Citat:
Ursprungligen postat av
Geomeister
Live Evil inhandlades idag. Skivan som gjorde att Ronnie James Dio och Vinny Appice slutligen gav upp Black Sabbath (för första gången) då skivan inneburt massa strul. Jag har alltid varit skeptisk mot denna skiva då det enligt Ronnie James Dio låtit som något påtvingat av skivbolaget för att dra in snabba pengar. Men har på sista tiden hört positiva saker om den. Därmed ett köp.
Live Evil med Sabs med Dio på sång, är en av mina favvisar. En av de första metal-skivor jag lyssnade på seriöst liksom. Kul och läckert omslag där varje figur föreställer en låt (Neon Knights, Iron Man, Children of the Sea). Överlägset medley med Heaven and Hell -- Iommi-solo -- Sign of the Southern Cross -- så H&H igen -- avslutat med Paranoid. Egen version av H&H dessutom där Dio lägger till något integralt om Big black shape, Little white light och vad det är. Tunga saker.
Versionen av NIB också bra (med trumsolo, fränt), samt Iron Man, ja det finns inget dåligt alls med denna livedubbel. Jag hävdar att detta vax visar ett band i toppform; bandmedlemmarna själva ser inte alltid sådant. Gillan dissade ju Sabs-skivan Born Again, helt fel, han ser inte att den är lysande ty han ser bara detaljerna. Ett vanligt fenomen hos konstnärer. Hos musiker även visat i att Steve Harris ogillar Maidens första platta, ja produktionen är ju så dålig...! Det hörs f-n inte, det är en detalj, det är en lysande skiva i alla aspekter. Liksom Live Evil.