Citat:
Ursprungligen postat av
RudyardKipling
Fältet för förnuftig pragmatisk politik ligger sannerligen vidöppet.
Notera att jag inte ser vare sig behov, möjlighet eller värde i att rikta indragna bidrag så svenskar fortsätter få och invandrare inte får. Vi svenskar har nytta av att lämna välfärdsstaten bakom oss, det är den som har degenererat oss så till den milda grad. Och oavsett så skulle det skapa en enorm återvandring. Det enda "bidrag" jag vill ha kvar är pension som betalas i relation till atp-poäng.
Ja, det skulle orsaka stort lidande. Men dels är detta oundvikligt från där vi står idag. Alla vägar leder till elände för många människor. Och dels skulle det vara nyttigt för oss venskar och alla batikhäxor att få visa verklig omsorg om andra människor här och nu och med egna pengar.
Jag tror att helt avskaffad välfärdsstat skulle orsaka stor återvandring. Och lämna ekonomiskt utrymme för att de som vill ska kunna hjälpa till med återvandringsbidrag. Nu fantiserar jag naturligtvis inte om att AFS skulle genomföra en sån här politik fullt ut. Men det här är en enorm blotta i det politiska fältet i sverige, 8 partier och inget som täcker upp högerflanken. Till och med C börjar yra om bidrag, subventioner, byråkrati, tvång, centralisering så fort något knivigt problem skall lösas, såsom "integration", deras radikalliberalism är florstunn.
Dessutom så undviker AFS då att föreslå etnisk lagstiftning vilket jag inte tror att något parti med riksdagsambitioner kan föreslå i sverige.