2017-02-09, 23:12
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Nu tror jag inte att många (om några alls) feminister förespråkar det, inte du heller.

Jag har däremot inga direkta bekymmer över en sån abortgräns ur barnets perspektiv vilket inte är medvetet och inte har någon som helst uppfattning om nåt fast det skulle ju med största säkerhet vara extremt traumatiskt för både modern och personalen som utför en sån abort.

Fast nu är du väl lite extrem? Abortera ett barn bara ett par veckor innan födseln t.ex? Det är exakt samma sak som att ha ihjäl barnet efter den kommit ur livmodern, finns ingen skillnad. Om du är för en sådan sak så måste du också vara för att ha ihjäl utvecklingsstörda
Citera
2017-02-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
En man som befruktar en kvinna är lika ansvarig som henne när det föds.

OM befruktning var avseendet, ja.

Annars är kvinnan ansvarig för situationen barnet befinner sig i oavsett hur mycket du fäktar.
Är det lagstiftat att fäder måste älska sina barn om inte hur ska vi tvinga fäder att älska sina barn?

Du är för jävla pantad ibland.
Citera
2017-02-09, 23:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det är inte så att du hade en aning om att mannen du skaffade dessa barn med ville bli far eller inte?
Om inte så är du själviskt. (fast inte bortskämd?)
Min uppfattning är nog att han inte visste det heller innan stod inför faktum för de som inte var helt planerade -- och när jag var gravid så var det upp till mig att bestämma utgången både när det var planerat och inte...
Citera
2017-02-09, 23:15
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Hur bevisar du att någon tog din bil, din cykel, din hundring utan kontrakt?

Det finns en klar skillnad här, det är få som vill få sin bil stulen men det är många som vill ha sex. Kontraktskrivande innan man tar över någons bil är därför helt rimligt men inte innan varje samlag.

Din vägran att svara på om du även är för att kvinnan måste kunna styrka att hon fått samtycke till sex från mannen visar också tydligt att du inte är för jämställdhet. Bra där micro, fint att du är tydlig med att du är mot jämställdhet.
Citera
2017-02-09, 23:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
OM befruktning var avseendet, ja.

Annars är kvinnan ansvarig för situationen barnet befinner sig i oavsett hur mycket du fäktar.
Är det lagstiftat att fäder måste älska sina barn om inte hur ska vi tvinga fäder att älska sina barn?

Du är för jävla pantad ibland.
Som sagt var - nej.'
När kvinnan är befruktad så lämnas beslutet över till henne.
Citera
2017-02-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Fast nu är du väl lite extrem? Abortera ett barn bara ett par veckor innan födseln t.ex? Det är exakt samma sak som att ha ihjäl barnet efter den kommit ur livmodern, finns ingen skillnad. Om du är för en sådan sak så måste du också vara för att ha ihjäl utvecklingsstörda

Nyfödda barn är sannolikt inte medvetna om något alls, en utvecklingsstörd människa har kapacitet att förstå vad de upplever, att minnas och reflektera över vad de upplevt.

Jag förstår att det är extremt och har full förståelse för de som inte är av samma inställning som jag.
Citera
2017-02-09, 23:22
Medlem
Citat:
Som sagt var - nej.'
När kvinnan är befruktad så lämnas beslutet över till henne.

Som sagt, jo!

Och förklara nu hur man lagstiftar om fäder som älskar sina barn annars kan du köra upp "för barnets bästa" i röven fast där är det nog redan fullsmackat.
Citera
2017-02-09, 23:24
Medlem
Citat:
Min uppfattning är nog att han inte visste det heller innan stod inför faktum för de som inte var helt planerade -- och när jag var gravid så var det upp till mig att bestämma utgången både när det var planerat och inte...

Då var ni båda extremt oansvariga och du extremt egoistisk.
Citera
2017-02-09, 23:25
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Jag menade inte att lägga tyngd på dig .. hoppas du inte uppfattade det så..

Jag fick mitt första barn när jag var sexton år (gravid när jag var femton) för mig var det aldrig en fråga om "ställer han upp" - tvärtom faktiskt .. det jag visste var att jag kommer att greja detta oavsett, barnet är önskat (av mig eftersom det var där - inte planerat ) och min uppgift är att försöka ge ett så bra liv som möjligt för detta liv.

Jag har alltid sett på det som - klarar jag ett barn till, kan jag ge trygghet och omtanke osv .. Egentligen ville jag ha fler barn än fem, eftersom min man är alltid där, tar alltid hand om sin familj, men efter femte förstod jag att om något händer honom så klarar jag inte en till - och då steriliserade jag mig.

"Barnet är önskat av mig", huruvida det kommer att få växa upp en med en villig och närvarande pappa är mindre intressant. Du är alltså beredd att både beröva barnet en förälder och lägga en börda på en man där han blir förälder mot sin vilja (utöver det ekonomiska alltså, för enligt min inställning väger den biologiska aspekten av det hela mycket tyngre), medvetet skapa en splittrad familj och sämre livsförutsättningar för andra bara du får det du vill ha.

En sådan mentalitet skulle jag inte vilja återfinna hos modern till mina barn även om jag hade för avsikt att stanna och bilda familj med henne. Det tyder på ett personlighetsstörd/antisocialt sätt att resonera på.
Senast redigerad av snelhesten 2017-02-09 kl. 23:27.
Citera
2017-02-09, 23:28
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det finns en klar skillnad här, det är få som vill få sin bil stulen men det är många som vill ha sex. Kontraktskrivande innan man tar över någons bil är därför helt rimligt men inte innan varje samlag.
Det är många som lånar ut sin bil också -- i vår familj gör vi det ständigt. Det betyder inte att det är okej att ta bilen utan lov.
Fast jag föredrar faktiskt att någon lånar min bil utan lov än att någon tar sig rätten till min kropp utan lov ...

Dina prioriteringar är alltså åt helvete.

Citat:
Din vägran att svara på om du även är för att kvinnan måste kunna styrka att hon fått samtycke till sex från mannen visar också tydligt att du inte är för jämställdhet. Bra där micro, fint att du är tydlig med att du är mot jämställdhet.
Min vägran att svara handlar om din formulering som är irrelevant. När det gäller män och kvinnor har jag svarat -- det gäller lika där, samtycke skall råda.
Citera
2017-02-09, 23:31
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
"Barnet är önskat av mig", huruvida det kommer att få växa upp en med en villig och närvarande pappa är mindre intressant. Du är alltså beredd att både beröva barnet en förälder och lägga en börda på en man där han blir förälder mot sin vilja (utöver det ekonomiska alltså, för enligt min inställning väger den biologiska aspekten av det hela mycket tyngre), medvetet skapa en splittrad familj och sämre livsförutsättningar för andra bara du får det du vill ha.
Jag anser att den dagen man skaffar barn så skall man lita på att man kan fylla barnets behov -- även om resten av världen vänder dig ryggen.

Hur lägger man en börda utöver det ekonomiska på en man som inte vill vara far?
Berätta gärna - för det finns många som undrar.
En mans vilja att delta i ett barns liv är alltid avgörande för om han kommer finnas där mer än ekonomiskt.

Citat:
En sådan mentalitet skulle jag inte vilja återfinna hos modern till mina barn även om jag hade för avsikt att stanna och bilda familj med henne. Det tyder på ett personlighetsstörd/antisocialt sätt att resonera på.
Självklart är det antisocialt/personlighetsstört att sätta vad man kan ge sina barn först och inte behöva lita till mannen .... *urk*

Edit:
Min man hade för övrigt aldrig ens riskerat att göra mig gravid med barn han inte kunde ta hand om utan mig ... Vi har samma inställning där - man skaffar inte fler barn än man klarar även om den andra dör.
Senast redigerad av micro113 2017-02-09 kl. 23:34.
Citera
2017-02-09, 23:32
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det är många som lånar ut sin bil också -- i vår familj gör vi det ständigt. Det betyder inte att det är okej att ta bilen utan lov.
Fast jag föredrar faktiskt att någon lånar min bil utan lov än att någon tar sig rätten till min kropp utan lov ...

Ja och då kan man mycket väl hävda att man trodde det var okej och klara sig utan straff, precis som vid sex.

Du är extremt inkonsekvent micro och du är emot jämlikhet mellan könen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in