Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-02, 19:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad är suspekt med Alternativ för Sverige? Globalisterna inom Medborgerlig Samling är betydligt mer suspekta än Gustav Kasselstrand.

Kasselstrand är suspekt och han har suspekta vänner. Jag har träffat Kasselstrand och Tobias Andersson tillsammans, långt efter splittringen mellan SD och SDU.
Citera
2018-03-02, 19:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kasselstrand är suspekt och han har suspekta vänner. Jag har träffat Kasselstrand och Tobias Andersson tillsammans, långt efter splittringen mellan SD och SDU.

Vad har det för relevans?
Citera
2018-03-02, 19:43
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Eftersom Radio Bubbla var så positivt inställda till AfS så är det definitivt ett parti jag kommer kolla in, men det återstår och se vad för politik dom kommer föra.
Citera
2018-03-02, 19:44
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Vad har det för relevans?

Det är för mycket inavel bland dessa fånar, precis som med blattar. SD är det enda normala partiet man kan rösta på.
Citera
2018-03-02, 19:46
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Det är för mycket inavel bland dessa fånar, precis som med blattar. SD är det enda normala partiet man kan rösta på.

Men Tobias Andersson är ju medlem i SD?
Citera
2018-03-02, 19:46
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Eftersom Radio Bubbla var så positivt inställda till AfS så är det definitivt ett parti jag kommer kolla in, men det återstår och se vad för politik dom kommer föra.

Verkade dem ha insyn i partiets politik?
Citera
2018-03-02, 19:49
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Du kan lyssna här, väl värt ens tid. Det fick upp mitt intresse iallafall.
Citera
2018-03-02, 19:55
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Du kan lyssna här, väl värt ens tid. Det fick upp mitt intresse iallafall.

Tack.
Citera
2018-03-02, 19:56
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Ja allt handlar egentligen om genomslaget i alternativmedia, så låt oss titta på vad SD har för tillgångar här:

SamNytt: traditionell väldigt SD-vänligt, men eftersom Kent Ekeroth står bakom detta alster, kan man nog knappast förvänta sig en lika trogen SD-linje i framtiden (milt uttryckt).. INte ens när Kent Ekeroth stod bakom den SD_vänliga linjen ville SD erkänna att detta var en huspublikation, eller något som SD stödde.

FriaTider, alt-höger, inte det minsta lojal med SD. Tidigare visade sympati SDU.

Nyhweter Idag, startad av eb avhoppare från SD, drivs numera av partiledaren till MED.

Jens Ganman. har inte tagit partipolitisk ställning. Ej "radikal", och om lite radikal, förmodligen mer vänsterradikal.

Katerina Janouch: På en direkt fråga uppgivit att hon inte vet/bestämt sig.

Ann Heberlein: M

Ledarsidorna: S&M, lite SD?

Fyll på om ni kommer på fler.

SD har inte skött sitt mediekapital riktigt som man borde, kan man tycka..

Du glömde Nya Tider som utan tvekan kommer stötta AfD. De lät ju även Erik Almqvist skriva en krönika förra året som var minst sagt otroligt bra.

Hade förövrigt gärna sett Almqvist i AFS då hans analyser av det politiska landskapet i Sverige och internationellt sett är fullständigt lysande men han har ju gift sig och grejer i Ungern nu. Så det blir inget med det.
Citera
2018-03-02, 20:00
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag är inte alls insatt i personerna. Men Kasselstrand retweetar detta. https://mobile.twitter.com/niklasorrenius/status/965669567170215941 Vad kan avsikten vara med det?

Inte för att visa att han höll med Orrenius hyllningstweet till Wolodarski, i vart fall. Direkt under retweetade han ju ett sarkastiskt svar till Orrenius från Fria Tider:

Det är jättehögt i tak på DN. Det vet vi eftersom Sveriges mest politiskt korrekta person får skriva vad han vill i tidningen.

https://mobile.twitter.com/friatider/status/965706344803205120
Citera
2018-03-02, 20:00
Medlem
okok1s avatar
Citat:

Martin talade positivt om AfS för att Martin brukar lyssna på "Den kokta grodan".
Citera
2018-03-02, 20:01
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Du glömde Nya Tider som utan tvekan kommer stötta AfD. De lät ju även Erik Almqvist skriva en krönika förra året som var minst sagt otroligt bra.

Hade förövrigt gärna sett Almqvist i AFS då hans analyser av det politiska landskapet i Sverige och internationellt sett är fullständigt lysande men han har ju gift sig och grejer i Ungern nu. Så det blir inget med det.

Erik Almqvist har skrivit på Twitter att han är sionist och globalist. Glöm honom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in