2017-02-05, 21:00
Medlem
Adelaides avatar
Dirty Women

Underskattad låt. Fast egentligen är hela Technical Ecstacy underskattad och har inte fått den kritik den förtjänar. Plattans höjdpunkt är Dirty Women (tycker faktiskt den hör till bandets bättre låtar rent allmänt), men också Rock'n'Roll Doctor och Back Street Kid är bra låtar, samt även den mysiga låten It's Alright där Bill sjunger. Visserligen är detta album mer rock'n'roll än heavy metal, men jag ser inget fel i det, är det bra så är det bra.
Citera
2017-02-05, 21:18
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Ozzy har redan sagt att han ska börja med en ny skiva så fort The End turnéen är slut. Och det är den nu.

Har han hotat med det? Det är säkert kärringen som ligger bakom. Lite lättförtjäna stålar. Gud bevare mig.
Citera
2017-02-05, 22:33
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Dirty Women

Underskattad låt. Fast egentligen är hela Technical Ecstacy underskattad och har inte fått den kritik den förtjänar. Plattans höjdpunkt är Dirty Women (tycker faktiskt den hör till bandets bättre låtar rent allmänt), men också Rock'n'Roll Doctor och Back Street Kid är bra låtar, samt även den mysiga låten It's Alright där Bill sjunger. Visserligen är detta album mer rock'n'roll än heavy metal, men jag ser inget fel i det, är det bra så är det bra.

OK låt!! har aldrig lyssnat på den skivan. Runt 2:53- 3:00 så hör man i alla fall vart Judas Priset fick inspiration till riffet på Breaking the law
Senast redigerad av alfamats 2017-02-05 kl. 22:37.
Citera
2017-02-06, 00:12
Medlem
Alecia79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Har han hotat med det? Det är säkert kärringen som ligger bakom. Lite lättförtjäna stålar. Gud bevare mig.

Hotat? Är du inget Ozzy-fan? Om inte, vad gör du i den här tråden?
Citera
2017-02-06, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Dirty Women

Enda spåret som är bra på den skivan.

Sabbaths fem första skivor är gjutna köp, sedan bar det utåt.
Citera
2017-02-06, 15:19
Medlem
Geomeisters avatar
It's Alright sitter sällan fel. Inte särskilt heavy metal, men omväxling förnöjer. Hade gärna hört en eller två låtar till med Bill som sångare. Inget helt album, men några ord på t.ex. Vol. 4 hade kunnat passa.

Självaste Danko Jones skrev på twitter att Sabotage var hans favoritalbum med gubbarna. Ett album som inte ofta nämns bland fem första albumena, men inte heller ibland kritiken mot Technical Ecstasy och Never Say Die! - Original uppsättningens mest underskattade verk?

Titellåten på Never Say Die! hade kunnat bli en motståndare till Paranoid (låten) om den skrivits några år tidigare. Öset och riffet finns där.. Men den når inte riktigt ända fram.

Dagens Black Sabbath får bli Dear Father.
Citera
2017-02-06, 17:33
Medlem
Castlevanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alecia79
Hotat? Är du inget Ozzy-fan? Om inte, vad gör du i den här tråden?

Det här är väl ingen Ozzy-fan sida ditt stolpskott

Inte för att jag behöver svara dig, men jag ogillar Ozzys senare skivor. Gillar en hel del av det han gjorde på 80- och början av 90-talet.
Citera
2017-02-06, 18:58
Medlem
Rebali179s avatar
I min värld så finns det bara en bra Black Sabbath skiva.
Heaven & Hell.
Den klår allt jag har hört av deras andra skivor
13 är nog på en god andra plats
Citera
2017-02-06, 20:12
Medlem
avrogados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castlevania
Gillar en hel del av det han gjorde på 80- och början av 90-talet.
Japp, two on that

BTW, jag är definitivt minoritet och (den lilla horden) tycker att Black Sabbath blev bra efter Ozzy went Dio full metal.

Det bästa med det bytet var dock nog att Ozzy levererade en hel radda strikes...
Citera
2017-02-06, 23:57
Medlem
Adelaides avatar
Jag tror att om Technical Ecstacy hade haft fler starka spår i klass med Dirty Women, så hade nog albumet blivit mer accepterat i förhållande till bandets tidigare verk. Men riktigt på den nivån är den inte tyvärr.

Dock tycker jag fortfarande att Technical Ecstacy är värd att inhandlas. Som rockalbum har den faktiskt sina stunder.

Dagens Black Sabbath skiva blev för min del - Past Lives Älskar detta livealbum. Låtarna låter råare och finare, precis som man vill ha det.
Citera
2017-02-07, 06:35
Medlem
Oakenshields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Hade gärna hört en eller två låtar till med Bill som sångare.

Han sjunger Swinging The Chain på Never Say Die också. Ingen direkt höjdarlåt dock.
Citera
2017-02-07, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
I min värld så finns det bara en bra Black Sabbath skiva.
Heaven & Hell.
Den klår allt jag har hört av deras andra skivor
13 är nog på en god andra plats

Debuten, Paranoid, Master of Reality, Vol. 4, Sabbath Bloody Sabbath. Smaka på dessa?
13 är en överraskande bra skiva, men det krävs en hel del för att komma topp 5.

Att du nämner Heaven and Hell får stå för dig. Black Sabbath utan Ozzy existerar inte för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in