Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-12, 12:43
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karjalainen
Du har fel, dessutom framgår det av namnet att man är demokratiska.

Typ som DDR, deutsche demokratische republik.
Citera
2017-02-12, 12:45
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Min poäng är bara att långt fler kan ställa upp på återvandringsbidrag och minskade bidrag i Sverige än som delar den ideologiska grund som dessa förslag är förankrade i.

Det finns inget att vinna på att tala ideologi istället för sakpolitik.

Jag förstår. Jag är varken politiker eller utbildad i analys av politik/statskunskap osv, men som lekman uppfattar jag det som enklare att få med folk om de förstår varför.

Citat:
Ursprungligen postat av Rhesus-Minus
Jag hoppas också, ännu innerligare, att jag har fel.

Men när det gäller SDare av den hårdare typen, som har haft PatrasKmedia i hälarna så länge de varit aktiva, med rasistnazistfascist-epiteten haglande genom alla år, har patrask&globalistmedia lyckats med ett av sina främsta mål:

Den som inte står för 'människorslikavärde', dvs ulandsbefolkningars rätt till svensk standard, ska inte kunna få ett vanligt jobb under resten av sina liv när vi är klara med vår agendajournalistik om individen i fråga.

Vem anställer Ekeroth när han kickas från SD? Eller Kasselstrand?

Alla som pga patrask&globalistmedia blivit 'oanställningsbara', har en ganska stor klump i magen, då den ickeexistensberättigade, landsförrädande tredje statsmakten har laglig rätt att förstöra deras liv.

Därför tror jag, att Hahne, Kassel, Ekeroth och andra känner att de är tvugna att hålla kvar vid politikerskrået för brinnande livet.

Och det är absolut inget konstigt med det, ingen skugga ska falla över dem för det, då det är patraskmedia som är orsaken och problemet.

Även här, jag förstår. Varför höll de sig inte på mattan när det begav sig i så fall. Varför avslutar tex Ted sina uppdrag frivilligt?

Nu är mitt företag inte ett sådant som behöver tjänster som dessa herrar tillhandahåller, men det borde finnas gott om företagare som behöver orädda, kunniga medarbetare med kurage och integritet.
Citera
2017-02-12, 12:52
Medlem
Knegares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
[/b] Jag lägger ingen värdering i det än så länge, men det kan ju lika gärna bli så att SD står med 5,7% 2018 och AfS höstar in +25%.

Nja, det här lär inte ske, för att bli stora måste man få med sig en bred massa med väljare, SD tilltalar fler och fler, ett nytt parti längre till höger blir bara en motsvarighet till flamspartiet F!. Man blir ett marginaliserat parti som ingen utom de redan invigda bryr sig om.
Citera
2017-02-12, 12:53
Medlem
Direktlogiks avatar
Om SD skall samarbeta med M så finns det väldigt många väljare att plocka upp.
På några år är AFS garanterat större än SD,dvs om SD skall göra en 180-gradare och bli smygborgare.

Men om SD håller kvar vid sin socialkonservativa folkhemspolitik så blir de aldrig större än 2-3%.
Citera
2017-02-12, 12:55
Medlem
Tubleross avatar
En sak som kommer vara till fördel för AFS är att massmedia kommer ha ett politiskt intresse av att spä på konflikten mellan SD och AFS.

Detta kommer i sin tur ge AFS rejält med publicitet. Sen kommer väl publiciteten från massmedia enbart vara negativ, men som någon klok sa en gång "All publicitet är bra publicitet”.
Citera
2017-02-12, 13:00
Medlem
En möjlighet för AfS sedan dom rättat till partinamnet är att intellektualisera frågan om repatriering/återvandring. Jag tror att ganska många skulle vilja se minskade bidrag till folk som inte har några förutsättningar att få ett jobb.
Och ser möjligheten till återvändande som positiv om resebidraget är tillräckligt generöst.

Situationen i Malmö börjar alltmer likna Nordirland på -70-talet, en lågintensiv konflikt utan slut.

En tvångsmässig repatriering skulle kräva att folk strippas på sina medborgarskap vilket är en mycket svår väg att gå. Det skulle sannolikt leda till regelrätta gatustrider.
Det skulle dessutom beröra en ganska marginell del av dom som kaozar i Malmö och annorstädes. Dom är i första hand 2:a gen invandrare.

Ett första steg är givetvis att ta bort möjligheten till dubbla medborgarskap.
Ett nästa steg är att som Australien gjort annullera medborgarskap baserat på terrorism/medlemskap i terrorstämplad organisation.
Citera
2017-02-12, 13:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knegare
Nja, det här lär inte ske, för att bli stora måste man få med sig en bred massa med väljare, SD tilltalar fler och fler, ett nytt parti längre till höger blir bara en motsvarighet till flamspartiet F!. Man blir ett marginaliserat parti som ingen utom de redan invigda bryr sig om.

Jag skrev kan och inte att jag vet, håller för sannolikt eller ens tror. Men jag skrev också att SD fick fler nya röster 2014 än vad partiet haft under hela sin historia. Skulle SD få 28-30% 2018 så har man ännu en gång fått fler röster senaste 4 åren än man totalt sett haft under hela partiets historia. Det finns naturligtvis en anledning till att miljoner och åter miljoner svenskar går från 7K till SD och den är inte öppen svenskhet eller att man tycker att det är OK att ta in 20.000 kaos-MENA årligen istället för 150.000.

Jag har gått från M, till SD och nu tänker jag rösta på det parti som har repatriering på partiprogrammet och är mest trovärdiga att driva det till det yttersta. Jag har svårt att tro att jag är ensam.

Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Om SD skall samarbeta med M så finns det väldigt många väljare att plocka upp.
På några år är AFS garanterat större än SD,dvs om SD skall göra en 180-gradare och bli smygborgare.

Men om SD håller kvar vid sin socialkonservativa folkhemspolitik så blir de aldrig större än 2-3%.

Precis som mycket av Sverige framtid avgörs 2018 så kommer mycket av SDs framtid avgöras närmaste halvåret-året. Fortfarande har man makten och initiativet i sin hand, men tappar man det så blir det omöjligt att återfå. Jag tycker SD fumlat med den politiska bollen sedan debaklet med SDU. AfS skapas inte ur tomma intet.

Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
En sak som kommer vara till fördel för AFS är att massmedia kommer ha ett politiskt intresse av att spä på konflikten mellan SD och AFS.

Detta kommer i sin tur ge AFS rejält med publicitet. Sen kommer väl publiciteten från massmedia enbart vara negativ, men som någon klok sa en gång "All publicitet är bra publicitet”.

Hoppas AfS bojkottar MSM och kör en Trump. Blir intressant att se om SD-ledningen kommer fortsätta kalla sina "motståndare" fascister och nazister eller om man insett hur pantade de själva framstod.
Citera
2017-02-12, 13:19
Medlem
trojaners avatar
Ja vad ska man säga....mer än snart nog lika splittrade som kommunister och kristna
Citera
2017-02-12, 13:27
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
En av de avgörande frågorna för AFS är vilka som blir frontfigurer. Jag gillar Kasselstrand. Hahne har jag inte så bra koll på men han hade en riktigt tung lista till Stockholms fullmäktige. Däremot känns Kasselstrand och Hahne fortfarande lite för unga, jag hoppas verkligen att de är uppbackade av ett antal gamla rävar.

Jag tycker det vore festligt om de inte valde någon du nämner utan istället valde en kvinna. Detta då det skulle bli betydligt knepigt för media att hänga ut denna; kvinnor ses trots allt som "svaga" och som en av alla dessa grupper som ständigt behöver gullas med. Anser också att Sverige är i behov av en "Marie Le Pen" för att kontrastera mot resten av det ganska mesiga gäng som oftast syns och hörs.

Taktiskt skulle det kunna vara mer än festligt dock; AFD skulle kunna locka till sig fler kvinnor genom detta vilket skulle vara positivt då SD har svårt för detta.
Citera
2017-02-12, 13:36
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Jag tycker det vore festligt om de inte valde någon du nämner utan istället valde en kvinna. Detta då det skulle bli betydligt knepigt för media att hänga ut denna; kvinnor ses trots allt som "svaga" och som en av alla dessa grupper som ständigt behöver gullas med. Anser också att Sverige är i behov av en "Marie Le Pen" för att kontrastera mot resten av det ganska mesiga gäng som oftast syns och hörs.

Taktiskt skulle det kunna vara mer än festligt dock; AFD skulle kunna locka till sig fler kvinnor genom detta vilket skulle vara positivt då SD har svårt för detta.
Jessica Ohlsson är vass, gick ut juristprogrammet på överfart men är tyvärr för ung i mitt tycke.

I SDU fanns det ett ganska stort gäng vettiga och vältaliga tjejer som bör vara äldre och mognare nu, frågan är om de finns kvar eller om de lagt ner.
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Naturligtvis måste ju alla UT och medborgarskap som bygger på falska uppgifter annulleras och allt som följer det. Tex ett barn som föds i Sverige av två föräldrar som ljugit sig till medborgarskap blir ju också av med sitt svenska medborgarskap.

Att det sitter invandrarlandsmän på MV och mot pengar eller släktskap stämplar UT/medborgarskap för glatta livet är ju fullständigt hål i huvudet. Det är ju självklart att dessa måste rivas upp och göras om. Effekten på Sverige och svenskarna är för stor för att bara låta det passera i någon amnesti.

Hellre att vi löser kaoset nu än att skjuta det på framtiden eftersom än går det fortfarande att lösa.
Tyvärr är det hela som en cancersvulst. Ju längre man väntar med att skära bort den, ju mer smärtsamt och farligt blir det att ta bort den.
Citera
2017-02-12, 13:48
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave

Jag tycker det är sak samma om det blir en man eller kvinna. Det enda som räknas är kompetens och integritet kopplat till att föra rätt politik. En "äcklig manschauvinist" som Trump fick trots det över 50% av vita kvinnors röster trots att motkandidaten är kvinna.

Det behövs någon som äger den politik man avser föra så genuint att man löst och ledigt med skratt och allvar bemöter alla angrepp och attacker. Jag tycker Le Pen och Trump båda har det. De darrar aldrig på manschetten i sina diskussioner med andra politiker eller journalister.

Jag har inte sett någon i Sverige än så länge som besitter dessa egenskaper. Jämfört med många andra länder kan man tycka att uppgiften vore lättare eftersom det finns så oerhört många bollar upplagda för smash. Det som verkar hämma alla hittills är den garanterade anklagelsen om rasist-fascist-nazist-antisemit. När man desarmerat de argumenten lär det bli lättare att tala klarspråk.

Som några varit inne på så kan ju karriären för all verksamhet vara stängd för evigt efter politikerkarriären så någon med extrema tillgångar eller uppbackad av någon med extrema tillgånger kan nog tala friare än en som behöver fundera på framtiden efter politikerkarriären.
Citera
2017-02-12, 13:49
Medlem
Baertlings avatar
Det finns en stor mängd nuvarande & fd SD:are, både förtroendevalda och vanliga medlemmar, som har tröttnat på toppstyrningen, myglet och vänskapskorruptionen inom SD - och som kommer att vara beredda att arbeta mycket hårt för AfS. En del utgörs förstås av diverse knäppskallar som blivit uteslutna, och de bör AfS såklart hålla ifrån sig - men många är rekorderliga människor som sett igenom SD:s interna falskspel.

När partiet väl lanserats och avhoppen från SD-företrädare börjar trilla in lär det bli panik i partiledningen...och det är då det kommer att bli riktigt smutsigt. Vi lär se avhopp på riks-, landstings & kommunal nivå - och helt plötsligt har AfS en ordentlig plattform att utgå ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in