Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-26, 10:40
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrKaleun
Enligt val.se är detta partiets logga:

https://www.val.se/images/18.574dd8aa1610997fea414a5/1519510513409

Snart kommer lanseringen!

Din länk funkar inte.

https://www.val.se/images/18.574dd8aa1610997fea414ff/1519596915385/1325.png

Men ja, lanseringen är sannerligen mycket nära vad jag hört.

Det som verkligen gäller nu är att Kasselstrand och övriga kör så hårt de bara kan med populistiska utspel mot media och etablissemanget. Det är som man säger ”all publicitet är bra publicitet”.

Jag hoppas att partiet kommer lägga sig till höger om SD också och ha en hårdare ton i invandringsfrågor och globaliseringen generellt. Ungefär som Fidesz i Ungern. Jag tror att AFS kommer tjäna mycket om de kör med en ekonomisk nationalism. Ungefär som Trump har i USA.

Ska bli intressant att se vilka frontfigurer de har i partiet. Jag tror att det kommer bli en blandning av de mest kompententa i gamla SDU men faktiskt främst kompent folk som blivit uteslutna eller petade av SD för diverse orimliga skäl.
Senast redigerad av Tubleros 2018-02-26 kl. 10:44.
Citera
2018-02-26, 11:39
Medlem
Kloakkrigarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
https://www.val.se/images/18.574dd8aa1610997fea414ff/1519596915385/1325.png
Ful och töntig. Deras nazistinspirerade gamla logoförslag för SDU kommer man åtminstone ihåg.
Citera
2018-02-26, 12:02
Medlem
Citat:
främst kompent folk som blivit uteslutna eller petade av SD för diverse orimliga skäl.

Tja vi har ju ett kommunalråd i Göteborg Lars Hansson.
Honom kan de värva. Han är väldigt kompent.
Citera
2018-02-26, 12:05
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kloakkrigaren
Ful och töntig. Deras nazistinspirerade gamla logoförslag för SDU kommer man åtminstone ihåg.

”Nazistinspererande” gamla logoförslag? Det vet jag faktiskt inte vad du fått ifrån.

AFS vill locka tillbaka gräsrötterna från SD vad jag förstått det utan att verka radikala ”högerextremister”. Då tycker jag faktiskt man ska köra på en mjukare logga även fast jag tycker AFS:s logga inte är den bästa. De verkar inte lagt ner särskilt mycket tid på loggan.

Man hade definitivt kunnat skapa en mer karismatisk logga som stod ut. Men om jag ska vara ärlig så tror jag inte folk kommer bry sig så mycket om loggan när de väl lanserar partiet. Det är ju trots allt politiken och företrädarna som folket kommer bry sig om i slutändan. Sen kan man ju alltid byta ut loggan om de inser att den är allt för dålig.
Citera
2018-03-01, 03:11
Bannlyst
Helt ok parti , så länge de är beredda att samtala över blockgränserna ochhåller en bättre ton på sociala medier så kan de växa.

Låt mig klargöra: Det är helt ok att vara invandringskritisk. De flesta svenskar är beredda att ta debatten.
Men att ha ljugande , järnrörssvingande politiker ,gör att väljarna till slut överger skeppet.
Citera
2018-03-01, 03:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Det är fortfarande gammel SDare som jag är. Det är inte emot SD som de är mot M och S men mot partiledningen. Om jag vore dom skulle jag försöka gå med och påverka SD istället för att starta ett nytt parti.

De flesta blev uteslutna och en del blev åsidosatta när m.karlsson kände sig hotad.

Exempelvis william hahne (alternativ för sverige) vars petning i stort sett var en efterhandskonstruktion
Citera
2018-03-01, 09:49
Medlem
flashbacktrolls avatar
När kommer hemsidan + partiprogram upp? Nån som vet? Ska bli skoj att jämföra med SD's program och åsikter
Citera
2018-03-01, 09:56
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacktroll
När kommer hemsidan + partiprogram upp? Nån som vet? Ska bli skoj att jämföra med SD's program och åsikter

Efter SDs valkongress där dom spikat riksdagslistorna.
Citera
2018-03-01, 10:26
Medlem
Enligt uppgifter till Svenska Dagbladet kommer Alternativ för Sverige att lanseras nästa vecka.

https://www.svd.se/nya-hogerpartier-utmanar-om-plats-i-riksdagen
Citera
2018-03-01, 10:48
Medlem
Wetterbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paul.Nilsson
Enligt uppgifter till Svenska Dagbladet kommer Alternativ för Sverige att lanseras nästa vecka.

https://www.svd.se/nya-hogerpartier-utmanar-om-plats-i-riksdagen

Mycket intressant! Jag anser detta vara väldigt goda nyheter!
Citera
2018-03-01, 11:27
Medlem
– Det blir definitivt en historisk kväll som på allvar kan rita om det politiska landskapet, säger Gustav Kasselstrand som inte vill kommentera mer än att "det kommer att presenteras avgörande saker".

Man kan spekulera i vilka dessa ”avgörande saker” är. Det ena kan kanske vara att flera namn från SD redan är med. Ekeroth är den man kommer att tänka på men det kan finnas fler. Det kan också finnas andra spännande namn utanför politiken som Kasselstrand lyckats värva.

Det andra som jag kommer att tänka på är Kasselstrands goda utländska kontakter. Det kunde vara tänkbart att han får utländsk draghjälp redan i starten. Något känt namn från den europeiska politiska scenen som dyker upp på måndag för att ge sitt stöd till partiet.
Citera
2018-03-01, 12:14
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
– Det blir definitivt en historisk kväll som på allvar kan rita om det politiska landskapet, säger Gustav Kasselstrand som inte vill kommentera mer än att "det kommer att presenteras avgörande saker".

Man kan spekulera i vilka dessa ”avgörande saker” är. Det ena kan kanske vara att flera namn från SD redan är med. Ekeroth är den man kommer att tänka på men det kan finnas fler. Det kan också finnas andra spännande namn utanför politiken som Kasselstrand lyckats värva.

Det andra som jag kommer att tänka på är Kasselstrands goda utländska kontakter. Det kunde vara tänkbart att han får utländsk draghjälp redan i starten. Något känt namn från den europeiska politiska scenen som dyker upp på måndag för att ge sitt stöd till partiet.

Kryddat med Mats Qviberg?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in