Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-19, 09:22
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Har ingen aning om hur hans fastighetsaffärer ser ut.

Men jag vet dock att han uppdaterar sin facebook sida väldigt frekvent med politiska analyser.

https://facebook.com/almqvist/?locale2=sv_SE

Skulle mycket väl kunna tänka mig att han skulle komma tillbaka till Sverige om han fick någon tung post inom AFS.
Inte en chans att han lämnar sin lukrativa affärsverksamhet för att satsa på ett nytt parti. Dessutom har han mycket goda relationer med SDs ledning så det är helt obegripligt varför han skulle gå in i ett konkurrerande parti.
Citera
2017-02-19, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peppe-Luns
Svara mig nu: Varför anser du det vara ett hot mot utlandsfödda om vi i Sverige undervisar om Svensk historia och kultur?

För att hålla mig till topic.
Jag har inget emot om AFS , eller SD för den delen, vill lära ut svensk historia och kultur i svenska skolor. Jag tror att ju bättre man känner sin kultur och historia, desto bättre förstår man andras, och f ö tror jag att vår kultur- och historialöshet gör många svenskar rotlösa och leder till befängda idéer som öppna gränser och feminism.

Man vad gäller det nationalistiska Sverigevurmandet så ger jag inte mycket för det. Vad vurmar de för egentligen? Har de läst svensk litteratur eller historia? Jag tror de överlag är obildade personer.
Citera
2017-02-19, 12:26
Medlem
Avhuggethuvuds avatar
Hahne verka ju ha lite folkförakt om man läser denna intervju

http://fokus.dn.se/sdu/

När blir detta officiellt då att man har startat nytt parti?
Citera
2017-02-19, 12:30
Medlem
svensktpeddos avatar
Bra! Det var väntat med tanke på hur SD numera är en del av åttaklövern. Många är besvikna och vill ha ett parti som verkligen tar tag i problemen.
Men varför tog det så lång tid?
Citera
2017-02-19, 14:31
Medlem
TheChains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avhuggethuvud

Frågan är om han inte måste tona ner den framtoningen något. I övrigt framstår de som ledarskapsmaterial om man läser artikeln.
Citera
2017-02-19, 17:00
Medlem
Citat:

Hit bjuds inte pressen in. Publiken är handplockad ur det högre bildade borgerskapet. Också detta är en tendens som går att känna igen från idag. Offentlighet ses inte som något självklart positivt, utan det finns betydligt större fördelar med att utöva inflytande i överskådliga, välavgränsade kretsar. Sedan får dessa sprida budskapet vidare.

Driften att stå utanför samhällsmaskineriet finns också hos honom men man märker hos honom en större nyfikenhet på omvärlden. Han reser igenom den, betraktande och kontemplerande. Hemma odlar han sin trädgård. Från fortfarande radikala högerkrafter har detta framstått som just ”trädgårdsmästarkonservatism”.

Källa: https://www.svd.se/nazismen-gjorde-dem-konservativa
Citera
2017-02-19, 17:55
Medlem
Sodomizer-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svensktpeddo
Bra! Det var väntat med tanke på hur SD numera är en del av åttaklövern. Många är besvikna och vill ha ett parti som verkligen tar tag i problemen.
Men varför tog det så lång tid?

På vilket sätt då?
Citera
2017-02-19, 22:46
Medlem
Alfheims avatar
Citat:

Ja, det kan man lugnt säga. Detta framkommer inte minst i följande stycke:

Citat:
- Vi i SDU vet hur man för sig, klär sig, beter sig. Vi har eller är på väg mot högre utbildning.
- Det gamla gardet kommer från landsbygden i Skåne eller södra Sverige. Har låg eller ingen utbildning, är arbetarklass. Partiet som Jimmie Åkesson och Mattias Karlsson gick med i bestod av skinnskallar som brölade på leriga vit makt-konserter. Åk till ett stort SD-arrangemang, åk till landsdagarna, man får ta fram skämskudden.
SDU uppfattar sig som motsatsen till ”stolpskotten på riksdagslistan”.

Om det simpla arbetarklassfolket på SD:s landsdagar fick Hahne att "ta fram skämskudden" så kan man fråga sig hur han kommer agera när sådana människor söker sig till AfS. Partiet kommer säkert att attrahera en del av dem om de för en mer radikal migrationspolitik än SD.

Det är nog bäst att medlemskapet i AfS prövas utifrån personlig lämplighet så att alla "vet hur man för sig, klär sig, beter sig". I varje fall om Hahne ska slippa att gå omkring med skämskudde.
Citera
2017-02-19, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Hade jag varit partistrateg för AFS(Alternativ för Sverige). Så hade jag döpt om partiet till "Högerpartiet" och gjort partiets huvudfråga till sänkning av skatter för privatpersoner och företag. För det känns som att det finns ett politiskt utrymme för ett sådant parti. En något mer radikalare migrationspolitik behöver inte nödvändigtvis vara deras huvudfråga.

Exakt! Jag har tänkt det flera gånger, att "Högerpartiet" vore det mest klockrena namnet på ett nytt Sverigevänligt, högerorienterat parti. Det är ett klockrent namn som ger politisk bredd och tar bort antydan om enfrågekaraktär. Jag anser att borgerligheten ska vara nationalistisk i sin natur. Tyvärr har de borgerliga partierna i Sverige svikit detta sedan 80-talet. Nationalismen ska vara en självklarhet, inte en frontprofilering.
Citera
2017-02-20, 01:32
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Exakt! Jag har tänkt det flera gånger, att "Högerpartiet" vore det mest klockrena namnet på ett nytt Sverigevänligt, högerorienterat parti. Det är ett klockrent namn som ger politisk bredd och tar bort antydan om enfrågekaraktär.

Att döpa ett nytt parti till "Högerpartiet" skulle troligtvis innebära ett varumärkesintrång då namnet är registrerat hos PRV av "Högerpartiet de konservativa".
https://was.prv.se/VarumarkesDb/searchMain.jsp

"Högerpartiet" var ju också Moderaternas namn 1952-69, varför det leder tankarna till en äldre variant av detta parti. Det kan jämföras med hur SD:s nya ungdomsförbund "Ungsvenskarna" tagit över Moderata Ungdomsförbundets gamla namn. Inte särskilt lyckat.
Citera
2017-02-20, 01:58
Medlem
adolf512s avatar
Har behövs länge, Alternative für Deutschland har lyckats väl i Tyskland medan NPD har sjunkt likt titanic, nazistpartier kommer ingenstans, SvP fick inte ens 0.1% förra valet.

Ni nationella som har iq över 115 bör överväga att försöka infiltrera detta nya partiet, själv har jag inte tid med sånt och har dessutom inte varit tillräckligt anonym på mina internet konton.
Citera
2017-02-20, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Har behövs länge, Alternative für Deutschland har lyckats väl i Tyskland medan NPD har sjunkt likt titanic, nazistpartier kommer ingenstans, SvP fick inte ens 0.1% förra valet.

Ni nationella som har iq över 115 bör överväga att försöka infiltrera detta nya partiet, själv har jag inte tid med sånt och har dessutom inte varit tillräckligt anonym på mina internet konton.

Allt talar för att AFS blir ett konservativt parti. Det finns med andra ord inget behov att "infiltrera" partiet eftersom Konservatism är naturligt nationalistisk. Det är bara det att Konservatism inte vill lägga ner statens resurser för att upprätthålla nationen, det är folkets eget ansvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in