Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-11, 13:20
Medlem
Karjalainens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Ekot lördag 11 febr.

När Ekot frågar Kasselstrand om partiet ska ställa upp i valet 2018 svarar han. "Jag kan vare sig bekräfta eller dementera och även om jag kunde bekräfta skulle jag dementera så jag bekräftar att jag dementerar"

/Ingrid

Ibland krävs det intelligens för att förstå ett skämt.
Citera
2017-02-11, 13:26
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Så vad är poängen med Afs då? Om skadan är irreversibel?

Många vill nog markera sitt missnöje. Och generellt behövs det fler partier i Sverige.
Citera
Medlem
Bra! Synd det inte verkar som det blir riksdagen 2018.

Men klart att det behövs ett trovärdigt parti till höger som är invandringskritiskt. Det finna många som aldrig skulle rösta på SD för de är mer sossenostalgiker än konservativa oavsett vad de tycker om negern.

FRÅGA:Var inte en del av schismerna mellan SDU & SD att SDU var för lång åt höger i ekonomisk politik?

Ett icke hjärndött (Centern) parti som vill ha en mindre stat och som inte kompromissar med sina principer inom invandringspolitiken (SD) är mycket välkommet.
Alliansen är alldeles för sossifierade, så spelplanen är vidöppen för ett riktigt högerparti.

Vi har snart miljoner odugliga människor i landet. det finns goda förutsättningar för ett parti som låter den del av befolkningen med förmåga se om sig själv i större utsträckning och samtidigt aktivt motarbetar den växande tärande massan.

Ingen vill betala för andra utan att få något tillbaka i förlängningen, inte ens i Sverige, det kommer bara ta olika lång tid för folk att vakna. Ett parti som på riktigt är för de arbetande människorna i Sverige är det mycket hög tid för.

Det är min förhoppning i alla fall....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karjalainen
Ibland krävs det intelligens för att förstå ett skämt.

Om du menar att Kasselstrand skämtade så börjar det jättebra...not.

Jättefin kommentar till svenska folket i Ekot.
Citera
2017-02-11, 13:27
Medlem
Så de har tagit namnet från AFD, något gammalt partiprogram från SD och därefter är de allmänt kryptiska om vad de skall göra.

Det intressanta var att nyheten kom ut runt kl3-4 på morgonen på dagstidningarna, försökte de gömma det eller och hoppades att det skulle försvinna tills förmiddagen?. De har tydligen haft fest för en vecka sedan och presenterat det för lämpliga gäster. Så det tog en vecka för nyheten att komma ut?

Deras program verkar lite tunt just nu; mot flyktingar och invandring av icke-vita, mot feminism och för ett starkt försvar. Inte direkt något förvånande där, möjligen är det inte så mycket att bygga ett parti på som inte skall sitta i riksdagen. För att vara ett kommun eller landstingsparti spelar inte de där frågorna så stor roll för det är inte riktigt saker som bestäms på den nivån.
Citera
2017-02-11, 13:29
Bannlyst
Tror säkert dom är bra, gillar Gustav Kasselstrand och William Hahne, men vill man påverka nåt nu får det bli SD 2018.
Annars tycker jag SD ska skita i vad PK-iterna tycker och ta tillbaka Kasselstrand och Hahne, även Erik Almqvist behöver komma tillbaka.
SD behöver bra talare för dom finns det väldigt ont om.
Citera
2017-02-11, 13:30
Medlem
Xeliouss avatar
Partiet finns inte än, de måste lyckas registrera sig.

De kommer få färre väljare än F!
Citera
2017-02-11, 13:31
Medlem
TheChains avatar
Något som är bra är att de har ett skydd mot urvattning av politiken då de måste sälja in sig annorlunda än SD och fylla en annan plats i svensk politik. SD tog över där Ny Demokrati hade lämnat fältet öppet. Den platsen är tagen av SD.

Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Så de har tagit namnet från AFD, något gammalt partiprogram från SD och därefter är de allmänt kryptiska om vad de skall göra.

Det intressanta var att nyheten kom ut runt kl3-4 på morgonen på dagstidningarna, försökte de gömma det eller och hoppades att det skulle försvinna tills förmiddagen?. De har tydligen haft fest för en vecka sedan och presenterat det för lämpliga gäster. Så det tog en vecka för nyheten att komma ut?

Deras program verkar lite tunt just nu; mot flyktingar och invandring av icke-vita, mot feminism och för ett starkt försvar. Inte direkt något förvånande där, möjligen är det inte så mycket att bygga ett parti på som inte skall sitta i riksdagen. För att vara ett kommun eller landstingsparti spelar inte de där frågorna så stor roll för det är inte riktigt saker som bestäms på den nivån.

Har de släppt ett program? Länk?
Senast redigerad av TheChain 2017-02-11 kl. 13:34.
Citera
2017-02-11, 13:37
Medlem
roflmao123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marikapsycho
Bra skrivet!

Skitungar utan ansvar boende hos mamma o pappa kan kosta på sig att kaosa i sitt ansvar som väljare. Dom litar på att pappas inkomst löser det mesta.

Men en dag skall dom begrava pappa, försörja ungar och upptäcka att man står ensam! Det är då man behöver sansa sig och söka gemensam sak med de som har störst möjlighet och bredast bas!

Vilket intresse har någon som är ung och ostadgad av en kompromiss?
Under förevändningen att svenskar har en framtid, välstånd och trygghet bosätter jag mig i Sverige.
Annars finns det länder med bättre demografiska förutsättningar.
Öppen svenskhet och sionism är inte löften om ett Sverige med framtid för vårt folk.

Det är dessutom din generation som har föranlett vårt folks undergång, inte min. Det är du som har familj och decennier av insparad allmän pension, inte jag. Du är mer ansvarig för Sveriges förfall och mer beroende av Sveriges välgång än vad jag är.

Varför skulle jag då i en relativ starkare position än dig gå med på en kompromiss som inte uppfyller grundkriterierna för att Sverige ska vara en land för mig?
Senast redigerad av roflmao123 2017-02-11 kl. 13:53.
Citera
2017-02-11, 13:42
Medlem
baggebo1s avatar
Bra och kul! Kasselstrand är en otroligt begåvad och orädd talare och politiker, skulle vara roligt om han kom tillbaka.

Tror partiet har större chans att etablera sig snabbt än vad de flesta anar. Det finns en stor mängd besvikna SD:are som röstat på det "minst dåliga", nu kan de sluta upp helhjärtat bakom något igen. Trump har visat att det var SDU som hade rätt i vilket fall så det är bara att köra.
Senast redigerad av baggebo1 2017-02-11 kl. 13:45.
Citera
2017-02-11, 13:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marikapsycho
Jag röstar SD och är aktiv för repatriering och stängda gränser.
Är inte det lite korkat? Du vill ha X och röstar på ett parti som är mot X? Du vet att partiet är vad det är, och inte vad du vill att det ska vara, va?
Citera
2017-02-11, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Ekot lördag 11 febr.

När Ekot frågar Kasselstrand om partiet ska ställa upp i valet 2018 svarar han. "Jag kan vare sig bekräfta eller dementera och även om jag kunde bekräfta skulle jag dementera så jag bekräftar att jag dementerar"

/Ingrid

Det är lång tid till nästa val, och mycket handlar säkert om att skaffa finansiering till en valrörelse.
Utan sponsorer och pengar vore det ganska meningslöst för AfS ge sig in i en valrörelse till riksdagsvalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in