Citat:
Ursprungligen postat av
Knegare
Nja, det här lär inte ske, för att bli stora måste man få med sig en bred massa med väljare, SD tilltalar fler och fler, ett nytt parti längre till höger blir bara en motsvarighet till flamspartiet F!. Man blir ett marginaliserat parti som ingen utom de redan invigda bryr sig om.
Jag skrev
kan och inte att jag vet, håller för sannolikt eller ens tror. Men jag skrev också att SD fick fler nya röster 2014 än vad partiet haft under hela sin historia. Skulle SD få 28-30% 2018 så har man ännu en gång fått fler röster senaste 4 åren än man totalt sett haft under hela partiets historia. Det finns naturligtvis en anledning till att miljoner och åter miljoner svenskar går från 7K till SD och den är inte öppen svenskhet eller att man tycker att det är OK att ta in 20.000 kaos-MENA årligen istället för 150.000.
Jag har gått från M, till SD och nu tänker jag rösta på det parti som har repatriering på partiprogrammet och är mest trovärdiga att driva det till det yttersta. Jag har svårt att tro att jag är ensam.
Citat:
Ursprungligen postat av
Direktlogik
Om SD skall samarbeta med M så finns det väldigt många väljare att plocka upp.
På några år är AFS garanterat större än SD,dvs om SD skall göra en 180-gradare och bli smygborgare.
Men om SD håller kvar vid sin socialkonservativa folkhemspolitik så blir de aldrig större än 2-3%.
Precis som mycket av Sverige framtid avgörs 2018 så kommer mycket av SDs framtid avgöras närmaste halvåret-året. Fortfarande har man makten och initiativet i sin hand, men tappar man det så blir det omöjligt att återfå. Jag tycker SD fumlat med den politiska bollen sedan debaklet med SDU. AfS skapas inte ur tomma intet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Tubleros
En sak som kommer vara till fördel för AFS är att massmedia kommer ha ett politiskt intresse av att spä på konflikten mellan SD och AFS.
Detta kommer i sin tur ge AFS rejält med publicitet. Sen kommer väl publiciteten från massmedia enbart vara negativ, men som någon klok sa en gång "All publicitet är bra publicitet”.
Hoppas AfS bojkottar MSM och kör en Trump. Blir intressant att se om SD-ledningen kommer fortsätta kalla sina "motståndare" fascister och nazister eller om man insett hur pantade de själva framstod.