2017-02-13, 16:59
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Chansen är större att han börjar investera i maskiner som kan göra halva jobbet, vilket leder till att han endast behöver anställa folk som kan hantera maskinerna.

Automatiseringsprocessen går inte att blunda för hur länge som helst.
Detta är absolut en viktig poäng de kommande 4-10 åren! Jag är inte medveten om hur den tekniska utvecklingen i jordbruket ser ut men inom tillverkning, fabriker och råvaruhantering så kommer man snart inte behöva personal överhuvudtaget.

Vilket ju blir snöpligt då Donald hade lovat att "bring our jerbs back!" till alla lågutbildade vitingar som bor kvar i gamla kol-kåkstäder och hålor ute på landbygden, och väntar på att fabriken ska öppna igen...
De hade chansen att rösta i sitt egenintresse nu i höstas, men identiteten var viktigare! Och nu kommer de dö då de tappar sin sjukförsäkring.

Jag kan inte låta bli att beundra den långsiktiga vinningen av The Culture War!
Fantastisk, om än tämligen moraliskt tveksam, manöver.
2017-02-13, 17:02
Medlem
SecundusSilents avatar
Troligt scenario för en statskupp:

1. Trump avrättas om han inte kan övertalas att avgå.
2. Pence tar över och rensar ut alla som hör till Breitbar-gänget, Flynn och flera andra åker också direkt.
3. Pence avvisar alla radikala reformer och policyförändringar och försäkrar de allierade samma stöd som under Obama.
2017-02-13, 17:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
Läs vad jag skrev... Underutvecklade skitländer har inte eget vatten så jag förstår inte vad du babblar om?

Jag pratar om hur rent vatten håller på att bli en lyxvara i USA och det kommer inte att bli bättre nu när man avvecklar de verksamheter som skall se över sådana saker.
2017-02-13, 17:11
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
2 miljarder dollar back på en 122 miljarder dollar budget är inte bra siffror när man har nationens högsta inkomstskatt.

Vi snackar - 2 miljarder innan Obamacare tas bort och andra indragningar för sanctuary städer osv.
Blir gott om pengar över när man slipper pynta till massa dyra och onödiga saker.
Som militär, DEA, CIA och FBI, men säkert ett hel tjog av meningslösa saker som man inte behöver som ett land.
Ta bara dubbla polissystem, hur korkat är inte detta?

Sen läser jag lite och inser de pratar som plus för detta året.
Samtidigt som deras skatteinkomster är , så det blir par extra dollars över då, när det endast är $122miljarder dollar ut.

Även ärvde de ~-26miljarder i från R, som de sen har betalat tillbaka en hel del.
Så verkar gå väldans dåligt för Kalifornien.
Även har de en ~2,8miljarder reserv.

Kanske därför du gnäller så nu, när du inser att bli av med Kalifornien är en mycket dålig affär för USA.
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Kalifornien har högst skuld av alla stater så ja de älskar att leva över sina tillgångar.
Ja, dom haft en del republikanska där som förstört ekonomin där.
Men nu inte, utan går bra för Kalifornien, och ska man jämföra med mot när R var där.
Så kan man utan problem säga det går extremt bra för Kalifornien nu.

Så kommer dom klara sig som land, ja, utan några som helst problem.
2017-02-13, 17:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag pratar om hur rent vatten håller på att bli en lyxvara i USA och det kommer inte att bli bättre nu när man avvecklar de verksamheter som skall se över sådana saker.
Det poppar ju upp massor av skandaler just nu på vattenfronten.
Många som kan härledas till dålig kontroll, och R vill ha ingen.
Vägen till pannkaka, den saken är klar.
2017-02-13, 17:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent

2. Pence tar över och rensar ut alla som hör till Breitbar-gänget, Flynn och flera andra åker också direkt.
3. Pence avvisar alla radikala reformer och policyförändringar och försäkrar de allierade samma stöd som under Obama.

Är inte så säker på att om något sådant skulle ske, att han skulle rensa upp bland reformerna, de är perfekt för republikanerna och Trump är en duktig idiot som de kan skylla på, grejen är väl den att Pence måste ligga extremt lågt och inte göra något på minst 1 år.

Men om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte något sånt kommer att hända, jag hoppar verkligen inte att Trump mördas heller, skall han bort så skall det ske via demokratiska medel och inte genom våld.
2017-02-13, 17:15
Medlem
korvbenkes avatar
Citat:

Jaså? mer än vad jag visste...
2017-02-13, 17:16
Medlem
zergrushs avatar
Citat:

Troligt? Inte på något vis.
Alla i det republikanska etablissemanget är fullkomligt livrädda för Tea Party-anhanget som nu (likt patienter på ett dårhus...) tagit över partiets bas. Donald är stormogulen för denna rörelse och det är därför alla runt honom står och nervöst skruvar på sig, men idogt fortsätter hålla med eller passa upp honom vid varje givet tillfälle.
(Ja, utom Bannon då men han tycks ju vara ute efter någon sorts extinction event i vilket fall...)

Och så kommer det att fortsätta tills den här brinnande cirkusen som saknar ett av hjulen till slut kör ner i diket, vilket rimligtvis kommer vara när de känner att ett invasionskrig i Iran är det som behövs för att samla nationen!
2017-02-13, 17:18
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwaha
Vägverket i Sverige har en nollvision för antalet omkomna i trafiken. Varför är det helt plötsligt konstigt när man har en nollvision för antalet dödade av muslimer?
Det roligaste är att du tror det var ett bra motargument.
Men fallerar samma sekund man lägger in vapen i ekvationen.

Men vist är det roande för mig, du säger nått som noll vision på döda.
Vilket jag håller med om alltid.
Men sen har då så många dödade av skjutvapen, och sen så få av döda i islams namn.
Vad gör då en fanatisk Trump-supporter?
Han är livrädd och dö för att en muslim kommer döda honom.
Och sen har vi så många dödade av vapen, men det ska vi inte röra?
Är det så att nollvisionen bara gäller muslimer, kan det vara så enkelt.

Men skoj och se du försöker, även om det gå katastrofiskt dåligt här.
Kanske du ska göra nytt försök.
2017-02-13, 17:27
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:

Det är faktiskt Trumphaternas bästa bidrag till tråden hittills
Det är väldigt, väldigt troligt!

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Troligt? Inte på något vis.
Alla i det republikanska etablissemanget är fullkomligt livrädda för Tea Party-anhanget som nu (likt patienter på ett dårhus...) tagit över partiets bas. Donald är stormogulen för denna rörelse och det är därför alla runt honom står och nervöst skruvar på sig, men idogt fortsätter hålla med eller passa upp honom vid varje givet tillfälle.
(Ja, utom Bannon då men han tycks ju vara ute efter någon sorts extinction event i vilket fall...)

Och så kommer det att fortsätta tills den här brinnande cirkusen som saknar ett av hjulen till slut kör ner i diket, vilket rimligtvis kommer vara när de känner att ett invasionskrig i Iran är det som behövs för att samla nationen!

Exakt så! Trump är extremt omtyckt av sin väljarbas. Och hans väljarbas bara råkade finnas i swing-states
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-13 kl. 17:31.
2017-02-13, 17:32
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Men om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte något sånt kommer att hända, jag hoppar verkligen inte att Trump mördas heller, skall han bort så skall det ske via demokratiska medel och inte genom våld.
Att någon skulle knäppa Donald kan man ju absolut hoppas på, då detta vore enda sättet att återgå till någon sorts stabil politisk situation.
Att han sedan tycks göra allt han kan för att ge möjlighet till detta är ju närmast ett tecken på att han inte begriper vad det är han håller på med?

Men i det långa lopper skulle det inte förändra så mycket, bara fördröja kraschen något, då det fortfarande är faktaresistenta republikaner som kommer fortsätta med sina voodoonomics- och avreglerings-experiment. GWB 2.0
Men framförallt är det alldeles för många som tjänar på att ha den där jättebabyn kvar där han sitter! Ryssland gjorde ju allt de kunde för att få honom där han är nu, ISIS och diverse jihadister älskar honom då han är en levande reklamposter för deras rörelser och andra stater som ser USA som en konkurrent, Kina etc. etc., tänker inte hindra jänkarna när de borrar hål i det egna skrovet.

Att Donald sedan är så jävla lätt att manipulera är helt enkelt för bra för att gå miste om!
2017-02-13, 17:33
Medlem
Returpappers avatar
Citat:

I Kalifornien där de flesta trumphatare, PK och "latrinosar" bor råder vattenbrist. Det visar på det omöjliga i att överbefolka en delstat, ett geografiskt område. Naturligt vatten saknas och då måste de stjälas från Nevada men det räcker inte heller för Coloradofloden är snustorr i sitt utlopp det finns inget vatten kvar.

Anpassa er trumphatare, PK och "latrinosar", sluta, bada och dricka vatten eller anpassa befolkningens antal. Naturen förlåter inte dumhet, inte ens i det politiskt korrektas namn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in