Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 05:04
  #1
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
William Hahne och Gustav Kasselstrand, ledarna för Sverigedemokraternas ungdomsförbund SDU som uteslöts ur partiet våren 2015, har bildat ett nytt parti.
En ansökan om att registrera partinamnet ”Alternativ för Sverige” har skickats in till Valmyndigheten, rapporterar Sveriges Radios Ekot.

Jessica Ohlson och Adam Berg, som även de uteslöts sex månader senare, är också med i det nya partiet.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ut...tar-nytt-parti

Inte en dag för sent. Ska bli intressant att se vilken nationalistisk profil partiet väljer och hur hårt ut man kommer gå i debatterna.
Citera
2017-02-11, 05:18
  #2
Medlem
ND version 2.0 alltså
Citera
2017-02-11, 05:19
  #3
Medlem
mhm, ok.

Alternativ för Sverige

Jag tror inte riktigt att det var ett bra namnval.
Ärligare än Sverige"Demokraterna" iofs.
Citera
2017-02-11, 05:24
  #4
Medlem
NirvanAs avatar
Hoppas dom inte blivit inspirerade av Alternative für deutschland...
Citera
2017-02-11, 05:31
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hoppas dom inte blivit inspirerade av Alternative für deutschland...
Det här var ju intressant. 7Klövern kan ju inte tänka sig att prata med SD pga dess historia. Bl.a ska det vid SDs födelse i slutet på 80-talet funnits en då 81-årig farbror som var drivande i processen. Denna 81-årige farbror ska ha haft tvivelaktiga kopplingar till Tyskland under 30/40-talen.

Men av de som startar AfS finns inga kopplingar till 30-talet. Alltså kommer det här bli ett mycket mer rumsrent parti att samtala med. Oavsett vad det kommer stå i deras partiprogram. Intressant, som sagt.
Citera
2017-02-11, 05:36
  #6
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Det här var ju intressant. 7Klövern kan ju inte tänka sig att prata med SD pga dess historia. Bl.a ska det vid SDs födelse i slutet på 80-talet funnits en då 81-årig farbror som var drivande i processen. Denna 81-årige farbror ska ha haft tvivelaktiga kopplingar till Tyskland under 30/40-talen.

Men av de som startar AfS finns inga kopplingar till 30-talet. Alltså kommer det här bli ett mycket mer rumsrent parti att samtala med. Oavsett vad det kommer stå i deras partiprogram. Intressant, som sagt.
Ytterligare ett populistiskt skitparti som vägrar tala om ras eller judefrågan finns det inte utrymme för... SD..AfD och dylikt skräp borde försvinna och sluta lura massorna.

Jag hade högre tankar om Kasselstrand och Hahne.
Citera
2017-02-11, 05:41
  #7
Medlem
ganglere2s avatar
Bra. Hoppas det då blir ett radikalt invandringskritiskt parti. Stor sannolikhet att jag kommer rösta på detta i så fall. Pk-folkets nya hatobjekt.
Citera
2017-02-11, 05:56
  #8
Medlem
Mr Bs avatar
Far se hur det utvecklas sa tidigare jag skulle rosta pa dem ifall de starter nytt parti , sa kan det mycket Val bli.
Citera
2017-02-11, 06:11
  #9
Medlem
Mycket glädjande nyhet så här på morgonkvisten!

SD har blivit ett extremt toppstyrt parti där ledningen i första hand värnar om sina egna maktpositioner och riksdagslöner. Dessutom känns dom passiva och trötta.

Det här nya kan nog vara något för mej. 🙂
Citera
2017-02-11, 06:21
  #10
Medlem
Dareioss avatar
Hörde detta på radion och jag skrek i glädje.

Jag hade däremot hoppats på att de bildade partiet när de blev uteslutna. Tror inte de kommer få väldigt mycket framträdande i media.

En viktig fråga är hur de ska finansiera valrörelsen. Ställer de upp i riksdagsvalet kommer jag garanterat rösta på dem istället för de ideologilösa Sverigedemokraterna.
Citera
2017-02-11, 06:35
  #11
Medlem
Det var i grevens tid. Jag tror dock att de med enkelhet tar sig in i riksdagen nästa år. Eftersom gapet mellan SD och NMR i dagsläget är enormt lär de inte få problem att växa. Dagens SD skiljer sig ju inte nämnvärt från M och KD.
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
ND version 2.0 alltså
Nja, inte direkt. Jag tror inte att AfS kommer vara uttalat etnonationalistiska. Däremot tror jag att de vill stoppa all utomeuropeisk invandring så att folkutbytet inte fortskrider.
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Hoppas dom inte blivit inspirerade av Alternative für deutschland...
Det låter ju som det på namnet och visst kan jag hålla med om att det inte är särskilt bra. Jag vill emellertid hävda att AfD har haft en positiv utveckling på sistone, inte minst med beslutet att behålla Björn Höcke efter dennes "Förintelse"-uttalande.
Citera
2017-02-11, 06:43
  #12
Medlem
Jag hoppas att detta stämmer och att det blir lyckat.

Bara en sådan sak som att robotarna i så kallade socialkonservativa Sverigedemokraterna kommer att kritisera AfS för att ej hysa liberala ståndpunkter skulle roa mig. Eventuellt får vi till och med höra robotarna köra med argumentet om "Värdegrunden™". Grädde på moset: Kandidaten man kryssat kommer in i Riksdagen, till representanter på Uteslutningsdepartement i det sverigedemokratiska partiets stora förtret.

God morgon!

/kamrat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback