Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-05, 22:36
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Jag tror både AfS och NMR behövs. Det finns väl en anledning till att lite mer hårdföra personer frontar NMR.
Jag håller med.

Ska jag ha en invändning mot Kasselstrand så är han OERHÖRT slank i kroppen. Jag tittade på filmen som man visade i början av presskonferensen och han är fruktansvärt pojkaktig i kroppen. Hade jag varit Kasselstrand så hade jag börjat träna, ett tips jag ofta vänder mig emot när en massa Flashbackare använder det som en mirakelkur mot allt från hösnuva till rännskita. "Börja träna" är alltid rådet. Det är oftast fånigt men i just detta fallet håller jag med. Kasselstrand kommer inom ett par år att börja tappa rejält med hår. Han har en antydan till skäggstubb nu, en look jag antar att han kommer att börja odla när han börjar bli varm i kläderna.

Gustav, för jag vet att du läser det här, börja lyfta lite skrot så att du får lite bredd på överkroppen. Det är alltid tilltalande med lite axelbredd. Nu måste du framstå som en yngre och vassare version av den lite potatisformade Åkesson och en väl hållen tredagarsstubb tillsammans med lite axelbredd i kavajen kommer att tilltala både kreti och pleti.

Ja, jag vet... Detaljer och petitesser, men bättre att börja nu än om två år. Träning tar tid.
Citera
2018-03-05, 22:41
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Du nöjer dig med brödsmulor. Jag hörde aldrig Hjörnes namn nämnas. Inte heller Bonniers. Eller Segulah.

Mediaägarnas trälar fick visst ett tjuvnyp i sidan. Men det kändes ju knappt kan jag tänka mig.

Vad du tycker känns extremt ointressant för mig. Du är bara en liten pojkrumsrevolutionär som aldrig kommer att göra någon nytta i något sammanhang överhuvudtaget.
Citera
2018-03-05, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
AfS kommer bli ett nytt ND, den enda skillnaden är att partiet kommer lägga ner mycket tidigare än vad ND gjorde, sanna mina ord, efter valet kommer dem "analysera" sitt dåliga valresultat på sin hemsida och komma fram till den insikten att det inte är lönt med ett nytt invandringskritiskt parti när vi redan har ett parti som SD i riksdagen. Jag personligen är alltid positiv till nya partier då det behövs, men detta är tyvärr ett dödsdömt projekt. Jag skulle tro att AfS på sin höjd kan få 10.000-20.000 röster, d.v.s bara en promille och långt ifrån riksdagspärren!

????

Känner du inte till historiken kring Kasselstrand? Missade du hela hans tal? Hela partiet bygger ju på SD, och att SD blivit för mesiga, de vågar inte sätta verklig press på sjuklövern. Dessutom hade de ju till och med gjort en undersökning som visade på att många i Sverige vill ha striktare invandring och att många kan tänka sig att rösta på ett parti som förespråkar återvandring i högre grad.

Har du något att tillägga?
Citera
2018-03-05, 22:43
Medlem
adolf512s avatar
De har inga bra förslag på förbättring av det svenska styrelseskicket, hade varit bättre om de inte hade skrivit något om det.

Det jag inte gillar är
-det ska bara bli svårare & mindre lönsamt för invandrare att leva på bidrag.
-skärpta straff.
-mesig politik mot ryssland.

Tror faktiskt det bästa är om Sverige & finland joinar NATO eftersom två nordiska länder redan är med.
Citera
2018-03-05, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bestammer-senare
Den beställda undersökningen från Sentio visar på en potentiell väljarbas, främst från Moderaterna och SD. Det är inga strulpellar i AfS, bra CV:n (åtminstone i partistyrelsen). Det är attraktivt för många.

http://d1qmdf3vop2l07.cloudfront.net/brawny-towel.cloudvent.net/compressed/83c1c80374fed8aa3cd72b8146e4989c.pdf
Den här frågan är ju extra intressant "Skulle du vilja se ett nytt invandringskritiskt parti i riksdagen".
Hela 63,8% av SDs väljare svarar ja och 20,8% av Ms väljare.

Här finns det mycket att hämta för AfS.
Citera
2018-03-05, 22:45
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
De har inga bra förslag på förbättring av det svenska styrelseskicket, hade varit bättre om de inte hade skrivit något om det.

Det jag inte gillar är
-det ska bara bli svårare & mindre lönsamt för invandrare att leva på bidrag.
-skärpta straff.
-mesig politik mot ryssland.

Tror faktiskt det bästa är om Sverige & finland joinar NATO eftersom två nordiska länder redan är med.

Du byter ju åsikter lika ofta som du byter tröja.
Citera
2018-03-05, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
De måste verkligen övertyga om att de är ett bättre alternativ än SD. Kommer nog krävas en lite ful valkampanj. Typ visa att Jimmie är helt slut, ett vrak som varken kan eller vill vara med längre, och kommer lämna strax efter valet. Partiet håller på att sälja ut sig till moderaterna och de har dessutom gjort sig av med den populäre Kent osv osv.

Tror dock det blir otroligt svårt att ta sig in om de nu inte har några riktiga ess i rockärmen, som t.ex. Kent Ekeroth - RÖSTA KENT (rösta AfS).

De lär få min röst. Milsvis bättre politik, och politiker, än Jimmie Åkesson och hans tattarfölje.

Jag hoppas Kasselstrand inte lägger någon energi på bitter kamp med SD. Det är ovärdigt och kontraproduktivt.

Essen i rockärmen för AfS är repatriera/deportera framför integration samt ompröva UT (medborgarskap?) från 2000. Den politiken kan de gott skärpa när de kommer in i riksdagen.

Citat:
Ursprungligen postat av kavalen2
Horribelt hur ett parti som SD inte kan ta vara på talanger som Kasselstrand. Han har dessutom lyckats att få med sig en kompetent partiledning, med bättre erfarenheter av samhället och högre positioner än SD;s egna.

Kasselstrand är en helt given riksdagsspelare, långt mer kompetent än exempelvis nån liten flicksnärta som Hermansson. Jessica Ohlsson är utbildad jurist och borde i SD välkomnats in i värmen på en skyhög position likväl som Kasselstrand med avklarad examen från Handelshögskolan.

Patetiskt när partier kastar ut all kompetens till förmån för nepotism och ryggdunkningar, vilket SD är ett tydligt bevis på.

Jag sa för länge sedan att stödet för SD kan försvinna lika fort som det kommit. Nu har ett parti presenterat sig som inte osannolikt skulle kunna ta 30% av SD på 6 månader.

Fördelen för SD är att M precis svängt igen. Nu har UK förtydligat att man vill ha mer invandring och mer mångkultur. Det är ett tydligt besked till M-väljarna. Flera kan nog tänka sig det numera större och etablerade SD.
Citera
2018-03-05, 22:46
Medlem
me-wes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Det blir ju fel om Alternativ för Sverige utmålar sig som ett antietablissemangsparti när det i själva verket handlar om att dom är ett gäng politiska broilers som också vill sitta vid köttgrytorna.

Menar du verkligen att politikerklassen är ensamt ansvariga?

Om nej, vilka andra är ansvariga? Hur skulle analysen på åtgärder se ut om alla ansvariga ställdes till svars?
Jag sa ju precis att jag vill se att man målar upp media som sin huvudsakliga motståndare. Och ja, jag förstår vilken roll en liten internationell elit spelar och jag är övertygad om att Kasselstrand och Hahne innerst inne vet om detta. Jag vill tro att de när tiden är kommen är beredda att göra vad som är möjligt för att minska mediernas, och därmed deras, makt.

Dessutom vill jag tro att du har helt fel i det första du säger, men OK, det kan vara så att jag bara romantiserar. Kasselstrand, Ohlson m. fl. är kompetenta personer med riktiga utbildningar som inte bara är intresserade av att tjäna pengar. Till skillnad från hela SD:s nuvarande riksdagslista har de faktiskt kompetenser som kan innebära goda karriärsmöjligheter även utanför riksdagshuset. Hela Kasselstrands podcast handlar ju i någon mån om att håna livet som riksdagspolitiker med tre dagars arbetsvecka och sommarledigt i tre månader, så att han ger sig in i detta för att leva gott intill köttgrytorna kan jag inte tänka mig.
Citera
2018-03-05, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
ag har uppfattat det som att JÅ körde slut på sig själv innan valet 2014. Han missade öppna smashlägen i slutdebatterna. Hela etablissemangets hets mot honom var omänsklig. JK, RJ OS osv var grymma när de axlade rollen när JÅ var SS. Floppen kom när JK snackade med Expo, EXPO!!!! om vilka SD skulle utesluta samt när SD sparkade SDU och anklagade dem för exakt samma saker om PK anklagade SD för. Jag tror många efter det började tvivla på SD även om opinionsstödet för SD ökade.
SD och Åkesson ska ha all heder, de har fått ta emot perfekta skitstormar. Skulle jag rösta på AfS innebär inte att jag per se avskyr SD, ser på oss mer som kompanjoner i en gemensam kamp, och som god vän kan man även ge en god vän en spark i baken när det det blir alltför uppenbart att det behövs. För övrigt håller jag med dig. Jimmies oförmåga att inse att han inte fungerar längre, Bielers karriär, samt MKs förräderi, det är det som fått mina vingar under fötterna att något tillväxa.
Citera
2018-03-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellbergan
Ja som sagt, blir AfS någorlunda stora så hoppas jag att de faktiskt kommer in i riksdagen. Kommer de under så sabbar de bara mandat för SD och den migrationskritiska rörelsen.
Ja det är det som är kruxet, men vi har till valdagen på oss att fundera.
Citera
2018-03-05, 22:51
Medlem
Sperssons avatar
.
Svenska folket har de senaste dygnen nåtts av chockerande uppgifter om infiltrerade islamister inom svenska domstolar och politiska partier.
Detta kan vara toppen av ett isberg, och lösningen kommer knappast från de etablerade partierna.
Här kommer Alternativ för Sverige att spela en viktig roll i framtiden.
Senast redigerad av Spersson 2018-03-05 kl. 22:54.
Citera
2018-03-05, 22:54
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vad du tycker känns extremt ointressant för mig. Du är bara en liten pojkrumsrevolutionär som aldrig kommer att göra någon nytta i något sammanhang överhuvudtaget.

Om du mår bra av att kalla mig för pojkrumsrevolutionär så får du gärna göra det. Jag är en generös människa. Jag bjussar på det personangreppet.

Till skillnad från dig så förväntar jag mig en realistisk analys av verkligheten. Det bjöd inte pressträffen på. Huh, vi ska krossa politikerväldet! Hur ser partistyrelsen ut då? Jo, en riksdagsledamots son har klämt in sig där. Hur ska man då krossa politikerväldet som går i arv från en generation till en annan. En berättelse som inte tål att synas i detaljerna är inte värd papperet den är skriven på.

Vill du ha fler exempel på hur politiken inte hänger ihop? Ut ur EU. Men kvar i FN. Ungefär som att EU skulle ha funnits om inte FN funnits där först. Det är i detaljerna allt haltar. Just sayin baby!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in