Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-14, 16:16
  #49
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peoparteno
Finns ingen konkurrent som är ens i närheten av Moon thai kitchen, faktiskt.

Finns på två ställen, Storgatan och uppe i Masthugget.
Åt på den i Masthugget igår och det var faktiskt en av de bästa. Annars kan den i Onsala rekommenderas (var där ett par ggr förra året).
Citera
2013-09-18, 16:19
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stan-the-caddy
Någon som har något att rekommendera kring Redbergsplatsen/Danska vägen?

Thai nisa, mintensgatan.
Citera
2013-10-25, 12:39
  #51
Medlem
0jonz0s avatar
Lite lustigt att moon thai kitchens pris på ett glas vin är dyrare än hela flaskan på systemet haha.
Citera
2013-12-12, 19:21
  #52
Medlem
THAI NISA som ovanstående skrev är grym!

Och jag ber er alla: prova Thai nisa special med lycklig och risnudlar. Det är kyckling wok med röd curry och ingerfära och lite chili!

Saaaanslöst gott. En gång fick jag fan stånd när jag åt den
Citera
2014-07-30, 14:03
  #53
Avstängd
Siccatures avatar
Det finns en de thaiställen som utmärker sig mer än andra. Genom alla visiter i Göteborg har jag lyckats ta mig igenom en del på västkusten. Den helt klart bästa thaimaten finns i Kållered. Mekong Thai. Godare Pad thai har jag aldrig smakat. En lite sötare smak än vanliga padden.

Vid Nansensgatan/Rosa mi finns även ett höjdarställe! Nu har tyvärr stället bytt ägare men håller fortfarande ganska bra klass. Det är lite mer olja i rätterna nu än innan.

Sedan har vi även en restaurang vid Mötesplatsen i närheten av wieselgrensplatsen som är helt duglig.

Kan fylla på listan senare.
Citera
2016-02-17, 16:52
  #54
Medlem
Nu har jag läst genom lite här men mycket är ouppdaterat ser jag. Om jag vill äta riktigt STARK thaimat, vart skall jag vända mig för att få riktigt nyanserat stark (obs, nyanserat, viktigt!) och god thaimat i Göteborg, dvs, inte mat som bara dränkts i chilifrön? Jag har god tolerans och kärlek för styrka så var inte blyga.

Jag har varit runt på flertalet ställen och bett om att få riktigt thaistarka grejer och jag har blivit varnad av biträdena att jag skall vara försiktig när jag äter, men i 99 % av fallen så är det antingen bara dränkt i chilifrön eller styrka i sketen sambalklass.

Hur står det till med Moon Thai i närheten av Avenyn? Håller de måttet för en curry- och chiliälskare som jag fortfarande? Andra förslag?
Citera
2016-02-18, 12:21
  #55
Medlem
Big Bosss avatar
Bangkok Kitchen rekommenderas för lunch iaf, 75 kr och väldigt gott.

Bättre än Lai Thai m.m och lite billigare(?)

Moon Thai Kitchen är väldigt bra men kostar som en bättre kinakrog också.
Citera
2016-02-21, 10:41
  #56
Medlem
flummares avatar
Restaurang 20 plus vid Citytorget. Fräscha råvaror, perfekt tillagat nästan varje gång, fullproppat med smak och de använder sina egna chilifrukter som de importerat från Thailand. Men undvik Pad äggnudlar, den e flottig.
Citera
2016-05-27, 12:44
  #57
Medlem
Big Bosss avatar
Pad Thai ute i sisjön är en prima thai buffé!
Citera
2016-05-28, 00:08
  #58
Medlem
IndiaPaleAles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Pad Thai ute i sisjön är en prima thai buffé!
Instämmer, där lunchar man en del.
Dessutom riktigt trevliga ägare och de försöker minimera socker och glutamat i rätterna och varierar buffén en del.
Citera
2017-02-05, 16:51
  #59
Medlem
urverksapelsins avatar
Var på Grimmereds krog, pizzeria och thai. Troligen gapade de över för mycket för deras Stekt ris med kyckling, khao pad, var helt värdelös!
Tomat och ananas, just de ingridienser jag inte vill ha när jag äter - thai eller annat. Ingen broccoli, inget ägg, ingen vidare kryddning. kan vara stans sämsta khao pad kal.
....... men de övriga sade att pizzorna var jättebra
__________________
Senast redigerad av urverksapelsin 2017-02-05 kl. 16:56.
Citera
2017-02-05, 16:52
  #60
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygraeddad
. Om jag vill äta riktigt STARK thaimat, vart skall jag vända mig för att få riktigt nyanserat stark (obs, nyanserat, viktigt!) och god thaimat i Göteborg...?
Det påstås att de två ställena på andra långgatan kan tillfredställa dig. Vet ej själv då jag bara äter Stekt ris med kyckling.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback