2017-02-13, 17:36
Medlem
SecundusSilents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Är inte så säker på att om något sådant skulle ske, att han skulle rensa upp bland reformerna, de är perfekt för republikanerna och Trump är en duktig idiot som de kan skylla på, grejen är väl den att Pence måste ligga extremt lågt och inte göra något på minst 1 år.

Men om jag ska vara helt ärlig så tror jag inte något sånt kommer att hända, jag hoppar verkligen inte att Trump mördas heller, skall han bort så skall det ske via demokratiska medel och inte genom våld.

Jag hoppas att han inser att han måste avgå. Dock, ej realistiskt.

Det luktar statskupp lång väg. Det är dessutom så enkelt eftersom Trump saknar stöd i kongressen, bland ämbetsmännen, bland eliten och troligen långt in i CIA och i de övriga grenarna av den djupa staten. Det kommer att göras snyggt och med Trump borta, då åker alla vildhjärnor direkt ut, de som nu har centrala poster för frågan om krig och fred i denna värld. Vinsterna med att avlägsna Trump är näst intill obegränsade för inflytelserika skikt och det skulle lugna en hel värld.

Skulle jag vara Trump skulle jag vara väldigt orolig för min egen säkerhet.
2017-02-13, 17:42
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecundusSilent
Jag hoppas att han inser att han måste avgå. Dock, ej realistiskt.

Det luktar statskupp lång väg. Det är dessutom så enkelt eftersom Trump saknar stöd i kongressen, bland ämbetsmännen, bland eliten och troligen långt in i CIA och i de övriga grenarna av den djupa staten. Det kommer att göras snyggt och med Trump borta, då åker alla vildhjärnor direkt ut, de som nu har centrala poster för frågan om krig och fred i denna värld. Vinsterna med att avlägsna Trump är näst intill obegränsade för inflytelserika skikt och det skulle lugna en hel värld.

Skulle jag vara Trump skulle jag vara väldigt orolig för min egen säkerhet.

Han har flera generaler i regeringen, han har hyllat CIA (efter att kritiserat dem men ändå), osv.
Jag tror han kan bli omvald om fyra år, demokraterna har ingenting att komma med, de är skadeskjutna, ingen ledarfigur alls kvar.

Republikanerna ser nog sin chans att driva igenom sin politik, att avsätta Trump kommer inte ändra ett skit, det kommer bara göra det jobbigare.
2017-02-13, 17:46
Medlem
zergrushs avatar
Another day, another double-dealing Wall Street weasel...
https://www.wsj.com/articles/commerce-nominee-wilbur-ross-will-keep-his-stake-in-chinese-government-backed-company-1486990800?mod =e2twp
Citat:
Commerce Nominee Wilbur Ross Will Keep His Stake in Chinese-Government-Backed Company
Billionaire wants to hold on to 11 entities that he affects as commerce secretary
Finns det egentligen en enda person inom den här regimen som ens låtsas att ha landets bästa för ögonen?
Det har ju varit politiskt insider trade:ande hela vägen än så länge? Eller bara gamla hederliga utländska mutor...
2017-02-13, 17:51
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Detta är absolut en viktig poäng de kommande 4-10 åren! Jag är inte medveten om hur den tekniska utvecklingen i jordbruket ser ut men inom tillverkning, fabriker och råvaruhantering så kommer man snart inte behöva personal överhuvudtaget.

Vilket ju blir snöpligt då Donald hade lovat att "bring our jerbs back!" till alla lågutbildade vitingar som bor kvar i gamla kol-kåkstäder och hålor ute på landbygden, och väntar på att fabriken ska öppna igen...
De hade chansen att rösta i sitt egenintresse nu i höstas, men identiteten var viktigare! Och nu kommer de dö då de tappar sin sjukförsäkring.

Jag kan inte låta bli att beundra den långsiktiga vinningen av The Culture War!
Fantastisk, om än tämligen moraliskt tveksam, manöver.

Din Södertörn-forskare, Trump har nog 10-15 år innan automatiseringen slår ordentligt till - han behöver bara 8.

Och ni, faktaresistenta Trumphatarna, måste sluta välja ut enstaka förslag och låtsas att det inte finns några andra.

Nej, "The Wall" på egen hand kommer inte att hjälpa speciellt mycket mot kriminella - däremot med andra åtgärder såsom mer resurser till gränskontroll, strängare regler för deportering, krig mot sanctuary cities är den guld värd.

Nej, Trump kommer inte att lösa arbetslöshet bara för att han tvingar på något sätt fabrikerna hem, däremot med andra åtgärder såsom sänkt bolagsskatt, avreglering, infrastrukturinvesteringar är det guld värt.

Nej, "Muslim Ban" på egen hand kommer inte att lösa Islam-problemet - däremot med andra åtgärder... *fyll på*
Senast redigerad av FlashyBear 2017-02-13 kl. 17:56.
2017-02-13, 17:53
Medlem
Den senaste tidens infångningarna av illegala i landet är ju planerat sen några månader tillbaka. Någon som vet hur hårt Trump jobbar på något liknande?
2017-02-13, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvbenke
och? Vilka länder har inte tillgång till eget rent vatten? Jo under utvecklade skitländer...

Vad ska CA köpa för? Vad görs i den skit staten mer än filmer?

Kalifornien är ju en av staterna som betalar in mer till det federala än de får ut.
Ligger 7:e högst i BNP/capita, högst i total BNP.
Skulle Kalifornien bli ett eget land skulle de vara 6: största ekonomin i Världen. Över länder som t.ex Frankrike och Kanada.

Självklart skulle Kalifornien klara sig som ett eget land men det skulle skada ekonomin rejält, både för USA och för Kalifornien.
2017-02-13, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Kalifornien är ju en av staterna som betalar in mer till det federala än de får ut.
Ligger 7:e högst i BNP/capita, högst i total BNP.
Skulle Kalifornien bli ett eget land skulle de vara 6: största ekonomin i Världen. Över länder som t.ex Frankrike och Kanada.

Självklart skulle Kalifornien klara sig som ett eget land men det skulle skada ekonomin rejält, både för USA och för Kalifornien.

Kalifornien har högst % fattiga i nationen med nästan 20%

Man får vatten från andra stater och man får sin elektricitet från andra stater.

Man har störst skuld i hela nationen.

Mexiko är också ett rikt land men när man tittar bakom gardinen så gömmer sig verkligheten.
Senast redigerad av seeeg321 2017-02-13 kl. 18:05.
2017-02-13, 18:15
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
I Kalifornien där de flesta trumphatare, PK och "latrinosar" bor råder vattenbrist. Det visar på det omöjliga i att överbefolka en delstat, ett geografiskt område. Naturligt vatten saknas och då måste de stjälas från Nevada men det räcker inte heller för Coloradofloden är snustorr i sitt utlopp det finns inget vatten kvar.

Anpassa er trumphatare, PK och "latrinosar", sluta, bada och dricka vatten eller anpassa befolkningens antal. Naturen förlåter inte dumhet, inte ens i det politiskt korrektas namn.

Vattenbrist ja men vattenbrist är inte samma problem som förorenat vatten.

Kalifornien hade fram till torkan ett så pass stort lantbruk att de kunde försörja sig själva, men jag håller även med dig om att städerna är överbefolkade precis som vi ser flera städer vara i Stockholms län här i Sverige.
2017-02-13, 18:21
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Han har flera generaler i regeringen, han har hyllat CIA (efter att kritiserat dem men ändå), osv.
Jag tror han kan bli omvald om fyra år, demokraterna har ingenting att komma med, de är skadeskjutna, ingen ledarfigur alls kvar.

Republikanerna ser nog sin chans att driva igenom sin politik, att avsätta Trump kommer inte ändra ett skit, det kommer bara göra det jobbigare.

De kan nog överväga att byta ut honom när de har fått igenom saker som de vet att de kommer att bli hatade för, han är helt enkelt en nyttig idiot som tar på sig skulden vilket vi även ser genom hur arg han verkar vara nu, då det verkar lite som att han har insett det.

Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Din Södertörn-forskare, Trump har nog 10-15 år innan automatiseringen slår ordentligt till - han behöver bara 8.

Den har redan slagit till ordentligt, man provkör just nu att byta ut chefspositioner i Japan för att datorer kan automatisera sådant snabbare och effektivare, du har robotar som plockar ihop delar och 3D skrivare som klarar av att skapa en hel del delar, vad hindrar dem från att inom de närmsta åren att helt automatisera bilbyggande eller andra sådana fabriker?

Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Att någon skulle knäppa Donald kan man ju absolut hoppas på, då detta vore enda sättet att återgå till någon sorts stabil politisk situation.

Fast nej, våld är inte en lösning, han skulle kunna bli en martyr om han dödas, dessutom så är en avsättning via demokratiska medel möjligt innan nästa val, vi som håller demokratin som något viktigt får inte sjunka ner på terrorvurmarnas nivå, det räcker med att vi har Japhy här i tråden som öppet hyllar terrorism.
2017-02-13, 18:38
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogberry
Det var det här jag menade att hon var blåst att hon helt plötsligt sätter igång och gör reklam för Ivankas kläder rakt ut i etern. Det kan nog en människa utan att vara advokat förstå att man inte kan göra. Att det är oetiskt. Så nu vid närmare eftertanke så vill jag nog kalla henne ointelligent på det sättet att hon saknar fingertoppskänsla. Hon är inte återhållsam med sitt prat så att hon plötsligt kan säga vad som helst som inte fungerar på den här nivån. Vart hon ska ta vägen nu ska bli intressant att se.

Conway visste exakt vad hon gjorde när hon uppmanade människor att handla Ivanka Trumps produkter. Hon uttryckte sig mycket medvetet. Det tvivlar jag inte ett ögonblick på.
Huruvida det är oetiskt eller inte är rätt ointressant. Kan hon straffas för det? Hon fick stöd av presidenten och nu återstår att se vad resten av The Hill kan göra. Gissningsvis inte så mycket.
Trumpadministrationen har ju sedan första stund utmanat gränser för vad som är lagligt och etiskt. De har systematiskt utnyttjat luckor i lagstiftningen.
Conway visade med andra ord att den här administrationen kan säga och göra vad den vill i stor utsträckning.

Conways uppgift är också att skydda presidenten. Genom att vara ännu mer chockerande än Trump själv förflyttade hon fokus från hans twitter om Nordstrom. Trump ska ha varit nöjd och Conway visade att hon är absolut lojal mot honom. Återstår att se vad hennes belöning blir.
2017-02-13, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Conway visste exakt vad hon gjorde när hon uppmanade människor att handla Ivanka Trumps produkter. Hon uttryckte sig mycket medvetet. Det tvivlar jag inte ett ögonblick på.
Huruvida det är oetiskt eller inte är rätt ointressant. Kan hon straffas för det? Hon fick stöd av presidenten och nu återstår att se vad resten av The Hill kan göra. Gissningsvis inte så mycket.
Trumpadministrationen har ju sedan första stund utmanat gränser för vad som är lagligt och etiskt. De har systematiskt utnyttjat luckor i lagstiftningen.
Conway visade med andra ord att den här administrationen kan säga och göra vad den vill i stor utsträckning.

Conways uppgift är också att skydda presidenten. Genom att vara ännu mer chockerande än Trump själv förflyttade hon fokus från hans twitter om Nordstrom. Trump ska ha varit nöjd och Conway visade att hon är absolut lojal mot honom. Återstår att se vad hennes belöning blir.

Det klokaste man läst på länge här.

Conway har en uppgift och det är att ta bort fokus från Trump när han vill det. Smart taktik men frågan är hur länge det fungerar.
2017-02-13, 18:52
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
[/b]

Det klokaste man läst på länge här.

Conway har en uppgift och det är att ta bort fokus från Trump när han vill det. Smart taktik men frågan är hur länge det fungerar.

Det undrar jag också. Politico skriver att Conway nämns som möjlig efterträdare till statschefen Priebus.
Egentligen är det intressanta vad det är Trump och hans medarbetare inte vill att utomstående ska se.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in