni minns säkert vad jag menar. Eller jo ... jag hittade den, och, ja ...
Alla kommer alltid förr eller senare uttrycka sig katastrofalt dumt. Om inte till vardags så på kvällen. Om inte offentligt så privat. Om inte i tal så i skrift. Om inte i mejl så på sms. Om inte när du är vaken så när du är i sömnen. Detta är oundvikligt. Det är också oundvikligt att media kommer få tag på en del av det här eller om du själv råkar vara en robot så från någon av dina nyckelmedarbetare. Den ENDA frågan är vad man gör när media attackerar. Och om man kan förhålla sig självständig till media.

Trump visade EN väg, som i och för sig bara är framkomlig i ett presidentval där det är en mot en och media inte kan ignorera honom. Det är annorlunda i den splittrade partipolitiken i sverige. Men en del av principerna är bra. Att inte vara paranoid för vad man själv säger. Och att inte lägga sig platt när media försöker smeta på dig guilt by association eller eliminera någon av dina medarbetare. Motsatsen till SDs beteende alltså.
Senast redigerad av Frandett 2017-02-13 kl. 02:24.
Citera
2017-02-13, 02:53
Medlem
Repatrieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Tänk, jag som trodde det var 2006. Där ser man.

De är konservativa, kompetenta och har inte en bakgrund i extremhögern. Så då var det nödvändigt för SDs ledning att vråla fascist-rasist-nazist och kasta ut dem ur partiet innan de tog över det.
Men vågar man rösta på dem? Är de chanslösa att klara 4%-spärren så går min röst till SD. I kommunalvalet kommer de dock troligen att få min röst om de ställer upp.
Citera
2017-02-13, 04:36
Medlem
Mellbergans avatar
Varför vill AFS inrikta sig på Stockholms kommunval? Om man nu inte tydligt skulle profilera sig som ett klassiskt borgligt högerparti så känns det som att väljarunderlaget är för dåligt i Stockholm kommun för ett radikalare SD-alternativ.

Jag menar ärligt talat, till och med SD fick bara 5.16% i kommunvalet i Stockholm. Och då skulle AFS lyckas skrapa ihop 2-3%(nya kommunspärren) kommande kommunval i Stockholm?

Hade det inte varit smartare att satsa på en annan kommun som Malmö eller Göteborgs kommun där det finns fler sd:are i proportion till den totala befolkningen, för att minimera risken att totalt helt skämma ut sig och inte komma in alls i kommande kommunval för Stockholm? Om man nu bestämt bara ska ställa upp för val i en kommun.

Lyckas man mobilisera en någorlunda rörelse så känns det RIMLIGARE och effektivare att få folk att ställa upp i kommunval för Sveriges kanske 5 största städer Sthlm/Göteborg/Malmö/Uppsala/Västerås. Där de förutom att satsa på att komma in kommunval samtidigt propagerar för ett riksdagsval med målet att komma över 1 procent(då de uppnår ekonomiskt partistöd från staten).

Har man efter valet 2018 lyckats slå sig in i några av de större kommunerna med ett antal kommunfullmäktige ledamöter som representerar partiet samt lyckats få över 1 procent i riksdagsvalet. Så att man har partirepresentanter i ett flertal större städer samt en partiledare som på heltid skulle kunna ägna sig åt att resa runt i landet med stöd av partibidrag och andra former av frivilliga donationer. Så skulle detta vara en seriös språngbräda inför riksdagsvalet 2022.
Senast redigerad av Mellbergan 2017-02-13 kl. 04:38.
Citera
2017-02-13, 05:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NorthernAngel
Om SD har en kandidatlista så är det endast de du kan kryssa, du kan inte skriva ett eget namn på en tom lista. I förra valet gick det bara i de kommunalval där SD inte hade en lista med kandidater.
Mitt inlägg och denna tråd handlar givetvis om det ryktade nya partiet. "[Av ansökan till Valmyndigheten] framkommer det att partiet siktar på valet till kommunfullmäktige i Stockholm och längre fram även Europaparlamentsval och riksdagsval."

Varför du i en kommentar till mitt inlägg skriver om SD och deras kandidater på det sätt som du gör det vet jag ej, men förmodligen läste du mitt inlägg fel.
Citera
2017-02-13, 08:20
Avstängd
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Men vågar man rösta på dem? Är de chanslösa att klara 4%-spärren så går min röst till SD. I kommunalvalet kommer de dock troligen att få min röst om de ställer upp.
Givetvis är de chanslösa! Dessutom kommer de att dra till sig alla knäppskallar som uteslutits ur SD plus andra mer extrema personer. Detta kommer att innebära att inga normala människor vill ha med dem att göra och potentialen bara ligger runt 1-2%.
Det är ju däremot bra för SD, då de knäppskallar som fortfarande lurkar i SD kommer att söka sig dit frivilligt innan de avslöjats sig som de extremister de är.
Citera
2017-02-13, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Man vågar genom att skåda SD noggrannare. SD gjorde sin analys för nittotalets sverige. Och har inte uppdaterat den sedan dess.

Man ska inte överskatta vad röster betyder. Under hela mitt liv har ingen viktig fråga beslutats av röster. Avvecklingen av det kommunala självstyre, värnplikten, alliansfriheten, invandringen. Har inte ens varit utsatt för röstning, härskarna gör upp bakom lykta dörrar. Så jag röstar hellre på något jag trivs med än i någon tro att jag kommer påverka. För det här landet kommer inte ändras genom röster. Det är det alldeles för sent för. Det kommer förändras genom att ekonomin tar slut.
Senast redigerad av Frandett 2017-02-13 kl. 08:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in