Citat:
Ursprungligen postat av
Lobengula
Tack för unvis-länken!
Jag gillade speciellt detta citat från X-pressen:
Citat:
"Signaturen
Svinhugg tillhör de mer sakliga med sitt "FAAN TA ER ERT ELÄNDIGA PK-PATRASK !"
Slut citat.
Jaså? Utan att ha följt alla inlägg i detta ärende skulle jag lätt kunna klassa ovan nämnda citat som en
mycket liten andel av inläggen på nätet bla. Flashback. Återigen ett exempel på hur man med en liten justering av sanningen i en, till synes skitsak, får vanligt hyggligt folk som inte är kritiska mot Kjell

att svälja resten av berättelsen också.
Säkerligen finns det äkta "hatsajter", men - det är så enkelt att ta till det begreppet för att legitimera sin egen upphöjda ställning som seriös samhällsdebattör och samtidigt förminska vanliga medborgares åsikter (varav många inte har förmåga att uttrycka sig på ett rumsrent sätt, men deras åsikter räknas likt förbannat enligt min syn på saken).
Jag undrar om det är en medveten strategi att alltid lyfta fram de få avarterna för att samtidigt misstänkliggöra välformulerad och välunderbyggd kritik mot dessa makthavare? Guilt by association, you know...
Sedan själva sakfrågan, dvs misstankar om att utgången var given på förhand? Jag tror inte det handlar om ekonomisk korruption, politisk konspiration eller liknande. Men vi får inte glömma begreppet "vänskapskorruption" och att de flesta makthavare simmar i samma lilla ankdamm.
Det är vad som gör mig misstänksam i detta utslag!
Sedan får vi ju inte glömma att alla stora ankor i dammen har definierat en gemensam sk. värdegrund. Denna måste wannabe's till Stor-Ank-positioner förhålla sig till.