Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Jag är inte ens född i Sverige, vad bryr jag mig om "svenskhet"? 16% av befolkningen är födda utomlands, och allt fler gifter sig med någon icke-svensk. Jag tror inte vurmandet för svensk kultur och obligatorisk repatriering är framtidens melodi. Dessutom hånas det rätt mycket.
För all del, lägg det i AFS. Få bort det ur SD. Vi måste få fler invandrare att rösta SD.
Jag känner redan ett par invandrare som sympatiserar med SD.
Dock tycker jag att du ska välja ett annat parti.
"Svenskhet" är att man lämnar in en upphittad plånbok till polisen, inte länsar den på innehållet och slänger den i diket.
"Svenskhet" är att man som ung man uppvaktar en flicka man vill lära känna mer, inte att man tar henne mellan benen.
"Svenskhet" att man väntar på sin tur när man (SJÄLV) sitter på akuten, inte att man gör kaoz och har med sig 13 släktningar.
"Svenskhet" är att man flyttar på sig när ambulansen kommer, inte att man kastar sten på både bilen och personalen.
Sen har vi "svenska" grejer som att man önskar grannen God Jul, Glad Påsk och Trevlig midsommar.
Detta svenska - och en hel del annat - är kittet som skapade det välmående, vänliga, sammanhållna och fredliga Sverige.
De som inte vill kännas vid dessa normer, seder och sunda förnuft vill jag inte ha som granne eller landsmedborgare.