2017-02-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag anser att den dagen man skaffar barn så skall man lita på att man kan fylla barnets behov -- även om resten av världen vänder dig ryggen.

Är inte en far ett av barnens behov?

Eller är det bara pengarna från en ovillig som är ett av barnets behov trots att man tydligen ska lita på att man fyller barnets behov även om resten av världen vänder en ryggen? Hur ska du ha det?
Citera
2017-02-09, 23:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ja och då kan man mycket väl hävda att man trodde det var okej och klara sig utan straff, precis som vid sex.
Nej, det kan man inte.
Oavsett hur många gånger jag lägger nyckeln till bilen i handen på någon så kommer det aldrig finnas legitimitet för att gå in och ta nyckeln utan tillåtelse ...

Citat:
Du är extremt inkonsekvent micro och du är emot jämlikhet mellan könen.
Jämställdhet heter det mellan kön -- och jo jag tycker det är mycket jämställt att inte bara du utan också dina "döda fiskar" skall vara med på och gett samtycke till att du kryper på dem.
Citera
2017-02-09, 23:37
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Då var ni båda extremt oansvariga och du extremt egoistisk.
Eller också var vi båda medvetna om att samlag är det som "gör" barn .....
Citera
2017-02-09, 23:38
Medlem
Citat:
Nej, det kan man inte.
Oavsett hur många gånger jag lägger nyckeln till bilen i handen på någon så kommer det aldrig finnas legitimitet för att gå in och ta nyckeln utan tillåtelse ...

Fast sperma kan man ju göra som man vill med.
Då var inte samtycke så viktigt längre...

Den kvinnliga hjärnan är fantastisk
Citera
2017-02-09, 23:39
Medlem
evropasfrihetskrigs avatar
Citat:
Fri abort är inte synonymt men ingen abortgräns.

Jaså? Svenska kvinnor i allmänhet & vänstern/F! i synnerhet säger ju att tex. SD är emot fria aborter därför att de vill begränsa hur sent i graviditeten man ska kunna utföra fosterfördrivning.

Bra. Då har vi konstaterat att dessa bara ljög hela tiden.
Citera
2017-02-09, 23:40
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Är inte en far ett av barnens behov?
Jag anser att två föräldrar är grundläggande för att fylla ett barns behov. OM den ena sedan skiter i barnet så kan man inte tvinga föräldern till engagemang -- däremot kan man ta tillvara barnets rättigheter avseende släkt, arv, ekonomi.

Om den ena dör kan inte barnets tillvaro hänga på att den andra inte längre är där -- då måste den kvarvarande föräldern kunna tillgodose de dagliga behoven och de känslomässiga behoven på egen hand.

Citat:
Eller är det bara pengarna från en ovillig som är ett av barnets behov trots att man tydligen ska lita på att man fyller barnets behov även om resten av världen vänder en ryggen? Hur ska du ha det?
Du förstod inte det där va
Citera
2017-02-09, 23:40
Medlem
evropasfrihetskrigs avatar
Citat:
Hur bevisar du att någon tog din bil, din cykel, din hundring utan kontrakt?

Oftast har man kvitto / försäkring. Men utan bevis - Ingen dom. Ska det inte vara så i ett rättssäkert samhälle tycker du?
Citera
2017-02-09, 23:41
Medlem
Citat:
Eller också var vi båda medvetna om att samlag är det som "gör" barn .....

Det gör inte er båda mindre oansvariga och dig mer egoistisk. Hur skulle det?
Citera
2017-02-09, 23:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej, det kan man inte.

Om jag låter min sambo använda min bil utan att be om tillåtelse vid varje tillfälle finns det inte en chans att hon skulle bli dömd om jag plötsligt anklagar henne för att just denna gång var jag inte med på det. Du kan väl inte på allvar tro detta va?

Citat:
Jämställdhet heter det mellan kön -- och jo jag tycker det är mycket jämställt att inte bara du utan också dina "döda fiskar" skall vara med på och gett samtycke till att du kryper på dem.

Jag vet inte var du fått dina döda fiskar från men jag frågade dig om du är för att även en kvinna måste kunna bevisa att hon fått samtycke från mannen innan sex. Detta har du hårdnackat vägrat svara på så uppenbarligen anser du inte det. Du är inte för jämställdethet mellan könen micro, var rakryggad och stå för det.
Citera
2017-02-09, 23:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Det gör inte er båda mindre oansvariga och dig mer egoistisk. Hur skulle det?

På vilket sätt var vi oansvariga menar du?
På vilket sätt var jag egoistisk?
Citera
2017-02-09, 23:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Om jag låter min sambo använda min bil utan att be om tillåtelse vid varje tillfälle finns det inte en chans att hon skulle bli dömd om jag plötsligt anklagar henne för detta. Du kan väl inte på allvar tro detta va?
Jag kan inte tro att du på allvar tror att en samtyckeslag siktar in sig på gifta och sambos enbart .. Däremot kan ju utan tvekan tro på att du inte respekterar din sambo heller.

Citat:
Jag vet inte var du fått dina döda fiskar från
Tidigare diskussioner mellan oss.

Citat:
men jag frågade dig om du är för att även en kvinna måste kunna bevisa att hon fått samtycke från mannen innan sex. Detta har du hårdnackat vägrat svara på så uppenbarligen anser du inte det. Du är inte för jämställdethet mellan könen micro, var rakryggad och stå för det.
Återigen - gör om gör rätt om du vill ställa frågan.

Jag är för att både män och kvinnor skall ge samtycke till samlag och att båda skall skyddas av lagen ..

Vill du ställa frågan och jag skall besvara den så sluta med det fetade - för som jag tidigare förklarat så är det en förvrängning som inte är sann för din olåsta cykel, din bil, din hundring på bordet osv ..
Citera
2017-02-09, 23:48
Medlem
Citat:
Jag anser att två föräldrar är grundläggande för att fylla ett barns behov. OM den ena sedan skiter i barnet så kan man inte tvinga föräldern till engagemang -- däremot kan man ta tillvara barnets rättigheter avseende släkt, arv, ekonomi.

Om den ena dör kan inte barnets tillvaro hänga på att den andra inte längre är där -- då måste den kvarvarande föräldern kunna tillgodose de dagliga behoven och de känslomässiga behoven på egen hand.

Du snackar bara skit.
Hur lagstiftar man om släkt och hur tvingar man män att ha en släkt utöver sig själva?
Hur lagstiftar man om ett arv? Om mannen är utfattig eller rent av har skulder?

Har man inte ekonomin att försörja sitt eget barn kanske man ska fundera över sterilisering.

Hur stort ska arvet och släkten vara för att det ska väga upp för en far som avskyr modern och inte vill ha med barnet att göra.

Fast det är ju egentligen inte så viktigt för dig så länge som DU får som DU vill, barnets förutsättningar och din välvilja rörande dessa kan du ljuga hur mycket du vill om men ingen tror dig.

Citat:
Du förstod inte det där va

Jag förstod precis. Att du tyckte att den dagen du skaffade barn så skulle du kunna fylla barnets behov även utan en villig far. En far som älskar barnet är alltså inte ett av barnets behov, då var det spikat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in