2017-02-06, 20:55
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Hur brukar det vara i tyska cupen, är det som i vissa andra toppligor där minst halva startelvan byts ut? Hur troligt är det att Isak gör sin debut imorgon?
Cupen är stor i Tyskland och nu möter Dortmund ett riktigt bra lag som Hertha så det funkar inte att dom byter ut halva startelvan, dessutom så är dom körda från ligatiteln så cupen är extra viktig för dom denna säsong.
Men kanske att han får börja på bänken jag vet inte ett dugg om Isak och hans spelartyp
Citera
2017-02-06, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Cupen är stor i Tyskland och nu möter Dortmund ett riktigt bra lag som Hertha så det funkar inte att dom byter ut halva startelvan, dessutom så är dom körda från ligatiteln så cupen är extra viktig för dom denna säsong.
Men kanske att han får börja på bänken jag vet inte ett dugg om Isak och hans spelartyp

Det var ju synd, då lär han få vänta ett tag till då.
Citera
2017-02-06, 21:00
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Hur brukar det vara i tyska cupen, är det som i vissa andra toppligor där minst halva startelvan byts ut? Hur troligt är det att Isak gör sin debut imorgon?
Generellt sätt gör man inte så de senare omgångarna, men sådant beror på tränaren och skadeläget i laget. Roade mig att titta på hur Tuchel gjorde förra omgången mot BL2-laget Union Berlin (vann 3-0 efter förlängning);

Weidenfeller - Piszczek, Sokratis, Ginter, Passlack - Sahin - Bruun Larsen, Castro, Götze, Mor - Ramos

Byten; 67. Dembelé für Bruun Larsen, 68. Weigl für Sahin, 100. Rode für Passlack
Kvar på bänken Bürki (Tor), Burnic, Kagawa, Merino

Personligen ser jag det inte som troligt - men möjligt. Cupen är som sagt var stor, i nivå med FA-cupen i England. BVB har en väldigt bra trupp som nu är relativt skadefri, finns andra som bättre behöver speltid och Hertha är bra i år.
Citera
2017-02-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Generellt sätt gör man inte så de senare omgångarna, men sådant beror på tränaren och skadeläget i laget. Roade mig att titta på hur Tuchel gjorde förra omgången mot BL2-laget Union Berlin (vann 3-0 efter förlängning);

Weidenfeller - Piszczek, Sokratis, Ginter, Passlack - Sahin - Bruun Larsen, Castro, Götze, Mor - Ramos

Byten; 67. Dembelé für Bruun Larsen, 68. Weigl für Sahin, 100. Rode für Passlack
Kvar på bänken Bürki (Tor), Burnic, Kagawa, Merino

Personligen ser jag det inte som troligt - men möjligt. Cupen är som sagt var stor, i nivå med FA-cupen i England. BVB har en väldigt bra trupp som nu är relativt skadefri, finns andra som bättre behöver speltid och Hertha är bra i år.

Om Aubameyang skulle stå över igen så finns det en bra chans att Isak tar en plats på bänken.
Citera
2017-02-06, 21:24
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Om Aubameyang skulle stå över igen så finns det en bra chans att Isak tar en plats på bänken.
Det är den lilla möjligheten jag också ser, det är trots allt bara 8-delsfinal och de har Benfica i CL nästa vecka. Men såväl Götze som Schürrle är friska och kan/brukar spela falsk nia. Så formerades laget då Auba var iväg på afrikanska mästerskapen.
Citera
2017-02-06, 21:29
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Fast jag tror nog det är ännu viktigare att komma minst 3:a i BL och gå vidare till kvarten i CL. Mer eller mindre behöver BVB vinna alla matcher just nu så jämt det är mellan plats 3 och plats 7, tre ynka poäng.
Citera
2017-02-06, 21:52
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Fast jag tror nog det är ännu viktigare att komma minst 3:a i BL och gå vidare till kvarten i CL. Mer eller mindre behöver BVB vinna alla matcher just nu så jämt det är mellan plats 3 och plats 7, tre ynka poäng.

Fast Hoffenheim och Eintracht lär ju få sina obligatoriska svackor, och frågan är om Leipzig lyfter med Forsberg tillbaka i laget eller om det stundtals rejält torftiga spelet mot Dortmund tyder på att de lekt färdigt i toppstriden och går en tuffare vår till mötes. Jag sätter en D-mark på att de gulsvarta fixar andraplatsen i slutändan, därtill med viss marginal.
Citera
2017-02-06, 22:24
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Fast Hoffenheim och Eintracht lär ju få sina obligatoriska svackor, och frågan är om Leipzig lyfter med Forsberg tillbaka i laget eller om det stundtals rejält torftiga spelet mot Dortmund tyder på att de lekt färdigt i toppstriden och går en tuffare vår till mötes. Jag sätter en D-mark på att de gulsvarta fixar andraplatsen i slutändan, därtill med viss marginal.
Du ska inte döma RBL efter den matchen, inte bara Forsberg saknades utan också Timo Werner. Utan de två är laget klart sämre. Tror nog man håller sig kvar där uppe, om nu inte laget drabbas av massa skador/avstängningar då truppen är lite tunn.

Dortmund kommer få det knepigt "bara" klara en tredje-plats. Att ett par av de andra topplagen (utom FCB) klappar igenom gissar jag också, men inte alla.
Citera
2017-02-07, 21:41
Medlem
cyberkalles avatar
Philipp Lahm kommer alltså att avsluta sin enormt framgångsrika karriär till sommaren om allt stämmer som läckt ut idag.
Han är i mina ögon en av världens bästa högerbackar genom tiderna och som Pep sa den smartaste spelaren som han tränat.

Vad han ska göra efter karriären är ännu inte spikat men jag är övertygad om att han kommer hamna inom klubbens väggar.

1995 året då jag gifte mig då kom han till klubben.
Citera
2017-02-07, 21:45
Medlem
motvalls avatar
Enligt uppgifter i Sport-Bild så slutar Philipp Lahm efter denna säsong. Extremt tråkigt för han håller fortfarande en väldigt hög klass trots sina 33 år.

De uppger också att han inte kommer bli sportdirektor i Bayern efter sin karriär, något som det talats om länge. Ännu tristare för oss som verkligen gillar killen som varit världen bästa ytterback i åratal och sin klubb trogen alla år (utom då en utlåning till Stuttgart för att få speltid).
Citera
2017-02-07, 21:52
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Philipp Lahm kommer alltså att avsluta sin enormt framgångsrika karriär till sommaren om allt stämmer som läckt ut idag.
Han är i mina ögon en av världens bästa högerbackar genom tiderna och som Pep sa den smartaste spelaren som han tränat.

Vad han ska göra efter karriären är ännu inte spikat men jag är övertygad om att han kommer hamna inom klubbens väggar.

1995 året då jag gifte mig då kom han till klubben.

Såg inte ditt inlägg, då skulle jag formulerat mig annorlunda.

Angående sportdirektör så är mitt intryck att det är vad klubben, läs Hoeness och Rummenigge, velat han skulle göra efter lagt skorna på hyllan. Är det han som inte vill eller är det något skit?
Citera
2017-02-07, 21:56
Medlem
ingetbranicks avatar
Lahm är ju faktiskt riktigt bra, trots det olyckliga klubbvalet Jag trodde att han var äldre än 33, för han har ju "alltid" varit med känns det som. Inte helt oväntat att han lägger skorna på hyllan efter att ha avslutat landslagskarriären häromåret, vilket tydde på att motivationen var på väg att ta slut. Annars hade han säkert kunnat hålla toppklass i många år till både som ytterback och mittfältare med tanke på hans spelstil och blick för spelet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in