"Vågar" man begära ut tentor vars resultat man är nöjd med? I syfte att åtminstone kort titta granska och jämföra mot svarsmallen för att undersöka huruvida poäng genomgående förloras på något "formaliafel" som kan åtgärdas framgent.
Vill gärna göra enligt ovan men är (förmodligen obefogat) oroad över att öppna Pandoras ask. Med det menar jag att en begäran om utlämning på något sätt kanske skulle innebära att amanuensen eller dy. uppdagar något räknefel till min nackdel och ett tillfredställande kursbetyg därigenom går om intet. Har förstått att Juridicum@SU (mitt lärosäte) är ganska noggranna med att räkna rätt i syfte att undvika omprövningar och extraarbete med anledning av triviala räknefel. Minns emellertid även vid någon föreläsning att det nämndes att räknefel, men inte bedömningsfel, var något som i efterhand kunde ändras till studentens nackdel. Tror dock de menade i samband med att man begärt omprövning, vilket jag, som ni säkert förstår, inte avser göra.
Hur hade ni gjort? Om ni anser min oro obefogad - bör originalet eller blott en kopia begäras ut? Finns det i praktiken något sätt att göra allt anonymt som inte är allt för omständigt? Har svårt att se hur amanuenserna, Offentlighetsprincipen till trots, kommer bemöda sig att scanna in tentasvaren och besvara mejl från någon obskyr Gmail-adress.
Tack på förhand. Blivit lite väl mycket frågor från mig på sistone. Hoppas även andra får någon nytta av dem. Vi syns i skyttegravarna!
(Hänvisa till mitt lätt neurotiska inlägg nästa gång någon frågar "Hur svårt är/hur är Juristprogrammet"? i underhållnings- och avskräckningssyfte

)