2017-02-09, 22:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Det är därför en del feminister förespråkar om lov till abort fram tills barnets födelsedatum.
De vet att en mans ord aldrig går att lita på.
Som i USA där du kan döda foster fram till planerad förlossning .. Usch - det vill jag inte se i Sverige.
Citera
2017-02-09, 23:00
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Det är därför en del feminister förespråkar om lov till abort fram tills barnets födelsedatum.
Vilket bekräftar att många feminister inte alls är intresserade av barnets rättigheter
Citera
2017-02-09, 23:00
Medlem
Citat:

Nu tror jag inte att många (om några alls) feminister förespråkar det, inte du heller.

Jag har däremot inga direkta bekymmer över en sån abortgräns ur barnets perspektiv vilket inte är medvetet och inte har någon som helst uppfattning om nåt fast det skulle ju med största säkerhet vara extremt traumatiskt för både modern och personalen som utför en sån abort.
Citera
2017-02-09, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, far blir du när du befruktat en kvinna som sen föder ditt barn - det är inget val du gör i efterhand.

Så nej.

Du kan anse att män inte behöver ta ansvar för sina barn -- men deras barn är det likafullt och det som då får bära deras ansvarslöshet är barnen, inte kvinnan. Ekonomiskt ställer samhället upp också för faderlösa barn.

Bla bla, samma dynga.

En kvinna som väljer att föda ett barn utan en villig far är direkt ansvarig för att barnet inte har en villig far.

Du kan förneka självklarheter bäst du vill.
Citera
2017-02-09, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Vilket bekräftar att många feminister inte alls är intresserade av barnets rättigheter

De underskattar bara inte vad män kan göra för att få fitta.
Citera
2017-02-09, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Bla bla, samma dynga.

En kvinna som väljer att föda ett barn utan en villig far är direkt ansvarig för att barnet inte har en villig far.

De kan vara villiga de första veckorna eller månaderna men man vet ju aldrig när de sen vill dra sig ur.
Citera
2017-02-09, 23:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Nej det vet jag mycket väl. Så jag försöker att bli en så bra förebild för mina framtida barn som jag kan bli innan de föds, det är därför jag använder preventivmedel...
Jag menade inte att lägga tyngd på dig .. hoppas du inte uppfattade det så..

Jag fick mitt första barn när jag var sexton år (gravid när jag var femton) för mig var det aldrig en fråga om "ställer han upp" - tvärtom faktiskt .. det jag visste var att jag kommer att greja detta oavsett, barnet är önskat (av mig eftersom det var där - inte planerat ) och min uppgift är att försöka ge ett så bra liv som möjligt för detta liv.

Jag har alltid sett på det som - klarar jag ett barn till, kan jag ge trygghet och omtanke osv .. Egentligen ville jag ha fler barn än fem, eftersom min man är alltid där, tar alltid hand om sin familj, men efter femte förstod jag att om något händer honom så klarar jag inte en till - och då steriliserade jag mig.
Citera
Medlem
Citat:
De kan vara villiga de första veckorna eller månaderna men man vet ju aldrig när de sen vill dra sig ur.

Då tycker jag att de ska hållas ansvariga. Har det sagt sig vilja ha barn med kvinnan så har de tagit ett beslut.
Citera
Medlem
evropasfrihetskrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Som i USA där du kan döda foster fram till planerad förlossning .. Usch - det vill jag inte se i Sverige.

Så du är mot fri abort?

Exemplet på samtycke var gulligt men hur bevisas det i domstol utan kontrakt?
Citera
2017-02-09, 23:09
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evropasfrihetskrig

Exemplet på samtycke var gulligt men hur bevisas det i domstol utan kontrakt?
Hur bevisar du att någon tog din bil, din cykel, din hundring utan kontrakt?
Citera
2017-02-09, 23:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evropasfrihetskrig
Så du är mot fri abort?

Fri abort är inte synonymt men ingen abortgräns.
Citera
2017-02-09, 23:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oLf
Bla bla, samma dynga.

En man som befruktar en kvinna är lika ansvarig som henne när det föds.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in