2017-02-08, 05:59
Medlem
Germanofils avatar
Kan tänka mig att den gode Philipp kommer att ägna sig åt en hästgård någonstans vid alpernas fot. Knulla frugan, vandra i naturen och på kvällarna dricka öl och spela schafkopf med andra mogna herrar på det lokala kneipet. Det har han förtjänat.
Citera
2017-02-08, 06:20
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Såg inte ditt inlägg, då skulle jag formulerat mig annorlunda.

Angående sportdirektör så är mitt intryck att det är vad klubben, läs Hoeness och Rummenigge, velat han skulle göra efter lagt skorna på hyllan. Är det han som inte vill eller är det något skit?

Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Kan tänka mig att den gode Philipp kommer att ägna sig åt en hästgård någonstans vid alpernas fot. Knulla frugan, vandra i naturen och på kvällarna dricka öl och spela schafkopf med andra mogna herrar på det lokala kneipet. Det har han förtjänat.

Jo han kommer bara att njuta av ledigheten till att börja med men jag tror nog att han hamnar inom klubbens väggar så småningom. Det går nästan att läsa det av hans uttalande tycker jag.

Vem ersätter?
Nu känns det som att det kan bli en riktig tung generationsväxling i klubben. Lahm Alonso Robben och Ribéry är tunga namn att ersätta inom den närmaste tiden och vem har vi i dagsläget som ersättare av högerbackplatsen jo Rafinha som inte är dålig men långt ifrån Lahms klass.

Jag tror att det kommer några magra år för oss Bayernfans.
Citera
2017-02-08, 06:36
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Jo han kommer bara att njuta av ledigheten till att börja med men jag tror nog att han hamnar inom klubbens väggar så småningom. Det går nästan att läsa det av hans uttalande tycker jag.

Vem ersätter?
Nu känns det som att det kan bli en riktig tung generationsväxling i klubben. Lahm Alonso Robben och Ribéry är tunga namn att ersätta inom den närmaste tiden och vem har vi i dagsläget som ersättare av högerbackplatsen jo Rafinha som inte är dålig men långt ifrån Lahms klass.

Jag tror att det kommer några magra år för oss Bayernfans.
Nja..Men jag tror att det kommer bli en hel del nytt, redan i sommar.
Citera
2017-02-08, 07:28
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nja..Men jag tror att det kommer bli en hel del nytt, redan i sommar.

Jag glömmer hela tiden bort att Bayern redan gjort klart med Süle han spelar ju högerback i Hoffenheims trebackslinje.

Rudy kommer väl in som tänkbar ersättare åt Alonso?
Senast redigerad av cyberkalle 2017-02-08 kl. 07:30.
Citera
2017-02-08, 13:58
Medlem
cyberkalles avatar
Sportfreunde Lotte uppmanar alla att komma och skotta gräsmattan inför kvällens match mot 1860.

http://forumbilder.se/G7DSD/16463732-10154812619776223-7094468204003822377-o

Kan bli en trevlig match för Münchens tredjelag.
Citera
2017-02-08, 19:25
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Va, räknar du inte SpVgg Unterhaching före 1860?
Fjärdelag ska det väl vara?
Citera
2017-02-08, 20:52
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:

Dessa går före.
Citera
2017-02-08, 22:03
Medlem
motvalls avatar
Citat:

Dessa går före.
Väldigt bra inlägg.

Aldrig insett det tidigare men den korrekta översättningen av Löwen i Münchenmiljö är alltså löv och inte lejon. Något som är lite fladdrigt och så faller ner platt när solen inte lyser så bra.

Spöas av Lottes sportvänner är inte bra.
Senast redigerad av motvall 2017-02-08 kl. 22:05.
Citera
2017-02-09, 06:11
Medlem
cyberkalles avatar
Kvartsfinalerna i cupen

Frankfurt – Bielefeld
Lotte – Dortmund
Bayern – Schalke
HSV – Gladbach

Dortmund drog vinstLotten
Citera
2017-02-09, 06:14
Medlem
cyberkalles avatar
Kimmich är väl det bästa alternativet när det gäller att ersätta Lahm.
Han har ju gjort en massa helt otroligt bra matcher på den positionen.
Citera
2017-02-09, 11:48
Medlem
Grus-Kalles avatar
Citat:
Sportfreunde Lotte uppmanar alla att komma och skotta gräsmattan inför kvällens match mot 1860.

http://forumbilder.se/G7DSD/16463732-10154812619776223-7094468204003822377-o

Citat:

Citat:

Dessa går före.

Inte alls så jävla bra inlägg, snarare pinsamt att ni båda sparkar på en som legat platt på backen i tiotalet år. Skäms på er gamla karlar! Om inte i detta liv, så får ni ert straff i himlen eller var ni nu hamnar.Ni förstår säkert att jag inte är helt allvarlig, men för säkerhets skull lägger jag till det.

Just nu gör det ont. Just när jag tror att det inte kan bli sämre och "the bottom is nådd" så blir det just ännu lite sämre, för kanske sextionde (!) gången. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så engagerad att jag skulle känna smärta, men nu är det så.

Det verkar inte finnas något som hjälper Sechzig till en viss stabilitet som skulle kunna vara en grund att bygga vidare på. 2. BL's fjärde högsta marknadsvärde på truppen, borde åtminstone vara stabilt runt plats 8.-10., med en genomsnittlig 2.BL-tränare. Det är så tröstlöst att jag saknar ord.
Citera
2017-02-09, 11:53
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Kalle
Inte alls så jävla bra inlägg, snarare pinsamt att ni båda sparkar på en som legat platt på backen i tiotalet år. Skäms på er gamla karlar! Om inte i detta liv, så får ni ert straff i himlen eller var ni nu hamnar.Ni förstår säkert att jag inte är helt allvarlig, men för säkerhets skull lägger jag till det.

Just nu gör det ont. Just när jag tror att det inte kan bli sämre och "the bottom is nådd" så blir det just ännu lite sämre, för kanske sextionde (!) gången. Jag trodde aldrig att jag skulle bli så engagerad att jag skulle känna smärta, men nu är det så.

Det verkar inte finnas något som hjälper Sechzig till en viss stabilitet som skulle kunna vara en grund att bygga vidare på. 2. BL's fjärde högsta marknadsvärde på truppen, borde åtminstone vara stabilt runt plats 8.-10., med en genomsnittlig 2.BL-tränare. Det är så tröstlöst att jag saknar ord.

Jag skrattade så jag fick ont i magen.
Ja jag är en ond människa som sparkar på den som ligger men det kan inte hjälpas.

Hoppas att det vänder för er nu.

På tal om gamla karlar så saknar jag FC Hansa här på forumet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in