Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-14, 15:07
Medlem
Eoppoyzs avatar
Deras ålder är inte rätt att hoppa på. Jämför med Jimmie Åkesson som blev partiledare för SD när han var 26 år. Anders Klarström blev väl partiledare för SD när han var 24 år?
Citera
2017-02-14, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag är inte ens född i Sverige, vad bryr jag mig om "svenskhet"? 16% av befolkningen är födda utomlands, och allt fler gifter sig med någon icke-svensk. Jag tror inte vurmandet för svensk kultur och obligatorisk repatriering är framtidens melodi. Dessutom hånas det rätt mycket.

För all del, lägg det i AFS. Få bort det ur SD. Vi måste få fler invandrare att rösta SD.

Jag känner redan ett par invandrare som sympatiserar med SD.
Dock tycker jag att du ska välja ett annat parti.

"Svenskhet" är att man lämnar in en upphittad plånbok till polisen, inte länsar den på innehållet och slänger den i diket.
"Svenskhet" är att man som ung man uppvaktar en flicka man vill lära känna mer, inte att man tar henne mellan benen.
"Svenskhet" att man väntar på sin tur när man (SJÄLV) sitter på akuten, inte att man gör kaoz och har med sig 13 släktningar.
"Svenskhet" är att man flyttar på sig när ambulansen kommer, inte att man kastar sten på både bilen och personalen.

Sen har vi "svenska" grejer som att man önskar grannen God Jul, Glad Påsk och Trevlig midsommar.

Detta svenska - och en hel del annat - är kittet som skapade det välmående, vänliga, sammanhållna och fredliga Sverige.

De som inte vill kännas vid dessa normer, seder och sunda förnuft vill jag inte ha som granne eller landsmedborgare.
Citera
2017-02-14, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag känner redan ett par invandrare som sympatiserar med SD.
Dock tycker jag att du ska välja ett annat parti.

"Svenskhet" är att man lämnar in en upphittad plånbok till polisen, inte länsar den på innehållet och slänger den i diket.
"Svenskhet" är att man som ung man uppvaktar en flicka man vill lära känna mer, inte att man tar henne mellan benen.
"Svenskhet" att man väntar på sin tur när man (SJÄLV) sitter på akuten, inte att man gör kaoz och har med sig 13 släktningar.
"Svenskhet" är att man flyttar på sig när ambulansen kommer, inte att man kastar sten på både bilen och personalen.

Sen har vi "svenska" grejer som att man önskar grannen God Jul, Glad Påsk och Trevlig midsommar.

Detta svenska - och en hel del annat - är kittet som skapade det välmående, vänliga, sammanhållna och fredliga Sverige.

De som inte vill kännas vid dessa normer, seder och sunda förnuft vill jag inte ha som granne eller landsmedborgare.

Som vanligt slår du huvudet på spiken. Bort med allt knätofsfjantironin.

Det svenska jag vill framhålla är att inte ändra på något i hur vi vill ha det till förmån för främlingars seder. Vi kan väl få plats båda. Typ sjunga svensk psalm i kyrkan på skolavslutningen. Samt tillåta präst.
Citera
2017-02-14, 19:37
Medlem
Detta NSD parti kunde ingå i en allians med SD och därigenom bilda en bredare politisk grund. Det skulle tillfredsställa en bredare väljarkår och inga åsikter går till spillo.

Går man ut med detta före valet vet väljarna vad som gäller. Då blir 8 + 20 % = 28 % i ett block.
Citera
2017-02-14, 20:06
Medlem
maniacmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/uteslutna-sdu-politiker-startar-nytt-parti

Inte en dag för sent. Ska bli intressant att se vilken nationalistisk profil partiet väljer och hur hårt ut man kommer gå i debatterna.
Kan bara bli dåligt av det här. Den politiska komplexiteten är stor nog redan. Det enda de här killarna kommer att göra är att sno ca 1-2 procent av SD väljarna, ramla under 4% spärren och försämra det redan dåliga förhandlingsläget och släppa fram de där röd-gröna dårarna vilka kommer att sänka det lilla som finns kvar av vårat land. Fan ta dom där dumjävlarna, de fattar inte vilken oreda de skapar...
Citera
2017-02-14, 20:21
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det kan visst vara realistiskt för AFS ställa upp och kanske komma in i riksdagen 2018.
För Ny Demokrati tog det 7 månader på 1990-talet.
Både Ian och Bert var dock stadda vid mycket god kassa, och satsade personligen 10-tals miljoner i dagens penningvärde.
Det handlar säkert för AFS att skaffa tillräckligt kapital för en valrörelse till riksdagen 2018.
Tror ni AFS kan skaffa finansiering genom donationer och sponsorer till 2018?

Du kan ha rätt.
Kasselstrand har utan tvekan kontakter med tunga potentiella finansiärer. Han sitter i styrelsen för Agrokultura som kontrolleras av en stenrik oligark.
Styrelsen Hahne presenterade när han utmanade SD:s Stockholmsordförande Maria Danielsson om makten i huvudstaden var mycket tung. Naturligtvis höll Kasselstrand i trådarna.
SD ledarttrojka fick några teskedar löst i kallingarna och var tvungna att fabulera ihop uteslutningsärenden på extremt lösa grunder då de kände sig hotade.
Citera
2017-02-14, 20:21
Medlem
Sgt.Blands avatar
Jag genomled precis en urtråkig undersökning på Yougov om mina matvanor för att få rösta på AfS men frågan om partitillhörighet kom aldrig.
Citera
2017-02-14, 20:26
Medlem
Minielden123s avatar
Negativt: Om de snor röster från SD i valet 2018 men hamnar under spärren, detta kan straffa oss stort.

Positivt: SD kan INTE tilllåtas ha en sådan stor ensamrätt på anti-invandringsåsikterna som de har nu, speciellt om de börjar "cucka" sig. Om AfS har "hårdare" åsikter än SD kan det förhoppningsvis pressa SD till att inte mjuka upp sig för mycket.
Citera
2017-02-14, 20:27
Medlem
Jaha, lycka till...

Inte en chans att det här partiet någonsin kommer få någon slags upprätttelse inom svensk riksdag. Om SD har en sådan stor uppförsbacke, vad tror ni inte denna grupp kommer ha? Jag sitter inte här och försöker värdera olika ideologiska perspektiv men det känns oerhört osannolikt att detta initiativ någonsin kommer att slå igenom.

edit: Ni som verkligen vill att detta ska slå igenom borde i nästa val rösta på Sverigedemokraterna, så att ni nästa val har ett större folkligt initiativ. Om ni inte förstår detta så förtjänar ni definitivt inte att ta en plats i riksdagen. Väx upp, snälla, för alla svenskars skull.
Senast redigerad av Netzach 2017-02-14 kl. 20:30.
Citera
2017-02-14, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minielden123
Negativt: Om de snor röster från SD i valet 2018 men hamnar under spärren, detta kan straffa oss stort.

Positivt: SD kan INTE tilllåtas ha en sådan stor ensamrätt på anti-invandringsåsikterna som de har nu, speciellt om de börjar "cucka" sig. Om AfS har "hårdare" åsikter än SD kan det förhoppningsvis pressa SD till att inte mjuka upp sig för mycket.

Håller med dig. Men ta en titt på mitt inlägg nr 425. Jag skrev lite fel bokstavsbeteckning på det nya partiet
Ska vara AFS och inte NSD.
Citera
2017-02-14, 20:57
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Deras ålder är inte rätt att hoppa på. Jämför med Jimmie Åkesson som blev partiledare för SD när han var 26 år. Anders Klarström blev väl partiledare för SD när han var 24 år?
Jämför med åldrar på partiledare som valts in i riksdagen istället.
Citera
2017-02-14, 21:31
Medlem
Ozmeisters avatar
Detta ska i dagens läge nog ses för vad det är, ett litet, namnet till trots, lokalt initiativ med högprofilerade grundare.

Gissningslek:
De har målsättningen att klara 4% 2022, fram till dess bygger de ett stabilt parti från grunden. Man profilerar sig som ett tydligt borgerligt nationalistiskt parti. Övertalning av gammelmoderater kommer sättas igång med löfte om att skapa ett äkta högeralternativ till skillnad från det liberala haveri moderaterna är idag.

Att lägga sin röst på detta parti i riksdagsvalet 2018 är en bortkastad röst. Vill man se Afs i riksdagen är det taktiskt att rösta SD 2018 för att vrida den politiska riktningen åt det nationalistiska hållet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in