Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-11, 12:08
  #133
Medlem
PK-befriads avatar
AfS kommer troligtvis ha ett mindre fokus på Israel än SD har och ett mindre behov av att blidka judens önskemål. Fast det är ju inte en fråga man behöver driva aktivt, det är bara att ge fan i att göra som juden säger. Ger man fan i att göra som juden säger så blir det mesta bra.
Citera
2017-02-11, 12:09
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Problemet är att Karlsson & Co utesluter alla som försöker förändra partiet.

Då är det läge att att vi får in folk som tar bort Karlsson!

Förstå att om ett parti skall nå mer än 1% så krävs partiprogram men framför allt måste det finnas KUNNIGT FOLK som kan besätta platser i olika utskott såsom ekonomi, samhälle, juridik, företagande etc etc etc...

Finns det en justitieminister i afs? Finns det en finansminister?...

Man är mer än lovligt korkad om man tror att röster på afs eller nmr kan få andra att ändra sig...
Citera
2017-02-11, 12:09
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HairyCojones
Det är helt korrekt att jag kallar dig osmart och det är inget fel med mitt språkbruk.

Det är du som läser in saker som inte har uttalats när Jimmie säger att han kan kompromissa om invandringspolitiken. Det är så det funkar när man inte har egen majoritet. Man måste då samarbeta med andra genom kompromisser. Jimmie har sagt att han kan kompromissa om invandringspolitiken men han har INTE sagt vad en sådan kompromiss eventuellt skulle bestå av. Det är det som är att vara både pragmatisk och smart. Att läsa in saker som inte sagt och döma utifrån dessa fantasier är vad som gör dig just osmart.

Självklart får jag rösta på vilket parti jag vill. Det får du också. Vi lär dock rösta på olika partier trots att vi har samma politiska åsikter men bara en av oss kommer att få något som helst inflytande genom att ha röstat på ett parti som finns i riksdagen efter 2018. Det är det partiet som givetvis kommer att ha inflytande. Hur mycket inflytande partiet får beror bland annat på hur stort partiet är. Det andra partiet som inte kommer in i riksdagen kommer däremot att ha noll inflytande...

Med sånt tänk skulle inte SD ha kommit in i riksdagen, lite ironiskt tycker jag.
Citera
2017-02-11, 12:09
  #136
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Låter bra och tajmingen är perfekt. Detta då SD börjar inlemma sig lite väl mycket gosmyset i Riksdagen, eller man vill detta, i alla fall. Man har tappat udden, känns det som. Detta kan få dem att spetsa till sig igen och skärpa sina budskap ytterligare - bli tydligare än de senaste månadernas uttalanden. Gör man inte detta kommer man absolut tappa väljare till AfS. För AfS del så är detta ändå lite tidigt för dem att göra något större genomslag, men detta är de självklart medvetna om, men till valen 2022-26 så kan de vara ett klart hot mot SD - särskilt om SD mesar till sig än mer...

AfS kan knyta till sig mången rutinerade gammelmoderater, avhoppade och uteslutna SDare (tänk ev. Ekroth och/eller Wachtmeister som mentor) - de har en fördel som de skall förvalta och det är detta med arvet från nazismen och dylikt - men, slaskmedia kommer göra allt för att förknippa dessa med SD och ergo, nazismen, på ett eller annat sätt. Hanhe och Kasselstrand var ju mer hårda i sin framtoning så media kan hitta mycket mumma där, tyvärr... Gillade Kasselstrand så detta kan bli spännande - hittar de rätt, finansiell och politisk uppbackning kan detta bli lyckat.
__________________
Senast redigerad av AutDisceAutDiscede 2017-02-11 kl. 12:12.
Citera
2017-02-11, 12:10
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sinewave
Jag undrar hur de tänker kring SvP. Partiet som likt detta parti också var hårdare än SD men som det inte gick särskilt bra för. Givetvis var folk på Flashback bergssäkra, som vanligt, på att partiet skulle nå riksdagen och samma kommentarer som man ser här likt "SD är mesiga" haglade i varenda tråd.

SvP fick hela 0,07% av rösterna i valet 2014. Vad är det egentligen som talar för att detta nya parti ska nå fler?

Jag har aldrig kritiserat SD för att man inte är tillräckligt "hårda". Utan för att man inte är tillräckligt smarta. Inte att man är för mycket politiker - utan dåliga politiker.

Alla frågor om svenskhet är paradexemplet: Istället för att följa den smidiga mallen att normalisera svenskheten genom att likställa den med andra kulturer/etniciteter och fråga utfrågarna på vilka grunder de tycker att svenskheten skiljer sig från judiskhet eller kurdiskhet - så börjar man med komplicerade teorier om "öppen svensk kulturentitet".

Dessa krystade svar övertygar ingen om att man inte är rasist bakom fasaden - och retar med rätta upp svenskar som inte ifrågasätter att det finns ett helt normalt svenskt folk.

Andra exempel är ju kvotflyktingfördubbling och legitimerande av ett positionsförändrande M. Dålig politik.
Citera
2017-02-11, 12:11
  #138
Medlem
svallerbyttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Du kan ju börja med att lyssna på Kasselstrands podd "Den kokta grodan" (ca 50 avsnitt i nuläget) så får du en liten uppfattning om var han står politiskt.

Har bara lyssna på något enstaka avsnitt och då framstår Kasselstrand som värsta besserwissern, så har inte orkat lyssna mer. Skulle de närma sig riksdagsspärren (vilket jag tvivlar) så får jag sätta mig in mer i deras politik. Fram till dess pallar jag inte följa den här ökenvandringen.
__________________
Senast redigerad av svallerbyttan 2017-02-11 kl. 12:14.
Citera
2017-02-11, 12:13
  #139
Medlem
Fnissturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marikapsycho
Då är det läge att att vi får in folk som tar bort Karlsson!

Förstå att om ett parti skall nå mer än 1% så krävs partiprogram men framför allt måste det finnas KUNNIGT FOLK som kan besätta platser i olika utskott såsom ekonomi, samhälle, juridik, företagande etc etc etc...

Finns det en justitieminister i afs? Finns det en finansminister?...

Man är mer än lovligt korkad om man tror att röster på afs eller nmr kan få andra att ändra sig...
Hahne presenterade en lista till Stockholms fullmäktige, den innehöll civilekonomer, jurister, läkare, företagsledare med mera, samtliga väldigt socialt etablerade och med stora kontakter i näringslivet. Till och med PK-journalister skrev om att det nog var den mest tunga listan som någonsin presenterats. Vad gjorde Karlsson då? Jo, uteslöt Hahne och satte in en dagisfröken i Stockholms fullmäktige istället.

Det är ingen idé att försöka förändra SD, det är familjen Åkesson och familjen Karlssons lekstuga.
Citera
2017-02-11, 12:14
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Med sånt tänk skulle inte SD ha kommit in i riksdagen, lite ironiskt tycker jag.

Det fanns inte ett liknande parti i riksdagen när SD bildades.
Citera
2017-02-11, 12:19
  #141
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Hahne presenterade en lista till Stockholms fullmäktige, den innehöll civilekonomer, jurister, läkare, företagsledare med mera, samtliga väldigt socialt etablerade och med stora kontakter i näringslivet. Till och med PK-journalister skrev om att det nog var den mest tunga listan som någonsin presenterats. Vad gjorde Karlsson då? Jo, uteslöt Hahne och satte in en dagisfröken i Stockholms fullmäktige istället.

Det är ingen idé att försöka förändra SD, det är familjen Åkesson och familjen Karlssons lekstuga.
Tycker SD fyller sin funktion och det är bra så. Lite orolig ändå att man ser Stockholm som en start för detta partiet då innerstaden kanske inte är stället man direkt hämtar tonvis med väljare? Känns som att man startar i uppförsbacke men fixar man det så finns det helt klart en framtid.
Citera
2017-02-11, 12:24
  #142
Medlem
Eoppoyzs avatar
Detta var knappast oväntat. Men jag tror att de kan ha väntat för länge med detta. De skulle ha smidit medan järnet var varmt. Jag tror att de kommer att få en del röster, men de lär nog förbli ett mikroparti. Även om jag hellre röstar på SD än på AfS, så vore det ändå bra om SD hade en blåslampa bakom sig, för att undvika att partiet spårar ur och blir korrupta, precis som sjuklövern.
Citera
2017-02-11, 12:26
  #143
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnissturken
Hahne presenterade en lista till Stockholms fullmäktige, den innehöll civilekonomer, jurister, läkare, företagsledare med mera, samtliga väldigt socialt etablerade och med stora kontakter i näringslivet. Till och med PK-journalister skrev om att det nog var den mest tunga listan som någonsin presenterats. Vad gjorde Karlsson då? Jo, uteslöt Hahne och satte in en dagisfröken i Stockholms fullmäktige istället.

Det är ingen idé att försöka förändra SD, det är familjen Åkesson och familjen Karlssons lekstuga.

Jag är övertygad om att tyvärr alla partier går igenom en fas där etableringen som stabilt riksdagsparti implementeras.

Ju fler vildhjärnor...desto mer kaos i partiet och enda resultatet blir tyvärr kannibalism på andra partier med liknande åsikter.

Sånt händer alla partier och kommer hända i alla nya partier i riksdagen. Minns NyD...
Citera
2017-02-11, 12:29
  #144
Medlem
Jag blir så jävla äcklad och vansinnig på alla snorungar som förstör riktiga SD, det finns nog ingen under 20 i något utav deras ungdomsförbund som någonsin har sagt eller gjort något vettigt för SD. De förstår inte ens och de är för extrema för att någonsin kunna passa in

Detta är skönt att läsa för att då kanske de vaknar upp och inser hur fruktansvärt långt borta från allmänheten de står och hur få som ställer sig bakom dessa nötter. De kommer att självdö och bli frustrerade tills de en dag vaknar upp och mognar till.
/sd väljare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback