Citat:
Ursprungligen postat av
HadronCollider
Det är synd att folk ännu inte fattat vikten av orden man skriver och hur de kan användas emot en. Jag har lyssnat en del på Mike Cernovich och han berättar mycket om hur det finns speciella "kodord", och fraser som ifall man använder dem så får det verkliga implikationer.
Om man då tänker om och istället funderar på hur ens ord kan användas emot en, då kan man börja med att framföra sin åsikt på ett sätt där den inte kan missrepresenteras eller orsaka repressalier. Alla förtäckta hot och dylikt kan bara drabba den som uttalar dem.
Som om det inte finns välformulerad och sansad kritik på Flashback, Nordfront etc -- alla de ställen Mattsson nämner. Det faktum att han väljer att citera ur kommentarsfält istället för ur, säg, Widar Nords utmärkta artikel på Fria Tider säger det mesta, men även i kommentarsfälten finns det relevant kritik. Det är han som väljer att citera de inlägg som enbart vrålar ut sitt hat och sin vanmakt över ett korrumperat rättssystem och massmediernas fullkomligt groteska bruk att
granska folket åt makten istället för tvärtom.
Personligen är jag inte bara arg; jag anser att våld mot Mattsson eller hans gelikar vore fullkomligt rättfärdigat. Inte därför att jag är blodtörstig eller inkapabel att argumentera för mig, utan därför att jag hatar orättvisan i det hela. Jag är trött på att se mitt eget folk trängas undan och gå mot sin utplåning, men det som verkligen får mitt blod att koka är att se goda och rättskaffens människor straffas för att de vågar protestera mot orättvisorna medan ondskefulla, fega svin som Mattsson belönas av systemet. Att de förstnämnda stundom formulerar sig plumpt är en icke-faktor i ekvationen, och att de ibland formulerar sig aggressivt är ett sundhetstecken -- så reagerar goda människor när de konfronteras med den bottenlösa, sjuka ondska som är PK-eliten.
Jag är från början en ultra-demokrat; jag hade den naiva synen att debatt alltid är bättre än våld, och det anser jag i grund och botten fortfarande
när debatten kan ske på någorlunda lika villkor. Men det kan den inte idag; den är i själva verket ljusår därifrån, vilket vi kan tacka svin som Mattsson för. (Att han "bara är en lakej åt Bonniers" är en sanning med rätt stora modifikationer som jag inte orkar gå in på. Han är som minst en villig lakej som uppenbarligen njuter av att förstöra rättrådiga människors liv.)
Massmedial mobbning och rättsövergrepp är en form av våld det också, och jag kommer inte att sörja den dagen då folket börjar slå tillbaka med den form av våld som står dem till buds. Eller för att citera Reinfeldt:
"De som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor ska inte bli förvånade om sådant händer."