Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 12:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Spelar roll. Det var ett mycket bra namnval som inte har några associationer till gamla partier med nationell eller brun anstrykning.

Känns som något seriöst, en bra start. Nu gäller det att rekrytera och organisera så får vi se hur långt det bär 2018. I Tyskland och andra länder har det gått väldigt snabbt att få igång ett nytt parti. Konton, websidor måste upp snabbt pengar ska in.
Klart det spelar roll. Det är ett jävla skitnamn. Kommer aldrig rösta på ett parti med så fånigt namn.
Citera
2017-02-11, 12:40
Medlem
MorkaKrafters avatar
Väldigt välkommet initiativ och glädjande nyheter. Blir en självklar röst i kommunalvalet. Hoppas att Kasselstrand och Hahne får den revansch de förtjänar.
Citera
2017-02-11, 12:40
Medlem
Bra initiativ.

Det behövs ytterligare ett sverigevänligt alternativ nu när SD blir allt mer urvattnat.
Citera
2017-02-11, 12:45
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag har aldrig kritiserat SD för att man inte är tillräckligt "hårda". Utan för att man inte är tillräckligt smarta. Inte att man är för mycket politiker - utan dåliga politiker.

Alla frågor om svenskhet är paradexemplet: Istället för att följa den smidiga mallen att normalisera svenskheten genom att likställa den med andra kulturer/etniciteter och fråga utfrågarna på vilka grunder de tycker att svenskheten skiljer sig från judiskhet eller kurdiskhet - så börjar man med komplicerade teorier om "öppen svensk kulturentitet".

Dessa krystade svar övertygar ingen om att man inte är rasist bakom fasaden - och retar med rätta upp svenskar som inte ifrågasätter att det finns ett helt normalt svenskt folk.

Andra exempel är ju kvotflyktingfördubbling och legitimerande av ett positionsförändrande M. Dålig politik.

Det jag skrev var givetvis inte riktat till dig personligen utan var den bild som jag hade av hur det kunde se ut i trådar inför valet 2014.

Jag håller helt med angående SD:s strunt kring vad som är svensk innebär; precis som du ger exempel på är det enkelt att avväpna liknande trams som rör svenskhet.

Positivt med AfS är i alla fall att partiet kan komma att agera motvikt till SD även om partiet, likt SvP, endast når 0,04% i valet 2018.
Citera
2017-02-11, 12:45
Medlem
Den stora frågan är väl, hur positiva är dom till Israel, och andra länder som inte har ett jävla dugg med Europa och göra? I vilket fall som helst så är det nog bra, SD är kontrollerad opposition, ett fjoll-parti för sovande får.
Citera
2017-02-11, 12:49
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marikapsycho
Ingen fördel alls.

Vi måste uppskatta att vi idag har en PLATTFORM i riksdagen.

Det är tusen gånger enklare att forma den befintliga plattformen än att börja om från början igen.

Om några fler orkade ta sig ut från datorrummet och inse att det krävs mer än en röstsedel för att få rätsida på situationen.

Se till att aktivera er i praktiken så vänder vi SD till det vi vill så klart! Gå med i partiet och sluta lycksöka och tro att nån annan skall göra DITT jobb.

Att hoppa från tuva till tuva urvattnar hela saken. Barnsligt, omoget och motverkande!
man kan konstatera att det är så här den svenska nationella rörelsen eller vad fan man ska kalla det håller på gång efter gång, medan motståndarna gör precis tvärtom. Samtidigt forsar invandrare in över gränserna och feminismen är religion i sverige. Vilken taktik som är bäst behöver man inte debattera .
Citera
2017-02-11, 13:01
Medlem
biupy6ips avatar
Kan man läsa deras politik någonstans?

Om dom blir etnonationalister likt SVP och ND lär dom bli intressanta. Men det tror jag knappast.
Gissar att dom kommer köra på "Vi är konservativa" eller någon etikett.

Det enda sättet för dom att nå framgång är att lova deportering av främlingar tillbaka till sina länder.
Citera
2017-02-11, 13:03
Medlem
Genombrotts avatar
Citat:
Viktigt!

Alla ni som skall kaosa i röstandet:

Är ni medvetna om att 1 röst på afs = 1 röst på MP?

Är ni medvetna om konsekvensen av att rösta på afs? Är ni det?

Behöver jag förklara varför ovanstående ekvation är en realitet?

Lugn nu. Jag tror inte att många kommer att rösta på AfS ifall de inte ser att opinionsmätningarna talar för att de har en chans att komma in i riksdagen.

Skulle AfS få 6% av opinionsrösterna så skulle det vara relativt safe att rösta på de. Skulle de få 0.5% så är det mer safe att rösta på SD.
Citera
2017-02-11, 13:13
Medlem
NygammalValss avatar
Citat:
Viktigt!

Alla ni som skall kaosa i röstandet:

Är ni medvetna om att 1 röst på afs = 1 röst på MP?

Är ni medvetna om konsekvensen av att rösta på afs? Är ni det?

Behöver jag förklara varför ovanstående ekvation är en realitet?

Landet är redan förstört för all framtid och skadan är irreversibel. Eller tror du att SD ska rädda Sverige?
Citera
2017-02-11, 13:13
Medlem
Fot.Notens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fot.Noten
Jag ser alla dar i veckan hellre en partiledare Kasselstrand som svarar enkelt och snabbt precis det jag vill höra ....

Ekot lördag 11 febr.

När Ekot frågar Kasselstrand om partiet ska ställa upp i valet 2018 svarar han. "Jag kan vare sig bekräfta eller dementera och även om jag kunde bekräfta skulle jag dementera så jag bekräftar att jag dementerar"

/Ingrid
Citera
2017-02-11, 13:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Landet är redan förstört för all framtid och skadan är irreversibel. Eller tror du att SD ska rädda Sverige?

Så vad är poängen med Afs då? Om skadan är irreversibel?
Citera
2017-02-11, 13:17
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
mhm, ok.

Alternativ för Sverige

Jag tror inte riktigt att det var ett bra namnval.
Ärligare än Sverige"Demokraterna" iofs.

Håller med. Det är ett för långt och komplicerat namn. För mig låter det som om det är den "tredje vägen" som SD försökte spela på förut. Så låter som om det är flera partier involverade. Blir svårt att marknadsföra.

Har svårt att se att de skulle lyckas knipa någon plats inom kommunen i Sthlm som de satsar på. Det här blir frmodligen som svenskarnas parti eller något av Ian Wachtmeister kortare försök att nå politisk framgång.

Känner mig inte speciellt oroad. De kan sno några röster från SD men mer blir det inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in