Citat:
Ursprungligen postat av
snelhesten
"Barnet är önskat av mig", huruvida det kommer att få växa upp en med en villig och närvarande pappa är mindre intressant. Du är alltså beredd att både beröva barnet en förälder och lägga en börda på en man där han blir förälder mot sin vilja (utöver det ekonomiska alltså, för enligt min inställning väger den biologiska aspekten av det hela mycket tyngre), medvetet skapa en splittrad familj och sämre livsförutsättningar för andra bara du får det du vill ha.
Jag anser att den dagen man skaffar barn så skall man lita på att man kan fylla barnets behov -- även om resten av världen vänder dig ryggen.
Hur lägger man en börda utöver det ekonomiska på en man som inte vill vara far?
Berätta gärna - för det finns många som undrar.
En mans vilja att delta i ett barns liv är alltid avgörande för om han kommer finnas där mer än ekonomiskt.
Citat:
En sådan mentalitet skulle jag inte vilja återfinna hos modern till mina barn även om jag hade för avsikt att stanna och bilda familj med henne. Det tyder på ett personlighetsstörd/antisocialt sätt att resonera på.
Självklart är det antisocialt/personlighetsstört att sätta vad man kan ge sina barn först och inte behöva lita till mannen .... *urk*
Edit:
Min man hade för övrigt aldrig ens riskerat att göra mig gravid med barn han inte kunde ta hand om utan mig ... Vi har samma inställning där - man skaffar inte fler barn än man klarar även om den andra dör.