2017-02-11, 15:37
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Inte det minsta konstigt. Helt väntat. Regimen skyddar sina lydiga verktyg.

Han är ungefär lika mycket rasist som jag. Fast alla som är det minsta lilla kritiska till dagens massinvällning och multikultipolitik är självklart rasister.
Stolt rasist.

Nja, mig veterligen har han skrivit värre saker än vad du brukar skriva på det här forumet, och det är väl just det man får gå på.
Citera
2017-02-11, 15:53
Medlem
Det är skrämmande hur Jim Olsson behandlats av denna tidning och det är tydligt att han vill klämma åt alla invandringskritiker och politiska motståndare iom den nya uthängningen. Budskapet är tydligt: "Vi kan hänga ut er, ljuga, hetsa och ofreda och ni kan ingenting göra"

Den fete.. En av Sveriges vidrigaste människor.
Citera
2017-02-11, 17:30
Medlem
Raglefants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HadronCollider
Det är synd att folk ännu inte fattat vikten av orden man skriver och hur de kan användas emot en. Jag har lyssnat en del på Mike Cernovich och han berättar mycket om hur det finns speciella "kodord", och fraser som ifall man använder dem så får det verkliga implikationer.

Om man då tänker om och istället funderar på hur ens ord kan användas emot en, då kan man börja med att framföra sin åsikt på ett sätt där den inte kan missrepresenteras eller orsaka repressalier. Alla förtäckta hot och dylikt kan bara drabba den som uttalar dem.

Som om det inte finns välformulerad och sansad kritik på Flashback, Nordfront etc -- alla de ställen Mattsson nämner. Det faktum att han väljer att citera ur kommentarsfält istället för ur, säg, Widar Nords utmärkta artikel på Fria Tider säger det mesta, men även i kommentarsfälten finns det relevant kritik. Det är han som väljer att citera de inlägg som enbart vrålar ut sitt hat och sin vanmakt över ett korrumperat rättssystem och massmediernas fullkomligt groteska bruk att granska folket åt makten istället för tvärtom.

Personligen är jag inte bara arg; jag anser att våld mot Mattsson eller hans gelikar vore fullkomligt rättfärdigat. Inte därför att jag är blodtörstig eller inkapabel att argumentera för mig, utan därför att jag hatar orättvisan i det hela. Jag är trött på att se mitt eget folk trängas undan och gå mot sin utplåning, men det som verkligen får mitt blod att koka är att se goda och rättskaffens människor straffas för att de vågar protestera mot orättvisorna medan ondskefulla, fega svin som Mattsson belönas av systemet. Att de förstnämnda stundom formulerar sig plumpt är en icke-faktor i ekvationen, och att de ibland formulerar sig aggressivt är ett sundhetstecken -- så reagerar goda människor när de konfronteras med den bottenlösa, sjuka ondska som är PK-eliten.

Jag är från början en ultra-demokrat; jag hade den naiva synen att debatt alltid är bättre än våld, och det anser jag i grund och botten fortfarande när debatten kan ske på någorlunda lika villkor. Men det kan den inte idag; den är i själva verket ljusår därifrån, vilket vi kan tacka svin som Mattsson för. (Att han "bara är en lakej åt Bonniers" är en sanning med rätt stora modifikationer som jag inte orkar gå in på. Han är som minst en villig lakej som uppenbarligen njuter av att förstöra rättrådiga människors liv.)

Massmedial mobbning och rättsövergrepp är en form av våld det också, och jag kommer inte att sörja den dagen då folket börjar slå tillbaka med den form av våld som står dem till buds. Eller för att citera Reinfeldt: "De som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor ska inte bli förvånade om sådant händer."
Citera
2017-02-11, 17:38
Medlem
LesInfanteTerribles avatar
Mattsson drar fram Rousseau , Robespierre och Mussolini ... För att rättfärdiga att Sverige tillämpar förtalsbrott som man gjorde i 1700 talet

Men om man förstår sammanhanget som Mattsson använder Rousseau , Robespierre och Mussolini för att rättfärdiga sina övertramp mot människorätt ... Dä fattar man att Mattsson bekräftar bara att det finns en barockt elité i Sverige och att han är deras verktyg

Pinsmamt Sverige , pinsamt
Citera
2017-02-11, 17:49
Medlem
HadronColliders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Som om det inte finns välformulerad och sansad kritik på Flashback, Nordfront etc -- alla de ställen Mattsson nämner. Det faktum att han väljer att citera ur kommentarsfält istället för ur, säg, Widar Nords utmärkta artikel på Fria Tider säger det mesta, men även i kommentarsfälten finns det relevant kritik. Det är han som väljer att citera de inlägg som enbart vrålar ut sitt hat och sin vanmakt över ett korrumperat rättssystem och massmediernas fullkomligt groteska bruk att granska folket åt makten istället för tvärtom.

Det räcker med ett fåtal inlägg som kan plockas ut. Min förhoppning var att det inte skulle förekomma. Alla borde ha helt klart för sig att de bara skadar sin egen sida när de skriver sådant. Nu har uppenbarligen Expressen suttit och finkammat hela internet för att få tillräckligt för sin bloggpost, tänk dock hur det skulle se ut om det knappt fanns en enda kommentar av det slaget.

De fick ju till och med fylla ut bloggposten med någon som hade skrivit något i stil med "fan ta etablissemanget". Hade alla på den goda sidan tänkt till innan varje post så hade det inte funnits något att blogga om för Expressen.
Citera
2017-02-11, 18:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redax
Å, en klok röst. Skönt att läsa ett så pass initierat inlägg. Expressen tar skydd bakom ett kraftigt grundlagsskydd som kan komma att försvagas om det missbrukas. De pressetiska reglerna (självcensur) finns till just i syfte att grundlagsskyddet ska vara starkt när det behövs. Frågan är om jakten på enstaka rasister kan anses vara ett missbruk av denna grundlagsskyddande ställning eller ej. Med tanke på polariseringen i debatten skulle jag svara nej på den frågan. Eftersom jag själv anser att rasism är ett större problem än att enskilda personer får stå till svars för vad de skriver anonymt. Men det är inte hugget i sten att medier alltid ska kunna gömma sig i skydd av grundlagen. Långt ifrån.
Att vara invandringskritisk eller islamkritisk har ingenting med rasism att gör din lågpanna.
Om du inte förstår vad ord betyder så använd dem inte.
Citera
2017-02-11, 18:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Nja, mig veterligen har han skrivit värre saker än vad du brukar skriva på det här forumet, och det är väl just det man får gå på.
Nja han har kallat Cirkusnegern för landsförrädare och muslimer för kriminella och terrorister.
Det finns gott om både kriminella och terrorister bland muslimer så vad som eg är så hemskt med det annat att det är generaliserande.
Valfri journalist slänger ur sig liknande saker om grupper de inte gillar.

Att hänga ut en vanlig ej offentlig person för det är knappast försvarbart och visar bara att domstolsvägen är meningslös om journalister trakasserar dig. Det öppnar upp för en otrevlig framtid när utsattta börjar skipa sin egen rättvisa.
Senast redigerad av Sonnenwende 2017-02-11 kl. 18:37.
Citera
2017-02-11, 18:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av HadronCollider
Det räcker med ett fåtal inlägg som kan plockas ut. Min förhoppning var att det inte skulle förekomma. Alla borde ha helt klart för sig att de bara skadar sin egen sida när de skriver sådant. Nu har uppenbarligen Expressen suttit och finkammat hela internet för att få tillräckligt för sin bloggpost, tänk dock hur det skulle se ut om det knappt fanns en enda kommentar av det slaget.

De fick ju till och med fylla ut bloggposten med någon som hade skrivit något i stil med "fan ta etablissemanget". Hade alla på den goda sidan tänkt till innan varje post så hade det inte funnits något att blogga om för Expressen.

Taktiken att citera personer som nätt och jämnt är skrivkunniga eller renodlade troll och sedan attackera dessa "halmgubbar" fungerar inte 2017.

Tvärtom drar det mer trafik till sidor som flashback och då hittar folk mer välformulerade kommentarer.

Ni måste lära er mer av 4chan hur man ska handskas med medierna.
Citera
2017-02-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att vara invandringskritisk eller islamkritisk har ingenting med rasism att gör din lågpanna.

Menar du med det att rasister inte är invandringskritiska eller islamkritiska.
Ibland kan de väl sammanfalla alldeles utmärkt. Typ nästan alla rasister är invandringskritiska. En del invandringskritiska är inte rasister.
Många islamkritiska är allmänt religionskritiska och inte alls rasistiska.

Anser du det vara förtal att påstå att en person är rasist.
Anser du det vara förtal att påstå att en person är invandringskritisk.
Anser du det vara förtal att påstå att en person är islamkritisk?
Citera
2017-02-11, 18:48
Moderator
Lobengulas avatar
Citat:
Nja han har kallat Cirkusnegern för landsförrädare och muslimer för kriminella och terrorister.
Det finns gott om både kriminella och terrorister bland muslimer så vad som eg är så hemskt med det annat att det är generaliserande.
Valfri journalist slänger ur sig liknande saker om grupper de inte gillar.

Att hänga ut en vanlig ej offentlig person för det är knappast försvarbart och visar bara att domstolsvägen är meningslös om journalister trakasserar dig. Det öppnar upp för en otrevlig framtid när utsattta börjar skipa sin egen rättvisa.

Ja inte nödvändigtvis att vanligt folk skipar sin egen rättvisa. Däremot kan det komma ett folkligt tryck på att medias makt ska begränsas. Så här får det inte gå till och det måste finnas en maktbalans mellan media och granskades rätt att få sin sak prövad utan att riskera personlig konkurs.

Jag tror att Expressen nu får folket att vakna. Det kan inte vara rätt att trakassera icke offentliga privatpersoners lagliga rätt att anonymt få ha åsikter. Expressen verkar vara fokuserade på att ge sig på åldringar som kanske inte bjuder på så mycket motstånd, Julia Caesar, Jim Olsson.

Jag har som sagt alltid försvarat medias rätt till fria tyglar men har nu ändrat mig. Jag är nog inte ensam.
Citera
2017-02-11, 18:51
Medlem
Citat:
Du vet inte vad jag syftar på med ordet rasism i mitt inlägg, du bara antar att det specifikt rör Jim Olsson och andra som uttrycker sig som honom. Men så är inte fallet. Däremot är det så att Jim Olsson och de som uttrycker sig som honom krattar manegen för rasister och ännu värre.
Citera
2017-02-11, 18:58
Medlem
HadronColliders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Taktiken att citera personer som nätt och jämnt är skrivkunniga eller renodlade troll och sedan attackera dessa "halmgubbar" fungerar inte 2017.

Tvärtom drar det mer trafik till sidor som flashback och då hittar folk mer välformulerade kommentarer.

Ni måste lära er mer av 4chan hur man ska handskas med medierna.

Berätta mer. Jag är intresserad av hur man bäst bemöter media. Jag har, som jag tidigare sagt, mest läst det Mike Cernovich skrivit om hur man bemöter media och det går mycket ut på att själv hålla sitt eget rent samtidigt som man sätter dit dem med sina egna medel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in